ویرگول
ورودثبت نام
امیرحسین‌ شکری
امیرحسین‌ شکری
خواندن ۲ دقیقه·۲ سال پیش

رفع خطای Mysql shutdown unexpectedly


تا میای mysql و آپاچی رو ران کنی یهو بوم!

Mysql shutdown unexpectedly

یکی از رو مخ ترین ارورهای زمپ که حسابی دردسر درست میکنه. خصوصا وقتی برای توسعه عجله داشته باشی.

اما راه حل چیه؟

به عنوان کسی که مدتها با این error درگیر بودم و تقریبا هر دو سه هفته یه بار چشمم به جمالش روشن میشد، تموم روش‌های زیر رو امتحان کردم:

- پاک کردن و نصب مجدد زمپ در ورژنهای مختلف (البته اگر از مرحله ایمپورت و آپدیت مجدد دیتابیس ها و کانفیگ لوکال هاست و... فاکتور بگیریم)

- بکاپ و ریپلیس فایل ibdata1 (روشی که به کرات در گوگل و یوتوب موجوده و فقط برای مدت محدودی جواب داد)

- تغییر پورت mysql

- ادیت فایل‌های ini

- پرس جو بین انجمنها و دوستان (که اکثرا بعد از پرسیدن این سوال که مال ما روبراهه. مال تو چرا این ریختیه؟ بیشتر گیج میشدم)

و...

اما نگو که آب در کوزه و ما گرد جهان می‌گشتیم!

ماجرا از اونجا شروع شد که یه روز توسعه رو بیخیال شدم و کمر همت بستم بشینم فایل لاگ رو به دقت موشکافی کنم (که قبل بر این حسش نبود) و با windows event viewer آشنا شدم (سیستم عامل بنده ویندوز ۱۰ هستش)

سپس با سورت کردن event های ویندوز و پیدا کردن event اصلی، لاگ رو کپی کرده و به دستان مبارک گوگل سپردم و اینجا بود که بعد از کلی انتظار، بارقه‌های امید نمایان شد:

همه‌ی داستان زیر سر فایل multi-master.info و البته تموم فایل های با پیشوند -master بود که در دایرکتوری

xampp\mysql\data

میتونین پیداشون کنین.

مشکل من با پاک کردن همین موارد و ریست کردن mysql و آپاچی برطرف شد. اما طبق گفته apachefriends.org بهتره فایل‌های با پیشوند‌های زیر رو هم پاک کنین (منم برای اینکه کار از محکم کاری عیب نکنه همینکارو کردم)

mysql-relay-bin-

relay-log-

ib_logfile

aria_log

راستی زمپ من نسخه 7.3 بود و این مشکل رو با تموم ورژنهای 7 داشتم. جالبه هیچوقت چنین مشکلی رو با ورژن 5.5 نداشتم!

نکته: بعد از آپدیت ویندوز ۱۰ به ۱۱ (از طریق system update خود ویندوز) هم این مشکل به وجود اومد که با روش فوق حل شد. حتی بعد از برگردوندن ویندوز ۱۱ به ۱۰ هم مثل ساعت کار میکرد.

امیدوارم مفید بوده باشه. خیلی مخلصیم.

mysqlxamppmysql shutdown unexpectedlyphpmyadmin
توسعه دهنده وب
شاید از این پست‌ها خوشتان بیاید