علی رفیعی وردنجانی
علی رفیعی وردنجانی
خواندن ۱ دقیقه·۲ سال پیش

گفت و گو با فردین انصاری

فیلم کوتاه لیدی حاصل همکاری سه استعداد سینمای ایران است. فردین انصاری نویسنده و کارگردان، سیاوش مزروعی مدیر فیلم برداری و احسان طالقانی مجری طرح. اگرچه این‌روزها تشخیص سره از ناسره مخصوصا در سینما که وسوسه انگیزترین جایگاه رسانه‌ای را دارد سخت شده است اما به جرات می‌توان گفت انصاری از آینده داران سینمای ایران است که نباید به راهیابی فیلمش، «ماجان»، به جشنواره فجر سال قبل اکتفا کند و باید فیلم بسازد تا مولف جایگاه خودش را در سینما به دست آورد تا آنها که با پول و قلدری ادای هنرمند بودن در می‌آورند را به زانو درآورد. در ادامه گفت و گویی با این فیلم ساز خوش‌قریحه سینمای ایران داشته‌ایم که خواندنش خالی از لطف نیست.
در ابتدا در مورد چگونگی شکل گیری ایده «لیدی» برایمان بگویید
شکل گیری ایده لیدی حاصل یک پروسه طولانی ذهنی بود. زمانی که برای مطالعه دوباره نمایشنامه‌های شکسپیر با کتابی مواجه شدم به نام «شکسپیر معاصر ما» و همزمان در یک کارِ گروهی و اِتود تئاتر، مشغول کمک به دوستانم برای ایده پردازی بودم. در نهایت از میان این ایده پردازی‌ها و خواندن نمایشنامه مکبث به ایده‌ی لیدی رسیدم. در یک پروسه کمی طولانی و ذهنی.
حال و هوای فیلم لیدی چه تفاوت‌هایی با سایر آثارشما دارد؟
فکر می‌کنم حال ‌و‌ هوای فیلم کوتاه «لیدی» همچنان در ادامه‌ی فیلم‌های قبلی‌ام «وحشی»، «فشن» و حتی «ماجان» هست اما با این تفاوت که در «لیدی» و...

برای مطالعه کامل این گفت و گو به روزنامه اینترنتی برداشت بلند مراجعه نمایید.

سینمای ایرانفردین انصاریعلی رفیعی وردنجانیاحسان طالقانیسیاوش مزروعی
نویسنده کتاب های: وقتی اوفیلیا می گرید، در جست و جوی سینما(مجموعه مقالات سینمایی)، احتکار احساسات، جغله و حسن یوسف
شاید از این پست‌ها خوشتان بیاید