ویرگول
ورودثبت نام
آرش یاسمن
آرش یاسمن
خواندن ۳ دقیقه·۶ سال پیش

چطوری دو روز بدون کیف پول دووم آوردم و یا در ستایش از فون‌‎پی

اینکه من بیشتر مواقع برخی از وسایل‌هام رو مثل موبایل، کلید و کیف پول را اکثر جاها جا میزارم یه امر جدید محسوب نمیشه و بسیار تاحالا باهاش دست و پنجه نرم کردم، ولی اینبار خوشبختانه کیف پول تو ماشین خودمون جا موند و میدونستم 2 روز به ماشین دسترسی نداشتم. از طرفی یازده هزار تومن نقد ته جیبم بود و بقیه پول توی کارتی بود که داخل کیف پول بود و من بهش دسترسی نداشتم. اینجا خودم رو به یه چالش دعوت کردم که ببینم با همین یازده هزار تومن چطوری میتونم 2 روز سر کنم. اکثر وسایل و خرج‌های روزمره رو بصورت آنلاین میشد خرید، ولی بزرگترین مشکل حمل و نقل بود، مخصوصا تاکسی که هزینه‌ش برای این 2 روز از یازده هزار تومن بیشتر بود.

تصمیم گرفته بودم که صبح ها به سمت شرکت با تاکسی برم و برای برگشت حالا یه فکری میکنم. اولین روز و اولین تاکسی که سوار شدم، دقیقا روبروی صورتم برگه‌ی فون‌پی آویزون شده بود. من قبلا هم با فون‌پی آشنا شده بودم ولی تا حالا رغبت نکرده بودم نصبش کنم و استفاده کنم، و اونروز همون موقع نصب کردم، اکانتم رو شارژ کردم و اولین سفرم رو پرداخت کردم.

وقتی از تاکسی پیاده شدم، با توجه به نحوه‌ی برخورد و رضایت راننده با این موضوع که با هزینه مسیر رو فون‌پی پرداخت کرده بودم دیدم، داستان برام خیلی جالب شد. تا قبل از اون، فک میکردم فون‌پی خیلی مورد استقبال راننده و یا مردم نبوده و نیست، اما اینجا مسئله برام عوض شد و تصمیم گرفتم بیشتر بررسی و ازش استفاده شدم.

ما تو فون پی به فکر سلامت شماییم. دستتون رو به چرک کف دست آلوده نکنید

به نظرم فون‌پی حرکت خوبی بود و باعث مداوم ازش باعث میشه که مارو کمی بیشتر به استفاده از تکنولوژی در زندگی روزمره و تغییر و راحتی‌ای که از چنین دنیایی نشآت میگیره، سوق بده. حذف پول خورد، مشخص بودن کرایه‌های تاکسی و عدم مراجعت به عابر بانک برای گرفتن کرایه تاکسی از مهمترین مزیت‌های حال حاضر فون‌پی هستش که باعث شده من کاربر خوشحال فون پی باشم.

حالا بدم نمیاد فون‌پی توی آپدیت های بعدی دو تا ویژگی زیر رو اضافه کنه، به نظرم جذاب تر میشه.

1- نشون دادن موقعیت نشستن توی تاکسی
اولین باری که با فون پی هزینه مسیر رو پرداخت کردم، برام چالش بود که الان به راننده بگم پرداخت کردم یا نگم خودش میفهمه، یا اگر بگم جوابش چی هست؟ شاکی میشه چرا هزینه مسیر رو نقد ندادم؟ یا شاید راننده وقتی میفهمه یکی از مسافرا با فون پی پرداخت کرده، دائم از آینه نگاه بکنه ببینه کی سرش بیشتر تو گوشیه و شاید اون بوده! به نظرم اگر یه مرحله اضافه بشه که بتونی موقعیتی که توی تاکسی یا ون نشستی رو مشخص کنی و راننده از این طریق بفهمه کسی که پرداخت کرده کجا نشسته، شاید کاربرد فون پی، حداقل از نظر ذهن مسافر راحت تر بشه.

2- سابقه سوار تاکسی شدن
از اونجایی که اکثر راننده ها یک کد دارن و علاوه بر QRCode با اون کد هم میشه هزینه مسیر رو پرداخت کرد، به نظرم چنین این ویژگی که اعلام کنه تا حالا چند بار سوار این تاکسی یا ون شدین و هزینه ش رو با فون پی پرداخت کردین رو بهت نشون بده. من در طی هفت روز، چهار بار سوار ون آقا سخاوت شدم که توی خط انقلاب-ونک هستش، و حتی شده که بیشتر صبر کردم تا نوبت آقا سخاوت بشه و سوار ونش بشم. و طی چند مورد از نحوه برخوردش با مسافر به نظرم مرد خوش اخلاقی به نظر رسید، خصوصا برای یک راننده ون ساعت هفت صبح.

رو نوشت به فون‌‎پی / آرش یاسمن

تاکسیفون پی
مستعد در زدن پشه روی هوا، بی‌استعداد در پرتاب اجسام در سطل زباله از فواصل نزدیک / بنده‌ی مخلص آهنگ‌های گمنام، تلاش میکنه بهتر بنویسه، عکاس همشهری‌ جوان بوده، فرانت‌اند کار میکنه.
شاید از این پست‌ها خوشتان بیاید