نوجوانی چیز عجیبی است، یک احساس ناب در میان سردرگمیهای منفعل. مدیوم بر روی نوجوانی لاکپشتهای نینجا تمرکز بر بلوغ اجتماعی فرد در جهان وابسته به مجاز اینروزها است. کارگردانی جف رو در این پویانمایی یک مقوله جهانشمول را در بر میگیرد اما آنچه مسلم است، داستان، هیجان، انگیزه و جذابیت منحصربه فردی است که این موجودات برای نوجوانها و حتی جوانهای ما دارد. صدای چان به عنوان استاد اسپلینتر تفاوتی در قالب جذابیت این محصول ایجاد نمیکند چرا که در نهایت این دوبله پویانماییها در ایران است که با توجه به زرق و برق چشمگیر محتوا میتواند قضیه را جدی کند. محافظت مشتی لاکپشت با مهارتهای ورزشی بالا، که طبق تعاریف پدرخواندهشان برای بقا چنین فنونی را یادگرفتهاند، از انسانها در برابر ظلم و شرارتها از بتمن هم جذابتر است. جالبتر آن است که آنان درس اخلاقی هم به مخاطب هدف خود میدهند: وقتی که موتور آن دختر را در داستان این انیمیشن میدزدند و لاکپشتها با توجه به اینکه محدودیت برای خروج از فاضلاب دارند اما احساس مسئولیت میکنند و برای مبارزه با اشرار میشتابند. اینکه داستان برای ادامه حیات خود به روایت از نوجوانی لاکپشتها دستزده است بد است؛ این ویژگی نشان میدهد داستان روی پای خود نایستاده بلکه برای بقا خود باید به جست و جوی چیزهایی در گذشته دست بزند. درست است که از نظر زمانی و تاریخی این مهم یک VIP محسوب میشود اما ما باید برای همراه شدن با این لاکپشتها و...