علی رفیعی وردنجانی
علی رفیعی وردنجانی
خواندن ۱ دقیقه·۳ سال پیش

گزارشی از نمایش ظل النساء | فخری بی فخر

ظل النساء نمایشی از شکیبا معقولی است که تا ۲۳ آذر در تالار هنر اصفهان به روی صحنه می رود. نمایشی که بیشتر به خاطر زنانگی هایش باید آن را ستود. در همه یادداشت هایی که برای سینما یا تئاتر نوشتم این نکته را متذکر شده ام که هیچ گاه نباید از منتقد و مخاطب انتظار داشت که همه چیز را درباره یک اثر فهمیده باشد. این موضوع در رابطه با این نمایش کمی متفاوت است. کارگردانی که به سراغ گلشیری می رود می شود بیش از اینها از او انتظار داشت، نمی دانم شاید من انتظار بی جایی دارم. اما همه این ها در یک مسئله توجیه میپذیرد. ما در جامعه مان به زن اعتماد نمی کنیم و اساسا او را یک عنصر ناکارآمد می دانیم متاسفانه در هنر بدتر. خیلی غم انگیز است که بدانم بازیگران پسر این اثر ۵ روزمانده به اجرا با اخلاق غیر حرفه ای کار را ترک می کنند و این بازی که از بازیگران روی صحنه می بینیم و رضا مرادی زاده به نظرم عالی است، تنها حاصل ۴ روز تمرین است. من در یادداشت های پیشین خود نیز عنوان کردم زن تنها عنصری است که با تفکرش می تواند یک جامعه را از واپس گرایی نجات دهد.

مدیرصحنه

مدیر صحنه نمایش ظل النساء، مه‌لقا اسلامی می گوید: این نمایش کار بچه های دانشجو است. شروع حرفه ای بچه هایی است که در این رشته تحصیل کرده اند. در این نمایش سعی شده شخصیت مراد در داستان «شازده احتجاب» گلشیری را پر رنگ تر کنیم و شخصیت فخری یک بُعد زنانگی و...

برای مطالعه کامل این گزارش به روزنامه اینترنتی برداشت بلند مراجعه کنید

علی رفیعی وردنجانینمایش ظل النساءمه‌لقا اسلامیتالار هنر اصفهانشکیبا معقولی
نویسنده کتاب های: وقتی اوفیلیا می گرید، در جست و جوی سینما(مجموعه مقالات سینمایی)، احتکار احساسات، جغله و حسن یوسف
شاید از این پست‌ها خوشتان بیاید