ویرگول
ورودثبت نام
امیرحسین ارشد
امیرحسین ارشد
خواندن ۳ دقیقه·۳ سال پیش

اهمیت ارتباط با دیگران | ضعف ارتباطی خطرناک است ...

اهمیت ارتباط با دیگران موضوعی است که باعث شده است من دست به قلم یا دست به تایپ شوم و شما در حال مطالعه این مقاله باشید.

هر چه قدر از ارتباط با دیگران و اهمیتش بگم کم گفتم.

ترس از ارتباط با دیگران
ترس از ارتباط با دیگران

ترس از ارتباط با دیگران

بعضی اوقات هستند کسانی که از ارتباط با دیگران می ترسند و در تمام وجودشان با ترس از ارتباط با دیگران درگیر هستند.

این افراد هراس اجتماعی دارند و سعی دارند که همیشه در تنهایی تمام مسائل را حل کنند و فکر می کنند که توانایی این مورد را دارند که به تنهایی به هر دستاوردی برسند.

اصلا منکر این نمی شوم. حتی در تنهایی هم می توانیم اتفاقات خوب را تجربه کنیم ولی باری که بر دوش ما است بسیار سنگین و آسیب رسان است.

در زندگی جدا از مسائل و دستاورد های زندگی گاهی نیاز به ارتباط بر قرار کردن داریم. گاهی تمایل داریم که حرف های خودمان را با شخصی در میان بگذاریم. گاهی اوقات نیاز داریم که با اشخاصی مشورت کنیم.

انسان نیاز به ارتباط دارد. ارتباط رنگ و لعاب ویژه ای به زندگی می بخشد.

پس اگر بدانیم که ارتباطات چه تاثیر بسزایی دارد، قدرت ترس از ارتباط با دیگران رو به کاستی می رود.

در مقاله ای با عنوان " ارزش خودتو بدون تو به کسی نیاز نداری " نکات بسیار مهمی را نوشته بودم که اگر این نکات را رعایت نکنید، اصلا وارد هیچ رابطه ای نشوید. توصیه می کنم اول آن مقاله را مطالعه کنید و بعد این مقاله را مطالعه کنید.

https://virgool.io/roshdetocast/%D8%A7%D8%B1%D8%B2%D8%B4-%D8%AE%D9%88%D8%AF%D8%AA%D9%88-%D8%A8%D8%AF%D9%88%D9%86-revht8579rav

ترس از ارتباط با دیگران به دلیل کمبود مهارت ارتباطی ما است و اگر سعی کنیم این مهارت را در درونمان پروش دهیم به راحتی می توانیم ارتباطات ارزشمندی را خلق کنیم.

این ارتباط می تواند ارتباط داشتن با پارتنر باشد یا ارتباط کاری یا موارد دیگر ...

کتاب های زیادی در این مورد چاپ شده و در بازار ایران منتشر شده است. ولی اگر من نظر شخصی خودم را به عنوان بهترین کتاب برقراری ارتباط با دیگران بیان کنم. کتابی به عنوان آیین دوست یابی دیل کارنگی است.

اهمیت ارتباط با دیگران
اهمیت ارتباط با دیگران

بهترین کتاب برقراری ارتباط با دیگران

کتاب های زیادی در این مورد چاپ شده و در بازار ایران منتشر شده است. ولی اگر من نظر شخصی خودم را به عنوان بهترین کتاب برقراری ارتباط با دیگران بیان کنم. کتابی به عنوان آیین دوست یابی دیل کارنگی است.

کتاب آیین دوست یابی دیل کارنگی به همراه معرفی و خلاصه

این کتاب که در دسته پرفروش ترین های این حیطه قرار گرفته است. به شما نشان می‌دهد که چگونه اعتماد به نفس‌، نفوذ و تاثیرگذاری‌تان را بر دیگران افزایش دهید و دیگران را وادار کنید در کنار شما کار کنند.

دیل کارنگی (Dale Carnegie) در کتاب آیین دوست یابی (How to Win Friends and Influence People) چندین قاعده انسانی را به شما معرفی می‌کند که با وجود گذشت سال‌های متمادی، همچنان کاربرد دارند و با به کارگیری آن‌ها می‌توانید در زندگی شخصی و روابط اجتماعی‌تان تغییرات مثبت ایجاد کنید.

بخش مهمی از این کتاب :

لازم است که من این عبارت را تکرار کنم اگر حقیقتاً به دیگران علاقه‌مند شوید ظرف دو ماه چندان دوست می‌یابید که هرگاه دو سال کوشش می‌کردید تا سایرین را به خود علاقه‌مند سازید، این‌قدر موفق نمی‌شدید، باوجوداین چه بسیار مردمانی را می‌شناسم که یک‌ عمر در اشتباه به سر می‌برند و چون شاهراه محبت را تشخیص نمی‌دهند، در دیار گمراهی قدم می‌زنند چه بیهوده خواهشی؟

هیچ‌کس به فکر شما نیست، هیچ فردی به فکر من نیست، هر کس به فکر خویش است، صبح و ظهر و شب، پیوسته درباره خود می‌اندیشند.

طبق مقاله ای که در بالا معرفی کردم، قبل از ارتباط برقرار کردن با اشخاص دیکر اول باید با تمام وجود خودمان را بپذیریم و به خودمان احترام بذاریم.

احترام به خود را قبل از شروع رابطه فراموش نکنیم

ارتباط داشتن با دیگران بدون اینکه به خودمان احترام بگذاریم، مسلما به شکست منجر می شود و در روابط اغلب ما را تبدیل به غلامی حلقه به گوش می کند که با تمام وجود به فرد مقابلمان وابسته هستیم.

پس ارتباط فوق العاده با خودمان رابطه مستقیمی با کسب تجربه عالی از ارتباط با دیگران دارد.

در پایان باید به شما بازگو کنم که از اهمیت ارتباط داشتن با دیگران در روابط دوستانه و کاری و در هر جایگاهی غافل نشوید. اول برای خود ارزش قائل باشید و بعد شروع کننده یک رابطه جدید در زندگی باشید.

هراس اجتماعیاهمیت ارتباطات اجتماعیاهمیت ارتباط با دیگراناهمیت ارتباط موثرآیین دوست یابی
باران در آسمان ابری و در میان ابرهای سفید رنگ دیده نمی شود، بینش خود را به رنگ دیگری تغییر بده ارتباط و حمایت از محتوا https://takl.ink/aharshad/
شاید از این پست‌ها خوشتان بیاید