ویرگول
ورودثبت نام
anita.zargar
anita.zargar
خواندن ۴ دقیقه·۲ سال پیش

بهترین ایرلاین ایران کدام است؟

سفرهای هوایی در ایران جدیدا اینقدر گروه شده که مسافران کمتر دنبال ایرلاین باکیفیت میگردن. همینکه بتونن بلیط هواپیما ارزون قیمت پیدا کنن، خودش یه دنیا اهمیت داره. ولی از طرف دیگه، بعضی مسافرا بعد از سوار شدن به هواپیما اونقدر از خدمات پرواز و کیفیت کلاس کابین ناراضی ان که ترجیح میدن سفر بعدی رو با اتوبوس برن! بنابراین مهمه که قبل از انتخاب بلیط، کمی به ایرلاین توجه داشته باشین.


بهترین شرکت های هواپیمایی در ایران

اگه این جمله رو داخل گوگل سرچ کنین، وب سایت های زیادی رو پیدا می کنین که راجع بهش مطلب نوشتن. این مطالب بیشترشون یا تبلیغاتیه یا اینکه نویسنده مقاله اش از روی شکم سیری صحبت کرده (ببخشید اینطوری صحبت می کنم ولی واقعا برداشت واقعیم بعد خوندنشون همین بوده). من توی این مقاله، تجربه خودمو گفتم که شما هم وقتی بلیط خریداری کردین، احتمال زیاد با همین شرایط مواجه میشین. بنابراین مطالب این پست کاملا غیرتبلیغاتی و بر اساس رخدادهای واقعی نگارش شده است!!

ماهان ایر، خوش قول ترین و بهترین ایرلاین ایران

شرکت هواپیمایی ماهان، بزرگ ترین ایرلاین خصوصی کشور هست که از سال 1371 به مرکزیت کرمان فعالیت خودشو شروع کرده. اسم این ایرلاین هم برگرفته از یکی از زیباترین شهرهای استان کرمان هست که باغ شازده، شاهکار معماری ایرانی در اون واقع شده. آخرین باری که از این بلیط ماهان رو خریداری کردم، به اردیبهشت 1401 برمیگرده که میخواستم از مشهد برم کیش. پرواز ما ساعت 19:30 بود که با 45 دقیقه تاخیر برگزار شد (این میزان تاخیر با اینکه در سطح استاندارد جهانی فاجعه اس، ولی واقعا در ایران شگفت انگیزه!) کلا 8 بار با پروازهای این ایرلاین سفر کردم و هر 8 مورد، هم از نظر تاخیر کمترین معطلی رو در فرودگاه تجربه کردم و از کیفیت کلاس کابین و خدمات پرواز هم راضی بودم.

هواپیمایی آتا، ترکیبی از نظم، اعتبار و امنیت

هواپیمایی آتا، اصالتا به شهر تبریز تعلق داره. دوستان ترک تبار و یا کسانی که در تبریز زندگی کردن، احتمالا خودشون از مسئولیت پذیری، نظم و اعتبار مردم این شهر خبر دارن (کلمه آتا در زبان ترکی به معنای پدر هست). بنابراین وقتی بلیط های هواپیما آتا رو خریداری می کنین، می تونین از بابت بهترین خدمات پروازی مطمئن باشید. جالب بدونین که این ایرلاین، رکوردار کمترین میزان سانحه هوایی هم هست و تا الان خوشبختانه تلفات جانی نداشته. پیشنهاد می کنم حتما یک بار با این ایرلاین سفر کنین. (البته فراموش نکنین که بلیط های اون به نسبت بقیه ایرلاین ها گرون تر)


هواپیمایی زاگرس؛ جوان اما کاربلد

من تا الان 3 بار بیشتر با پروازهای هواپیمایی زاگرس سفر نکردم. اما همین 3 بار کافی بود تا راحت به خدمات این ایرلاین اعتماد کنم و بلیطای اونو خریداری کنم. اولین پرواز مربوط به سال 98 میشد که از تهران راهی مشهد می شدم. پرواز تاخیر زیادی نداشت (دقیقا خاطر نیست چند دقیقه بود اما زیاد داخل فرودگاه معطل نشدم) و از همه مهم تر اینکه قیمت بلیط هواپیما اون هم خیلی نسبت به بقیه به صرفه تر هست. البته از نظر خدمات پرواز، کیفیت غذاها و پذیرایی جای اصلاح و بهبود داره. تا فراموش نکردم این نکته رو هم بگم که هواپیمایی زاگرس، اولین ایرلاین کشور هست که خلبان خانم برای کادر پروازی خودش استخدام کرده. ?

هواپیمایی آسمان، ویژه سفر به جاهای ناشناخته

یکی از مشکلات مسافرهایی مثل من که علاقه دارن به جاهای بکر و کمتر شناخته شده سفر کنن، پیدا نکردن بلیط هواپیماس. اما خوشبختانه داخل ایران، ایرلاین آسمان این مشکل رو برطرف کرده و اکثر مناطق کشور رو تحت پوشش قرار داده. اصلا یکی از اهداف شکل گیری این ایرلاین هم پوشش دهی مناطق محروم کشور بوده. از نظر تاخیر پروازها، به اندازه های ایرلاین های قبلی خوش قول نیست اما خدمات پروازی بدی نداره و می تونین باهاش با خیال راحت به استانها و شهرهای بکر کشورمون سفر کنین.

نکته داخل پرانتز: راستی اگر برنامه سفر اینطوری میچینین، ایلام رو از قلم نندازین. یادم بندازین بعدا حتما براتون ولاگ سفرم به ایلام رو پست کنم.


بالاخره با کدام ایرلاین سفر کنیم بهتر است؟

من تا اینجا 4 تا از بهترین ایرلاین های ایرانی که باهاشون همسفر شدم رو معرفی کردم. همه صحبت ها و نظرات من صرفا بر اساس سفرها و تجارب خودم بوده و شما ممکنه در سفر با هر کدوم از این ایرلاین ها، تجارب جدیدی به دست بیارین که حرفای منو نقض کنه. اگر شما هم از سفر هوایی تجربه ای دارین، حتما اونو در قسمت نظرات با بقیه بچه ها هم به اشتراک بذارین.

مرسی از اینکه تا اینجا همراهم بودین.

مقاله بعدی: کدام مسیرها در ایران بلیط بیزینس کلاس دارن؟

بهترین ایرلاین های ایرانایرلاین های ایرانی
13 ساله که کارمند آژانس هواپیمایی هستم، تو این سال ها اونقدر حرف و تجربه داخل مغزم مونده که تار عنکبوت بسته، تصمیم گرفتم همه شو بیارم اینجا، یه سری به پست هام بزن، شاید به دردت بخوره!
شاید از این پست‌ها خوشتان بیاید