ویرگول
ورودثبت نام
امیررضا نجاری
امیررضا نجاری
خواندن ۴ دقیقه·۱ سال پیش

اهمیت استفاده از ChatGPT و پیشنهاد سایت های جایگزین

استفاده از چت جی پی تی (Chat GPT) انقدر کار‌های منو آسون کرده که تقریبا دوست و آشنایی نیست که من واسش توضیح نداده باشم چرا باید از چت جی پی تی (Chat GPT) استفاده کنه! در این مقاله تصمیم دارم تجربه شخصی خودم و روش استفاده از چت جی پی تی (Chat GPT) بدون نیاز به شماره مجازی و فیلترشکن رو براتون توضیح بدم.


  • مقدمه

چند وقت پیش سر جلسه امتحان ریاضی به دانش آموزام گفتم هر سوالی دارید بپرسید جواب میدم! و واقعا تصمیم داشتم جوابا رو بگم بشرط اینکه سوال بپرسن، ولی جالب اینجاست که همچنان منو نگاه می‌کردن و حتی سوالی هم به ذهنشون نمی‌رسید که بپرسن (???‍♂️) اونجا دیدم من خودمم گاهی‌اوقات که از chat gpt می‌خوام استفاده کنم واقعا نمی‌دونم چه سوالی بپرسم، درصورتی که اون هر جوابی برای من داره و دیدم اینکه ما بتونیم سوال درست بپرسیم باعث می‌شه جواب های درستی هم دریافت کنیم.

می‌خوام یک گام جلو تر برم و بگم حتی در مورد مسائل عمیق تری مثل احساسات، روابط انسانی و فلسفی هم اگر سوالات خوبی بپرسیم می‌تونیم جواب های بهتری دریافت کنیم.

  • چت جی پی تی (Chat GPT) مناسب چه کسانی است؟

بنظرم همون طور که در پس هر سوالی گوگل می کنیم باید عادت کنیم به چت جی پی تی (Chat GPT) هم سر بزنیم. من بارها شده که در مورد سوال مهمی دو سه روز فکر کردم و در گوگل سرچ زدم اما 2 3 دقیقه‌ای از Chat GPT جوابمو گرفتم و الان اگه دوستم زنگ می‌زنه و ازم مشورت می‌خواد می‌گم بزار از Chat GPT بپرسیم؛ همیشه وقتی دارم کار می کنم کنار صفحه گوگلم Chat GPT بازه. پس می تونم بگم Chat GPT مناسب همه هست.


  • کاربرد های چت جی پی تی (Chat GPT) چیست؟

من اساتید دانشگاهی رو می شناسم که با Chat GPT به داده های جدید می‌رسن و از طرفی مادر خودم که درباره مسائل ساده و پیش‌و‌پافتاده زندگی ازش استفاده می‌کنه و باید دوباره بگم که هر‌چقدر سوال بهتری به ذهن‌تون برسه جواب بهتری دریافت می‌کنید.

من خودم برای سفر رفتن، کتاب خوندن، فیلم دیدن، یادگیری زبان، ایده برای طراحی پوستر یا شعار تبلیغاتی، مسیر شغلی، اصلاح نوشته‌های انگلیسیم یا نوشتن درخواست‌نامه‌های مختلف یا حتی جواب‌دادن به مشتری‌ هام استفاده می‌کنم. معلممون با Chat GPT به روش تدریس‌های جدیدی رسید، دوستم ایده‌های زیادی برای تدوین دریافت کرد و اینکه شما چطور ازش استفاده کنید، به خودتون بستگی داره ولی اینجا می تونم چندتا از کاربرد‌های Chat GPT رو از زبون خودش براتون لیست کنم:

۱. ارائه پاسخ‌های خودکار به سوالات کاربران: من می‌توانم با استفاده از داده‌هایی که در زمینه‌های مختلف جمع آوری شده‌اند، به سوالات کاربران پاسخ دهم.

۲. تولید متن خودکار: با توجه به یک متن ورودی، من می‌توانم متن جدیدی با ساختار و محتوای مشابه تولید کنم.

۳. ترجمه خودکار: من می‌توانم متون را از یک زبان به زبان دیگر ترجمه کنم.

۴. پردازش زبان طبیعی: من می‌توانم اطلاعاتی مانند شناسایی نام و نام خانوادگی افراد، تشخیص موضوع یک متن، استخراج اطلاعات از متن و ... را انجام دهم.

۵. ساخت مدل‌های گفتاری: من می‌توانم برای گفتار انسان‌ها مدل‌های بلند مدت و کوتاه مدت تولید کنم.

۶. تولید متن برای پاسخ به سوالات آزمون‌های استخدامی: من می‌توانم متن‌هایی را برای پاسخ به سوالات آزمون‌های استخدامی تولید کنم.

۷. تولید محتوای تبلیغاتی: من می‌توانم محتوای تبلیغاتی برای محصولات و خدمات مختلف تولید کنم.

۸. تولید محتوای آموزشی: من می‌توانم محتوای آموزشی برای دوره‌های آموزشی مختلف تولید کنم.

۹. تحلیل احساسات: من می‌توانم به تشخیص احساسات افراد در متون کمک کنم.

۱۰. تولید خلاصه‌های متنی: من می‌توانم خلاصه‌های متنی برای متون بلند تولید کنم.

  • روش استفاده چت جی پی تی (Chat GPT) در ایران !!!

ما کاربران ایرانی برای ثبت نام در Chat GPT به شماره مجازی نیاز داریم که تاکید می‌کنم از شماره‌های مجازی رایگان استفاده نکنید (چون سایت شما رو بلاک می کنه) و اونو از سایت‌های معتبری که با سرچ می تونید پیدا کنید بخرید.

اما جایگزین مناسبی که من به شما معرفی می کنم سایت Poe.com است که نسخه‌ای از Chat GPT هم توش قرار داره و با تست هایی که من کردم این سایت از بقیه سایت های مشابه باهوش تره و سرعت عمل بهتری هم داره. اگه شما سایت بهتری سراغ دارید حتما اونو برام کامنت کنید.

و در نهایت مکمل سایت Poe، بینگ رو بهتون معرفی می‌کنم. آپشن‌های اضافه بینگ اینه که در مورد سوال شما توی فضای اینترنت هم دنبال جواب می گرده. مزیت دومش اینه که می‌شه باهاش تصویر خلق کرد. ولی چون بعضی وقتا سرعتش کمه من ترجیح می‌دم از Poe.com استفاده کنم بعد به بینگ سر بزنم.

در اخر هم امیدوارم این مقاله باعث شده باشه این ابزار قدرت‌مند رو جدی بگیرید.

اگه نظر یا پیشنهادی دارید خوشحال می‌شم برام کامنت کنید.

مرسی از توجه‌‌تون :)


چت جی پی تیchat gptchat gpt چیستکاربرد هوش مصنوعیبینگ
طراح گرافیک
شاید از این پست‌ها خوشتان بیاید