ویرگول
ورودثبت نام
avayevahed
avayevahed
خواندن ۳ دقیقه·۳ سال پیش

من یک تصویر می کشم: در ذهنم


سعی کردم تعادل خود را روی پیاده روهای قدیمی شهر قدیمی حفظ کنم ، با موسیقی که گوش هایم را نوازش دهم ، می رقصیدم و از آسمان و نت هایی که عدم تعادل روح من را به چالش می کشد عبور می کردم.

اما این باید یک توهم باشد.

خودم را در میدانی می یابم که با درخشش رنگ هایی که بی خیال به اطراف پرتاب می شوند ، روبرو نمی شود. در وسط این مربع بی رنگ ، بی جان و نسبتاً بی روح ، من این کلمات را می شنوم که جهان همین جا زیبایی خود را از دست خواهد داد.

من در کشوری که زبان آن را نمی دانم ، در مقابل ساختارهای باستانی و کنار یک رودخانه ، در فکر فرو رفته ام. من سعی می کنم بارهای متصل به پاهایم مرا به عمیق ترین و جدایی ناپذیر افکار نکشاند ، سعی می کنم به نحوی از این وضعیت خارج شوم. ناگفته نماند آنچه را که قصد توصیف آن را دارم وجود دارد. پژواک خنده های شادی آور از دور ، تنهای مرا به یاد روح من می اندازد. من ساعت ها آنجا را می گذرانم ، روی یک سنگ ، تصویر خوشبختی مردم را که در آنجا رد می شوند ، در ذهن خود حک می کنم. در قایقی که از مقابل من می گذشت ، سایه کودکی که با چشمانی کنجکاو در آب منعکس شده بود ، صدای زنگ را که افکار را در ذهن من می پیچید ، نگاه می کرد و بازتاب رودخانه با گردن در برابر مردم خم شد. در اطرافم ، من آرام می مانم.

و من یک عکس می کشم: در ذهنم…

من در مکانی هستم که فصل ها در وسط شهری که از هزاران سال پیش از دنیا رفته است آمیخته شده است. در محاصره دیوارهای فرسوده سالها ، ذهن و ذهنم مرا به لحظات شکسته تاریخ باز می گرداند. خاک او با نفس خود چیزی را صدا می زند. هیچ انسانی در میان دعوت آنها وجود ندارد. صداها و نفس ها آنچه به آن برمی خورم در رنگی از گذشته پنهان است. بین ستونهای فریب خورشید ، به حقیقت می شتابم: به گذشته ها.

وقتی از رنگهایی که قبلاً ندیده ام می گذرم ، صداهایی را ملاقات می کنم و به خاطر می آورم که قبلاً نشنیده بودم: اینجا خانه من است.

این برخورد باعث می شود چیزی را فراموش کنم در حالی که چیزی را به من یادآوری می کند. از هر رنجی که در جهان وجود دارد و وجود خواهد داشت. من به دور از جنگ ها ، بیماری ها ، طوفان ها ، قتل ها و بسیاری از حملات دیگر به رنگ ها و صداهایی که ملاقات می کنم پناه می برم: در خانه ام.

من به دنبال دلایل منطقی برای خودم در این راز بی پایان هستم. من کجای تاریخ هستم؟ من در کدام جهت زمان هستم و کیستم؟

من با اجازه خدا و خودم و انسانها و هر کسی که می داند می تواند به خانه خود برگردد سریعتر می دوم. جایی که خوبی های اخلاقی قوی تر پنهان می شود. آنجاست که من از کمبودی که سالها در آن زندانیم کرده است ، به کمال می رسم: با آزادی که ندارم ، با احساس تعلق که احساس نمی کنم ...

اما این نیز باید یک توهم باشد.

من در تاریکی تیره ای فرو می روم که همه عیب ها را با برهنگی ای که در درون خود پنهان کرده است می پوشاند. با کمال این تاریکی سیاه و سفید ، کسانی که بدنشان درگیر این گریه ها است و کسانی که در هوای طوفانی از مکانی به مکان دیگر سقوط می کنند ، فریاد می کشد. اما در تمام این درد ، من با کسانی خوشحال می شوم. من مثل خلاصه ای از خروج همه چیزهای خوب از دنیا هستم. من جایی بین دیدن و ندیدن هستم. همه به اندازه برهنه پنهان هستند. من می بینم که پرهای سبک قبل از من می لرزند: و بیدار می شوم.

در حالی که چهره های زیادی روبرو شده ام ، قلبم درگیر گفتگوی داغی است و چشمانم مردم را با نگاه پرسشگر فرا می خواند. خیابانها مملو از افرادی است که با تاریک شدن هوا ، خود را تسلیم بازوهای سرد اما کامل تاریکی می کنند: و من دوباره بی خانمان هستم.

داستان کوتاهبرگی از خاطرات
شاید از این پست‌ها خوشتان بیاید