ویرگول
ورودثبت نام
افرا مهرائی صدق
افرا مهرائی صدق
خواندن ۱ دقیقه·۲ سال پیش

رابطه کوه پیمایی با اکنون و اینجا

شصت و هشتمین روز چالش دویست روزه تولید محتوا:
یکی از دلخوشی های من رفتن به کوه پیمایی با دوستان یا گروه های ورزشی است. قرار گرفتن در دامن طبیعت، نگاه به افق های باز و گشوده و گوش سپردن به سکوت کوهستان عالیست.
به نظرم رفتن به کوهپیمایی یعنی تجربه "اکنون" و "اینجا". زیرا در تمام مدت طی مسیر، مغز فعالانه در حال حفظ تعادل و ثبات است. همچنین در پشت پرده ادراک ما، فرایندهای مختلفی متناسب با کوه روی در حال انجام است. همین ها موجب توقف فکر کردن به گذشته و آینده می شود. یک نوع رهایی از استرس، افکار منفی و مشغله های همیشگی ذهنی را تجربه می کنم.
گاهی با هم نوردها حرف میزنم و با این گفتگوها مسیرهای طولانی به نظرم کوتاه می رسند. وقتی هم نورد ها از نظر سن، سلیقه و اخلاق جور باشند، کوه روی لذت دیگری دارد.
رسیدن به مقصد یا قله احساس خوبی شبیه موفقیت را دارد، اگرچه فتح اصلی صحیح و سالم برگشتن به نقطه شروع است.

کوه رویکوه پیماییاکنوناینجا
من افرا مهرائی صدق هستم. دانش اموخته کارشناسی ارشد رشته پرستاری که در سال نودو هشت با سی سال سابقه بازنشسته شده ام.آدرس سایت من :aframehraei.ir
شاید از این پست‌ها خوشتان بیاید