علی رفیعی وردنجانی
علی رفیعی وردنجانی
خواندن ۱ دقیقه·۳ سال پیش

گفت و گو با آزاده مسیح زاده

آزاده مسیح زاده فیلم سازی است که دغدغه ساخت دارد و تمام تلاش خود را می کند تا ناب ترین سوژه ها را برای داستانش پیدا کند. علاقه او به مستند سازی به واسطه سوژه ای شکل گرفت که جان تازه ای به سینمای مستند ایران و مشخصا فرهنگ می دهد. در حال حاضر او سینما را به معنای کامل کلمه «مستند» می داند. مسیح زاده دوره فیلم سازی و مستند سازی را در آمریکا گذرانده و دیداری با مارتین اسکورسیزی داشته که وی مستند را بسیار ستوده. با این فیلم ساز خوش آتیه پیرامون حواشی که برای مستند «دوسر برد دوسر باخت» و فیلم اصغر فرهادی «قهرمان» به وجود آمده گفت و گویی داشتیم که می تواند در روشن شدن حقیقت تا حد زیادی به ما کمک کند.

کارگردانی را از شهرام مکری آموختم

از مسیح زاده در مورد چگونگی ورودش به سینما و آشنایی با اصغر فرهادی پرسیدیم که او در پاسخ گفت: تا پیش از حضور در کلاس های موسسه کارنامه زبان تدریس می کردم. اما هنگامی که کارگردانی را در کلاس های مکری آموختم خود را عضو جدایی ناپذیر سینما دیدم. اول لازم است به این موضوع اشاره کنم که قبل از ورود به کلاس مکری یا موسسه کارنامه فیلم «۳۶۰ درجه» را ساخته بودم که به دلیل کمبود بودجه نتوانسته بودم خروجی نهایی و حتی راف کات اولیه از کارم بگیرم. موسسه کارنامه کلاس های آقای فرهادی را فراخوان داد که ایشان و...

برای مطالعه کامل این گفت و گو به روزنامه اینترنتی برداشت بلند مراجعه کنید

علی رفیعی وردنجانیدوسر برد دوسر باختآزاده مسیح زادهقهرماناصغر فرهادی
نویسنده کتاب های: وقتی اوفیلیا می گرید، در جست و جوی سینما(مجموعه مقالات سینمایی)، احتکار احساسات، جغله و حسن یوسف
شاید از این پست‌ها خوشتان بیاید