ویرگول
ورودثبت نام
افرا مهرائی صدق
افرا مهرائی صدق
خواندن ۱ دقیقه·۱ سال پیش

چرا یونیفورم می پوشیم؟

استفاده از یونیفرم پرستاری ارتباط درمانی غیر کلامی بین بیمار و پرستار است.

برای همراهی با یک بیمار وارد اورژانس بیمارستان شدم. محیط اورژانس شلوغ بود. تعداد زیادی بیمار و بستگان آنها و کارکنان درمانی که در حال رفت و آمد بودند به چشم می خورد.

کادر درمانی یونیفرم هایی با طرح و رنگهای مختلف پوشیده بودند. برخی روپوش بلند یا کوتاه سفید، برخی آبی، بعضی ها هم با لباسی شبیه اتاق عمل کار می کردند.

تا تعیین تکلیف بیمار نشستم و به انجام وظایف کادر دقیق شدم. کم کم فهمیدم آقایان پزشک و کمک پرستارها روپوش سفید پوشیده اند. خانم های با روپوش سفید پزشک و پرستار هستند. آبی پوش ها برخی پزشک و برخی پرستار و شاید پیراپزشک(کارکنان رایولوژی یا.....) بودند.

در چنین موقعیتی یک مراجعه کننده معمولی آشفتگی و سردرگمی را تجربه می کند. زیرا نمی داند از چه کسی چه چیزی را میتواند سوال کند یا چه انتظاری داشته باشد.

یونیفورم پوشیدن و ظاهر آراسته یک کارمند حرفه ای:

· ایجاد حس اعتماد می کند.

· روی بیمار تاثیر روحی خوبی به جا می گذارد.

· او را از افراد متفرقه متمایز می کند.

· او را از آسیب و صدمه خودش محافظت می کند.

· حس برابری و کار گروهی را تداعی می کند.

· به حرفه اش اعتبار می بخشد.

روپوش سفیدپزشک پرستارآبیکارمدیر خدمات پرستاری
من افرا مهرائی صدق هستم. دانش اموخته کارشناسی ارشد رشته پرستاری که در سال نودو هشت با سی سال سابقه بازنشسته شده ام.آدرس سایت من :aframehraei.ir
شاید از این پست‌ها خوشتان بیاید