ویرگول
ورودثبت نام
علی ایران منش
علی ایران منش
خواندن ۲ دقیقه·۵ سال پیش

مراحل نصب Ubuntu 19.04 بروی ماشین مجازی قسمت 1.0

Ubuntu 19.4
Ubuntu 19.4

حدود چند ماهی میشه که نسخه ی اوبونتو 19 بیرون آمده و همین دلیلی شد که بخوام این نسخه را تست کنم، به عنوان کسی که انواع و اقسام مختلف لینوکس تست کرده، از اوبونتو خیلی راضی هستم و گفتم که اینجا هم فقدان اموزش نصب اوبونتو احساس میشه بیام و این آموزش را بنویسم (:

ابتدا باید آخرین نسخه ی اونتو را از ubuntu.com دانلود کرد.

صفحه ی دانلود
صفحه ی دانلود

من نسخه ی 19 را دانلود کردم، بعد از دانلود شما یک فایل ایزو خواهید داشت که آماده استفاده است، میریم سراغ ماشین مجازی، ماشین مجازی که استفاده می کنیم VMware هستش که رایگان نیست ولی میشه از VirtualBox استفاده کرد که رایگان هم هست. انتخاب به عهده ی خودتون (:

نرم افزار VMware اجرا می کنیم.

VMware
VMware

بعد از اجرا بر روی Create a New Virtual Machine کلیک می کنیم.

New Virtual Machine Wizard
New Virtual Machine Wizard

به صورت پیشفرض با گزینه ی (Typical (recomended ادامه می دهیم.

Installer disc image file (iso)
Installer disc image file (iso)

سه گزینه برای انتخاب داریم، اولی برای نصب از روی دیسک درایو؛ دومی برای نصب از روی فایل ایزو؛ سومی برای اینکه بعدا تصمیم بگیریم که از چه راهی استفاده کنیم.

خب ما از گزینه ی سوم استفاده می کنیم بر روی گزینه ی Browse کلیک می کنیم و فایل ایزو که قبلا دانلود کردیم انتخاب می کنیم و بر روی Next کلیک می کنیم.

Easy  Install Information
Easy Install Information

در این مرحله (البته این قسمت مختص نصب لینوکس اوبونتو هستش و در نصب سایر توضیع ها با چنین پنجره ای برخورد نمی کنید) نام، نام کاربری و رمز عبور خود را وارد کنید و بعد Next.

Name the Virtual Machine
Name the Virtual Machine

در اینجا اسم ماشیی مجازی و مسیر نصب فایل ها را انتخاب میکنیم.

Specify Disk Capacity
Specify Disk Capacity

در این مرحله مقدار حافظه ذخیره سازی که به ماشین اختصاص می دهیم انتخاب میکنیم، من به صورت پیشفرض 20GB انتخاب می کنم.

Ready to Create Virtual Machine
Ready to Create Virtual Machine

با انتخاب گزینه Customize Hardware تنظیمات سخت افزاری مانند مقدار Ram وCpu و... به دلخواه تغییر داد.

تیک گزینه Power on this virtual machine after creation را میزنیم و ماشین مجازی که ساختیم روشن شود.

به خاطر طولانی شدن این پست ادامه در قسمت بعد (:

مراحل نصب Ubuntu 19.4 بروی ماشین مجازی قسمت 2.0



لینوکساوبونتونصب اوبونتوماشین مجازیlinux
متخصص نرم افزار
شاید از این پست‌ها خوشتان بیاید