ویرگول
ورودثبت نام
علی صفایی
علی صفایی
خواندن ۳ دقیقه·۳ سال پیش

الکتروموتور زیمنس چک یا آلمان؟

سلام خدمت همه دوستان. من علی صفایی هستم کارشناس فنی الکتروگیربکس های صنعتی. تو این مقاله سعی کردم اطلاعاتم رو درباره الکتروموتور زیمنس با شما به اشتراک بزارم تا اگر شما هم خواستید برای کارخانه و یا کارگاه یا دستگاه های صنعتی خودتون خرید الکتروموتور داشته باشید، بتونید از این مقاله اطلاعات کافی روبدست بیارید. الکتروموتور زیمنس یکی از پر تقاضا ترین موتورهای موجود در بازار دنیا و کشور هستش. از برند زیمنس با سابقه درخشانش تو صنعت نمیشه زیاد صحبت کرد. حالا با این اوضاع الکتروموتور زیمنس داخل بازار واقعا زیمنسه؟؟؟؟ با من همراه باشید.

الکتروموتور زیمنس
الکتروموتور زیمنس

خرید الکتروموتور زیمنس اصل

الکتروموتور زیمنس آلمان یا چک؟ این سوال همه مصرف کنندگان موتور زیمنس در ایران هستش. حالا چرا میگم ایران؟ چون همه تو ایران فکر میکنن وقتی اسم زیمنس میاد یعنی آلمان و تمام. در صورتی که اینشکلی نیست. شرکت زیمنس چند سالی هستش خطوط تولید الکتروموتور خودش رو به جمهوری چک برده. چک یه جورایی چین اروپا شده. اغلب شرکت ها یه نمایندگی رسمی برای تولیدات خودشون تو کشور چک دارن. پس جواب سوالمون رو گرفتیم، هم الکتروموتور زیمنس چک درسته، هم الکتروموتور زیمنس آلمان. چون هنوزم شرکت زیمنس توو آلمانم تولید الکتروموتور داره ولی خب ایران نمیاد. اگر هم بیاد به صورت استوک یا رو سفارش رو دستگاه ها میاد.

شناسایی الکتروموتور زیمنس اورجینال

الکتروموتور زمینس انواع مختلفی داره و با کد یا پارت نامبرهای مختلفی تولید میشن. از نظر فریم سایز و مشخصات توان و دور و نحوه نصب یکی هستند ولی از نظر راندمان مصرفی انرژی متفاوتن. اینایی که وارد کشور میشه همه IE1 و تک و توک IE2 هستند. من بعضی اوقات به گوشم الکتروموتور زیمنس چینی هم خورده که من ندیدم. یا اگرم باشه به اسم ziemens میزنن که کاملا مشخصه این الکتروموتور اصل نیست. موتورهای زیمنس واردات چک داخل صندوق هستن و با 1LE تیپ هاشون شروع میشه.

برای شناسایی الکتروموتور زیمنس از اصل بودن یا فیک بودن من پیشناد میکنم از این صفحه دیدن کنید:

صفحه انتخاب محصول زیمنس

دینام تکفاز زیمنس

یه مورد دیگه هم که باید بهش توجه کرد اینه که ما چیزی به اسم الکتروموتور تکفاز siemens نداریم. تمامی تولیدات این شرکت صنعتی بوده و با برق سه فاز کار می کنن. پس اگه گفتن الکتروموتور زیمنس تکفاز یه ذره شک کنید. به صورت کلی الکتروموتور زیمنس یه انتخاب خوب برای خریدالکتروموتور اروپایی هستش،چون هم قیمتش مناسبه، هم خدماتش خوبه، هم روتین وارد میشه هنوز.

الکتروموتور زیمنس فریم کوچک

الکتروموتورها تمامشون دارای فریم استاندارد IEC هستند. پس اگر زمانی موتور شما از فریم استاندارد بین المللی طبعیت نمیکنه قطعا یا فریم کوچیکه یا فریم بزرگ. حالا چرا اینشکلیه؟ چون بعضی سازنده های دستگاه ممکنه به شرکت زیمنس با توجه به جانمایی محصولشون بگن که موتور رو با فریم کوچیک بزنه یا با فریم بزرگ. خب این اصلا کار خوبی نیست چون اگه فردا بخواهید موتور جایگزین بزارید به مشکل میخورید. الکتروموتور زیمنس های وارداتی که در بازار هستند تمامشون فریم استاندارد هستند.

خرید الکتروموتور زیمنس از نمایندگی

برای خرید الکتروموتور زیمنس من پیشنهاد میکنم از فروشگاه و سایت های معتبری مثل سایت شرکت آریا گشتاور مانا یا همون آگما خرید کنید. من مدتیه دارم ازشون خرید میکنم و خیلی از نحوه خدمات دهیشون راضیم. اصالت کالاشون هم تضمین شده است و قیمت هاشون خیلی مناسبه. ممنون میشم نظراتتون رو راجع به این مقاله بهم بگید و اگه سوال یا درخواست مقاله جدید داشتید رو به هم اطلاع بدید. ممنون.


الکتروموتور زیمنسالکتروموتور
شاید از این پست‌ها خوشتان بیاید