ویرگول
ورودثبت نام
علیجاه شهربانویی
علیجاه شهربانویی
خواندن ۷ دقیقه·۴ سال پیش

مجبورم بگم من وسواس دارم تا اینکه بگویم به یک وردپرس کار حرفه ای نیازمندیم! آگهی پیمانکار طراحی وب سایت!

من می خوام وبسایتم درست بشه اما قبل از نکات فنی اینقدر از اخلاق غیرحرفه ای آسیب دیده ام که دلم می خواد اون کسی که قراره وبسایت منو زحمت بکشه و درست کنه این چند سطر اول را بخونه و اگر با این شرایط حاضر به همکاری هست در کنار من قرار بگیره.

با دوستان که صحبت می کردم، میگفتن علیجاه، تو خیلی حساسی اینجا ایرانه! باشه شاید اگر قراره به من انگ وسواسی و حساس بودن بخوره می پذیرم. اگر قرار بود حرفه ای باشیم و حرفه ای عمل کنیم دیگه شاید نیاز نبود من این همه بنویسم اما گویا چاره ای نیست و این معنای حرفه ای بودن را باید از دید خودم بسط بدم.

شرایط عمومی و مهمتر از اصل

1- بنابر حرف هایی که بالا زدم، بپذیره که من وسواسی هستم و حساس اشکالی نداره منم می پذیرم

2- به من ایمیل بزنه با این سابجکت ( همکاری در طراحی وبلاگ علیجاه) باور کنید همین یک مساله را خیلی ها انجام نمی دن از ایمیل با موضوع خالی بگیرید تا سابجتکی که هرچی دلشون می خواد برخی دوستان ارسال می کنند. باورکنید من قصد آزار ندارم. وقتی شما به این سابجکت ایمیل می زنی مستقیم میره داخل یک پوشه که من راحت تر می تونم بخونم ممنونم این هم ایمیل : alijah.sh@gmail.com

3- در بادی ایمیل لطفا یک مخصتری خودش را معرفی کنه و کارهای که متناسب با وبلاگ من هست را ارائه کنه. همینجا من کلی مساله داشتم. برخی با ایمیل هایی که هیچ نام و نشانی نداره ایمیل می دهند و حتی خودشونو معرفی نمی کنند! بعد درخواست نمونه کار می کنی می فرمایند ما خیلی کارمون درسته این وبلاگ که چیزی نیست. اتفاقا مشکل همینجاست. من به کسی نیاز دارم که دقیقا در محدوده همین وبلاگ بدونه. نه بیشتر و نه کمتر. کمتر باشه که کار من می خوابه و گرفتار میشم. بیشتر هم باشه خیلی میل و علاقه ای نیست در انجام کار.
بعضی ها هم یک پی دی اف می فرستند که اغلب اسم نمونه آثار داخلش هست. لطفا این کارها را انجام ندهید. اگر مایل به همکاری هستید حتما در بدنه ایمیل لینک نمونه آثارش را ارائه کنه

4- خواهش می کنم اگر تازه کار هستید ایمیل نزنید. نگید عیب نداره یک وبلاگه دیگه حالا درستش می کنم. باور بفرمایید همین وبلاگ که برای شما هیچی نیست، برای من مشاور همه چیزه.

5- در ایمیلتون یک برآورد اولیه از قیمت پروژه و تعمیر و نگهداری ماهانه بدهید. قیمت حرفه ای ( نه گران) بدهید. لطفا چشم بسته وارد نشوید. چون بحث قیمت اولیه ( حدود قیمت) برای من مهم هست. هرچند من برای دوستانی که برگزیده بشن یک شرح کار تقریبا کامل می فرستم چی می خوام و قیمت نهایی را اونجا فیکس می کنیم. اما به هرصورت دیده اولیه در مورد قیمت همانطور که گفتم مهمه.

6- اگر دوست من هستی یا من را میشناسی خواهش می کنم همین مسیر را طی کن. چون شما در پیام رسانها یا شبکه های اجتماعی پیام بدهی مسیر شناخت من چندتکه میشه و انتخاب سخت میشه. همین ایمیل واقعا عالیه.

