علی رفیعی وردنجانی
علی رفیعی وردنجانی
خواندن ۱ دقیقه·۹ ماه پیش

نقد مویرگی سریال گناه فرشته

گناه فرشته ساخته حامد عنقا را حالا که 8 قسمت از آن منتشر شده بهتر می‌توانم قضاوت کنم و با جرات بیشتری می‌گویم اثر بسیار بدی است. اثری که حقوق خوانده اما بویی از حقوق نبرده. گناه فرشته چیست؟ عاشق شدن؟ قتل انتسابی یا هر ماجرای دیگر. شهاب حسینی در این فیلم بیشتر مانکن است تا بازیگر. ما یک سری ژست‌های بازیگری از او می‌یبنیم که هیچ ربطی به بازی و هنر ندارد. نقطه مقابل او لادن مستوفی بد نیست اما در اکت‌های گاه و بی‌گاه نفس بازغی بازیگری دیده می‌شود. فیلم پایه فساد دارد. فساد مالی، فساد حقوقی و به طور کلی فساد انسانی. عماد شکلی از پدرخوانده را به خود گرفته که اصلا به یک درویشِ پول‌دار نمی‌آید. ساختار فیلم بر پایه تناقض در متن فیلم‌نامه استوار شده. وکیلی که با ترحم و با انگیزه‌های شخصی وکالت فرشته، پردیس پورعابدینی هم‌چنان خوب است، را قبول می‌کند چگونه عاشق موکلش می‌شود؟؛ فقط برای بافتن یک شال به بهانه عذرخواهی!. ماجرای پیچیده‌ای که هرلحظه ممکن است در آن کسی کشته شود دست کمی از «زخم کاری» مهدویان و توهم قدرت و جاه‌طلبی ندارد. «گناه فرشته» سریال جذابی است چرا که فیلم‌برداری خوب، میزان‌سن مناسب و در نهایت اصلاح رنگ پدرخوانده‌واری دارد اما جزئیات خوب هرگز نمی‌توانند به یک فیلمنامه بد کمک کنند. کسی چه می‌داند آیا واقعا دار و دسته عشیری و عماد زورشان از قانون و پلیس بیشتر است. مصاحبه‌ای دیدم از علی بحرینی و...

برای مطالعه متن کامل کلیک کنید.

گناه فرشتهنقد سریال گنماه فرشتهپردیس پورعابدینیشهاب حسینیعلی رفیعی وردنجانی
نویسنده کتاب های: وقتی اوفیلیا می گرید، در جست و جوی سینما(مجموعه مقالات سینمایی)، احتکار احساسات، جغله و حسن یوسف
شاید از این پست‌ها خوشتان بیاید