اخیرا از طلبه ای که در راس امور مملکت داری هم هست افاضاتی به گوش رسید که دل هر معتقد و محب اهل بیت را به درد آورد صحبت هایی که در گذشته هم شنیده میشد و برای شیعه تکراری بود اما وقتی از زبان یک مجتهد شیعه شنیده شود مسلما فاجعه عمیق تر از قبل خواهد بود. لطفا این نوشته را فارغ از جناح بندی های سیاسی مطالعه کنید چرا که به شخصه به دیوارکشی جناحی بین مردم اعتقادی ندارم و این اعمال را اشاعه ی تنفر میان مردم و فرار مسئولین از پاسخگویی میدانم. اما در مورد افاضات اخیر ایشان لازم است یک سری حقایق تاریخی بیان کنم.
1-اساسا عدم اعتقاد به عصمت پیامبران نه تنها مختص پیامبر اکرم(ص) و ائمه معصوم که حتی قبل از ایشان در مورد سایر پیامبران هم صادق است حتی پسر حضرت آدم (ع) از ایشان سرپیچی کرد و شد آنچه شد. آنچه این طلبه در مورد آن سخن گفت اشاره به داستان صحابه ای دارد که به نزد پیامبر رفت و گفت:"فلان حرف را از جانب خودت میزنی یا خداوند فرموده" از ظاهر قضیه نقدی پیدا نیست و تهمتی به ساحت پیامبر وارد نشده بلکه صرفا سوالی بوده برای روشن شدن قضیه اما حتی اگر فرض بر نقد و تهمت هم بگذاریم این تنها مورد نبوده است. مسلما هر عقل سلیمی موافق است که دیکتاتوری حتی از جانب پیامبر نیز ناپسند است. پس قرآن به پیامبر میفرماید:(و شاورهم فی الامر..) اما این مشورت از چه سنخیست؟ ایا پیامبر صاحب علم لدنی نبود؟ پس از چه روی خداوند از وی میخواهد که با دیگران مشورت کند؟ پاسخ روشن است هدف از این کار رشد صحابه و آشکار شدن بیش از پیش حقانیت پیامبر است حتی اگر به بهای شکست در جنگ احد و پیشرفتن پیامبر تا مرز شهادت باشد. اما اگر مراد از حرف این طلبه مجوز برای نپذیرفتن حرف پیامبر و ولی امر مسلمین باشد میشود سقیفه و نپذیرفتن غدیر، میشود پاره کردن دستخط پیامبر (ص) و تهمت هذیان گویی زدن به پیامبر.
2-عدم اعتقاد به گفته و سخن پیامبر و تشکیک در آن خلاف نص صریح قران است:
سوره احزاب آیه ۳۶: و هیچ مرد مؤمن و زن مؤمنی را نسزد و شرعا جایز نباشد و عقلا روا نبود آن گاه که خدا و رسولش فرمانی را ( درباره آنها ) صادر نمایند برای آنها اختیاری در کارشان باشد. و هر کس خدا و رسولش را نافرمانی کند مسلّما به گمراهی آشکاری درافتاده است.
?نسا ۶۵: ای پیامبر سوگند به پروردگارت که آنها ایمان نمی آورند تا آن گاه که تو را در آنچه میان خود اختلاف دارند داور سازند ، سپس در نفس خویش هیچ تنگی و ناراحتی نسبت به آنچه تو حکم داده ای نیابند و کاملا تسلیم گردند.
?جن ۲۳ : ...و آنان که خدا و فرستاده او را نافرمانی کنند بی تردید برای آنان آتش دوزخ است که جاودانه در آن ماندگار خواهند بود.
?حشر ۷ :و آنچه را پیامبر به شما داد آن را بگيريد و از آنچه شما را از آن باز داشت، دوری کنید و از خدا پروا بداريد كه عقاب الهی بسیار شدید است
?و حدود ۱۶ آیه دیگر که مسلمانان را فرمانبردار محض در برابر فرمایشات پیامبر می خواهد نه آنکه بنشینند و ایشان را #نقد کنند !
3-سخنی که ایشان بر زبان راند بی شباهت به زبان یهودیانی نبود که میگفتند پیامبر فقط در وحی عصمت دارد و در عهدین انواع تهمت ها را به ساحت پیامبران روا میداشتند(نعوذ بالله) از شراب خواری و زناکاری تا دیاثت و...
و سخن بسیار است و وقت اندک اما اگر هیچکس نداند ما خوب میدانیم چرا چنین گستاخانه به محکمات شیعه میتازید. این نه از سر شوآف های آزادی بیانتان است که هر از چندگاهی خود را در قامت اپوزوسیون می آرایید و چنین حرف های زیبایی میگویید تا دل عده ای را بدست آورید (هرچند که مدارک شکایات شما علیه روزنامه ها و افراد مخالفتان موجود است). نه از سر حمله به نظام است که خود خوب میدانید که اگر ملت در این مملکت به آبی نرسیده اند شما و برادرتان به نان خوبی رسیده اید. و نه حتی از سر جهالت شماست که مسلما کسی که سالها در حوزه های علمیه ی این مملکت تحصیل و تدریس کرده است و دوبرابر حقیر سن دارد به خوبی خبر از محکمات اسلام دارد و حتی میداند اگر در جایگاهی که امروز هست نبود چه حکمی در دادگاه روحانیت در انتظارش بود. تمام اینها صرفا به خاطر این است که عده ای به شما بتازند، آنها را در رسانه های زنجیره ایتان بولد کرده و حواس مردم را از دلار 4400 تومانی، سکه ی یک و نیم میلیونی و حذف یارانه 30 میلیون نفر پرت کنید، تا مردم دیگر یادشان نیاید که چه قول هایی دادید و چه گفتید در چند ماه پیش. اما بدانید این شوآف ها شاید چند صباحی به کمک شما بیاید اما همیشگی نخواهد بود چرا که حکم قطعی خداوند در زمین است که حکومت با کفر باقی خواهد ماند ولی با ظلم خیر.
پایان