7- لطفا برای کارحرفه ای بیا، برای رفاقت و حل مشکل یا اینکه من شما را معرفی کنم نیا. همین دوست آخری که 10 روز وقت ما را گرفت، 20 بار به من گفت آقا من اومدم مشکل تورو حل کنم و بویژه که از طرف دوستی معرفی شدی! آخرش چی شد، هیچی! قرار بود 5 روز قبل جزییات قیمت بده، دیگه خبری ازش نشد تا من بهش پیام دادم آقا مرسی تا همینجا هم محبت کردی. شماره کارت بده تسویه کنیم و خداحافظ

8- پس لطفا حتما قیمتی که ارسال می کنید دارای جزییات باشه و البته زمان بندی. این خیلی مهمه واقعا برام. یک عدد نگید و تمام. بفرمایید که این عدد در چه بخش هایی صرف میشه. ضمنا عدد پایین و زمان کم ندید و بعدا یکدفعه زیادش کنید. همین دوست آخری اولش یه عددی گفت، بعدا که وارد کار شدیم عدد ضربدر 2 و نیم کرد! در مورد زمان هم کم نگید. من اینقدر دیگه می دونم که این کار با 2 روز و 3 روز جمع نمیشه. برای رضای خدا به فکر گرفتن کار به هر قیمتی نباشیم.

9- از همکارای قبلی و وب سایت من بدگویی نکن ? ممکنه شما در روز اول بخوای ایرادات سایت من را به من گوشزد کنی این عالیه ولی در فرآیند کار هی نگید این سایت اینقدر مشکل داره! وای قبلی ها معلوم نیست چی کار کردند! اصلا فکر نمی کردم این وب سایت اینقدر بهم ریخته باشه، دیتابیسش چرا اینطوریه؟ هرکس اومده یک دستی به سایت زده و رفته! من اصلا کار نمی کنم، وای من روز و شب ندارم، نمی خوابم که این کارو انجام بدم را به من نفرمایید. مگه من میگم چه سختی هایی می کشم که پول این همکاری را پرداخت می کنم. حرفه ای باشیم.
شاید باور نکنید من اینها را شنیدم و عرض می کنم!

10- خوشقول باشیم و بی بهانه کار کنیم. لطفا به زمان بندی پایبند باشید! می دونم عیده می دونم الان کرونا همه را کلافه کرده، اما خواهشا حرفه ای باشیم. من هم پرداختی هام در زمان معین و پس از ارائه آنچه در برنامه کاری اعلام کردید بدون فوت وقت انجام میشه نگران نباشید.

11- حفظ محرمانگی که دیگه نیاز به گفتنش نیست واقعا. حتی برای اطلاعات این وبسایت ساده.

اما یک مقدار مسائل فنی

1- دوست عزیز یا تیمش مقداری هم گرافیک بدونند و از UI سر دربیارند! بهرحال من یک متخصص فنی وردپرس نمی خوام. یادتون باشه من می خوام وبلاگم راه بیفته کارش. از اون مهم تر من از دوست یا تیمی درخواست کمک می کنم برای اینکه خیالم راحت بشه! بازهم تکرار می کنم خیالم راحت بشه نه اینکه یک مشکل به مشکلاتم اضافه بشه!

2- به آنالیتکیس و کنسول وارد باشه. چرا که بتونه برای کارهای مختلف گل ست کنه یا ایرادهای فنی را بگیره

3- در ساخت لندینگ پیج بویژه به مدل ها- وبسایت های- آماده برای این کار مسلط باشه.

4- به یکپارچه سازی میل چیمپ با سایت واقف باشه. این مساله مهم هست. و با میل چیمپ کارکرده باشه.

5- در استفاده از پلاگین ها حرفه ای باشه. من از پلاگین هایی که خیلی مساله داشتند یا اینکه حامل بدافزار بودند ضربه کم نخوردم.

6- دیتابیس سایت را مرتب سازی کنه.

7- منوهای سایت را که الان بسیار نامرتب است تنظیم کنه.

8- الان وب سایت من بیش از حد شلوغه. من طرفدار مینیمالیسم هستم. سایتم باید بشدت خلوت، ساکت و آروم باشه. حتی از لحاظ رنگ. الان از دید من پست بلاگ ها و البته صفحه اصلی به خاطر وجود عناصر زیاد و نامرتبط قابل خوندن نیست.

9- لطفا به نسخه موبایل و تبلت تسلط کامل داشته باشه. این دیگه نیاز به گفتن نداره اما اینقدر در این مساله توسط پیمانکاران قبلی کاهلی شده که مجبور شدم بگم

10- تا کاری از دید خودتون اکی نشده لطفا ارسال نکنید. برخی مواقع صفحه یا لندینگی که ایجاد می کنید ایراد فنی داره یا در نسخه موبایل مساله داره. بهیچ وجه لطفا اینو ارسال نکنید که من نظر بدم. لطفا از نظر فنی خودتون چک کنید. بعد برای من ارسال کنید.

11- و نکات جزئی تری که هنگام همکاری عرض خواهد شد.

ممنون که وقت می گذارید و با این شرایط اقدام می کنید.

علیجاه شهربانویی

طراح وردپرسپروژه وردپرسدریافت پروژه وردپرس
ارائه‌دهنده راه‌حل‌های بازاریابی و افزایش فروش
شاید از این پست‌ها خوشتان بیاید