ویرگول
ورودثبت نام
علیرضا چوخی زاده
علیرضا چوخی زاده
خواندن ۳ دقیقه·۲ سال پیش

برنامه نویسی بدون اینترنت


چی داری میگی واسه خودت، اصن مگه میشه بدون اینترنت برنامه نویسی کرد

این اولین واکنش هر آدم عاقل و بالغیه بعد از اینکه بهش میگم من بدون دسترسی دائم به اینترنت برنامه نویس شدم

از اونجایی ادامه بدم که اصن فهمیدم برنامه نویسی چیه که میتونید از اینجا بخونیدش

ما تو خونمون اینترنت نداشتیم یعنی تا 2 سال بعد از اینکه من میخواستم برنامه نویس بشم تو خونمون هیچگونه مودم و بسته اینترنتی نبود با این فلفسه که خونواده معتقد بودن اینترنت چیز خوبی نیست و اگر بهش دسترسی داشته باشی به فساد کشیده میشی بله خلاصه صیانت میشدم وقتی اصن حرفی از صیانت نبود

من اونشب بعد از خوابیدن همه گوشی مامانمو دزدیدم و قاچاقی نت خطو روشن کردم و شروع کردم به سرچ کردن اینکه زبون برنامه چیه و بقیه عناوین مرتبط (البته بماند آخر ماه چه ماجرایی داشتیم سر اینکه مامانم میگفت چرا قبض موبایل من اینقدر زیاد میاد و من هی انکار میکردم که کار منه و میگفتم حتما زیاد تلفن حرف میزنی) خلاصه بلاخره اونشب رسیدم به اینکه برنامه نویسی شاخه های مختلف داره و چون اون موقع بازار اپ اندروید داغ بود منم تصمیم گرفتم اسم خودمو به عنوان یه برنامه نویس اندروید در تاریخ ثبت کنم

اونشب خوابیدم و بی صبرانه منتظر جمعه شدم که به اینترنت وصل بشم

حالا چرا جمعه چون تنها فرصت درسترسی من به اینترنت پرسرعت این بود که جمعه کیس و مانیتور و بندازم صندوق عقب ماشین و به همراه پدر گرامی راهی شرکش بشیم و اونجا بتونم به اینترنت وصل بشم و این ماجرای وصل شدن آخر هفته من به اینترنت حدود دوسال ادامه داشت البته این وسطاش هم یه حرکتایی میزدم مثل اینکه با تبلت قدیمی که تو خونمون بود با استفاده از یه سری نرم افزار کد wps وای فای همسایه رو پیدا کردم و بهش وصل میشدم و با سیم و دانگل بلوتوث نت تبلت رو به سیستمم وصل میکردم D:

بلاخره بعد از رفت و آمد های زیاد و نصب اندروید استودیو و تحمل صبر ایوب برای بالا اومدنش روی سیستمم و نفهمیدن جاوا با یه چیز باحال آشنا شدم به اسم b4a که میشد با زبان ویژوال بیسیک برنامه اندروید نوشت

هیچوقت اون لحظه ای که اولین اجرا رو از برنامه گرفتم که یه صفحه سفید بود با یه 'hello world' وسطش رو یادم نمیره تقریبا ساعت 2 شب بود که بعد از چند هفته نصب sdk و برنامه ها و شبیه ساز های مختلف تونسته بودم خروجی بگیرم و اون لحظه انگار کل دنیا رو بهم داده بودن و هیچوقت قرار نبود ازم پسش بگیرن ،اون حسو همه برنامه نویسا بعد از اولین اجرای برنامه داشتن و میتونن این حرفو تایید کنن که اون حس با هیچ کلمه ای قابل توصیف نیست و نخواهد بود

از اینم که بگذریم وقتی برسید توی فرایند کد زدن به انواع و اقسام خطاها برمیخورید که برنامه نویسای عادی با یه سرچ ساده حلش میکنن ولی من باید اونقدر با این خطا ور میرفتم که یا حل بشه یا آخر هفته برسه و من بتونم با سرچ حلش کنم ?‍♂️دیگه از نحوه کد زذن

خلاصه که میتونم بگم هیچکدوم از اون اتفاقات باعث نشد من بیخیال این مسیر بشم، درسته که اسمم توی تاریخ به عنوان برنامه نویس اندروید ثبت نشد و بعدش اومدم سمت وب ولی اینارو نوشتم که بگم اگه یه چیزیو دیوونه وار دوست داشته باشید هیچی باعث نمیشه ازش دست بکشید و میتونید بهش برسید و همین مشکلات بهتون توانایی هایی میده که بعدا میتونه به نقطه قوت شما تبدیل بشه



برنامه نویسیطرح صیانتاینترنت
به دنبال تجربه
شاید از این پست‌ها خوشتان بیاید