در این شعر "لام" در "دلال" شکل قلاب ماهیگیری به خودش گرفته که به عنوان تصویر "ماهیگیری" را دلالت میکند که با "کرمهای اقتصاد" رابطهی تصویری ایجاد کرده، که مفهوم تازهای از فرم است که ارتباط معنایی با تصویر دارد که خودش، تدایی کننده ی اثر ایجاز است. در خط اول "لام تا کام زبان بستهاند" لام دلالت بر قلاب در خط آخر دارد که یک نوع چرخش شعری را در ذهن مخاطب ایجاد میکند، "کام" در اینجا جناس تام است و در فرهنگ عامیانه به معنی پوک زدن یک بار دود غلیان و سیگار و چپق و مانند آنرا به دهان و گلو درکشیدن است و در فرهنگ دهخدا به معنی مراد و مقصد است که در هر دو معنی قلاب آخر کلمه دلال را تدایی میکند، خط دوم "کرمهای اقتصاد" نشان دهندهی اعتراض شاعر به وضع اقتصادی جامعهی خودش است و همینطور باز قلاب آخر کلمهی "دلال" را تدایی میکند که ماهیگیران برای ماهیگیری بر سر قلاب طعمه میزنند که تاکید مدام هر خط به کلمهی قلاب و سیر چرخشی شعر از انتها به ابتدا و باز انتها به ابتدا باعث میشود که کل شعر مفهوم تصویری کاملاً عمیقی از خود در ذهن مخاطب به جا بیاورد که این تصویر مفهوم کاملی از موضوع را در ذهن ثبت میکند که این از ویژگیهای طراشعر افضلپور است که فقط با یک حرف صامت یا یک واژه میتواند تاکیدهای زیبایی را به شعر اضافه کند و شعر تصویری را از لحاظ معنی به بالاترین سطح خود برساند.