ویرگول
ورودثبت نام
AmirTorn
AmirTorn
خواندن ۱ دقیقه·۱ سال پیش

دیوار آتشین - Firewall

خب دوست من اگه دوست داری بدونی فایروال سیستمت چطوری کار میکنه تا آخر این مقاله همراه من باش

فایروال کجا نصب میشه ؟

اول از همه بگم فایروال روی سیستم عامل یا روی وب سرور نصب میشه

تفاوت فایروال با آنتی ویروس :

اول از همه بگم که هردوی آن ها ویژگی امنیتی دارند . خیلی خیلی ساده بگم که فایروال از وارد شدن و خارج شدن یک سری بسته های اطلاعاتی غیر مجاز جلوگیری میکنه ولی آنتی ویروس از آلوده شدن سیستم به ویروس جلوگری میکنه

توظیحات بیشتر درباره فایروال :

خیل ساده بگم فایروال (فارسی : دیوار آتش) مثل یک مرز میمونه و اجازه ورود و خروج رو میده

مثلا وقتی شما میخواهید که وارد یک کشور بشید نمیتوانید به صورت غیر مجاز وارد یک کشور بشید مرز اجازه نمیده دیوار آتشین هم همین کار رو میکنه از ورود غیر مجاز به سیستم جلوگیری میکنه به چه صورت با فیلتر کردن پورت ها و داده ها

و خیلی از فایروال های پیشرفته حتی میان داده ها رو بررسی هم میکنند که امنیت سیستم ما بیشتر بشه

و فایروال ها از لایه های مدل OSI استفاده میکنند

مدل OSI

مارو در شبکه های اجتماعی زیر دنبال کنید ??

یوتیوب

اینستاگرام

تلگرام

ساب ردیت

خب تا مقاله های دیگر خدانگهدار ??

مقاله های پیشنهاد شده
تهدید های امنیتی رایج در دنیای سایبری , کد های وضعیت پروتکل اچ تی تی پی , مفاهیم اصلی شبکه
آنتی ویروسسیستم عاملشبکه‌های اجتماعیfirewall چیستهک و امنیت
من امیرحسین سلطانی هستم من از بچگی به بازی های ویدیویی علاقه داشتم و اخیرا به برنامه نویسی و هک و امنیت در زمینه تست نفوذ وب و علاقه پیدا کردم. مایلم تجربیاتم را با شما دوستان عزیز به اشتراک بگذارم.
شاید از این پست‌ها خوشتان بیاید