گناه فرشته ساخته حامد عنقا که خود دانش آموخته حقوق قضایی است، شدیدا متکی به جنون و آوانگاردیسم در «زخم کاری» مهدویان بوده و نوعی از آلترناتیو اجتماعی را بیان میکند. با توجه به پخش قسمت اول آن و ژستهای انتلکتوئل گونه شهاب حسینی در نقش یک وکیل مدافع شیطان، اشاره به سینمایی «وکیل مدافع شیطان» ساخته تیلور هاکفورد، و سینمای مرعوب کننده نولان که مهدویان نیز از آن کم بهره نبرده است، باید منتظر ماند و دید عنقا با آرمانشهرش چه میکند. اولین سوالی که تا به اینجای قصه برای منِ بیننده به وجود آمده این است که آیا وکلای کاربلد همه شکل زیستهشان مدرن است که برای تولد دخترشان آهنگ تاک داون بگذارند و سیگار برگ بکشند. وکالت حرمت دارد نمیشود آن را با تردستی مقایسه کرد و گفت که هیچ شعبدهبازی روشش را لو نمیدهد. برای جامعه امروز ما چنین مباحثی، جدای از قصه بودن، هیجانانگیز و جذاب است؛ اما باید دید چگونه عنقا فرشته، پردیس پورعابدینی، را که چند روز به اعدامش بیشتر نمانده با خود میکشد. مسئله اینجاست که حقوق قضایی برای آسیب شناسی اجتماعی تبدیل به داستان میشود یا بر اساس یک آسیبِ اجتماعی داستانی با محوریت حقوق قضایی خلق میگردد. ما تمرکز فیلمسازان امروز فعال در عرصه این رسانه را بر این میبینیم که استفاده خوراکی گونه از این سیستم اجتماعی میکنند. داستانهایی که بر این اساس به وجود میآیند، هر چند اقتباسی از یک نوشته دیگر باشند، به خودی خود تضمینی محسوب میشوند برای بقاء حیات محصول و صرف نظر از این مهم که و...