ویرگول
ورودثبت نام
Asma Oo
Asma Oo
خواندن ۳ دقیقه·۲ سال پیش

چشم انداز روزهایی که داشتم

خیلی دوست داشتم شب تولدم ( 12/25 ) بیام خودم رو ارزیابی که کنم که تو این یک سالی که گذشت چه کردم و تبدیل به چه کسی شدم اما خب درگیری ها و روزمرگی ها مانع از انتشار این پست در همان زمانی شد که دلم می خواست؛ اما الان فرصتی هست برای نوشتن :)

سال 1401 و کتاب هایی که خوانده شد:

  1. دختر پرتقالی
  2. دنیای سوفی
  3. پسری در برج
  4. قهوه سرد آقای نویسنده
  5. سرپناه بارانی
  6. بلندی های بادگیر
  7. مغازه جادویی
  8. ملت عشق
  9. کیمیاگر
  10. سمفونی مردگان
  11. فریدون سه پسر داشت
  12. چشم هایش
  13. غرور و تعصب
  14. اِما
  15. کتابخانه نیمه شب
  16. شدن
  17. هرروز پنج شنبه است (every day a Friday)
  18. شاید عروس دریایی
  19. دختر موشرابی
  20. دختری در قطار
  21. بازهم من
  22. معجزه شکرگزاری
  23. بی حد و مرز
  24. سینوهه
  25. تاریخ ایران باستان
  26. انسان در جستجوی معنا
  27. هری پاتر و فرزند نفرین شده ( نمایشنامه)
  28. مردی به نام اوه
  29. کاش در بیست سالگی می دانستم
  30. زبان بدن
  31. هشت کتاب سهراب سپهری
  32. اتاق آبی
  33. دیوان اشعار فروغ فرخزاد
  34. دیوان اشعار پروین اعتصامی

با چندتا کتاب دیگه که اسم هاشون رو فراموش کردم باید بعد عید برم کتابخونه و لیست کتابهایی که گرفتم رو هم چک کنم?


فیلم و سریال هایی که دیدم:

  1. ونزدی ( Wednesday)
  2. روزی روزگاری (once upon a time)
  3. زنان کوچک
  4. علاءالدین
  5. کروئلا
  6. مولان
  7. پینوکیو
  8. مردی به نام اوه
  9. غرور و تعصب
  10. قلبهای ارغوانی
  11. خطای ستارگان بخت ما
  12. منو
  13. پنج قدم فاصله ( five feet apart )
  14. سنت شکن 1 و 2 و 3
  15. طلسم لیورونا
  16. انولا هلمز 1 و 2
  17. خوب های بد بدهای خوب
  18. تپه های بهشت
  19. انیمیشن موانا
  20. انیمیشن روح (soul)
  21. انیمیشن لوکا
  22. انیمیشن انکانتو


مهارت هایی که در این سال کسب کردم:

  1. ورزش به طور جدی و باشگاه رفتن
  2. خط نستعلیق
  3. زبان انگلیسی
  4. فن بیان
  5. مجریگری
  6. گویندگی
  7. ساخت پادکست
  8. سخنوری
  9. رقص
  10. نوشتن و نوشتن و نوشتن :)


تغییرات اخلاقی و رفتاری که داشتم:

  1. تلاش برای انتقادپذیر بودن
  2. بالابردن جنبه
  3. تقویت قدرت نه گفتن
  4. برنامه ریزی کردن
  5. توجیه نکردن
  6. به تعویق نیانداختن کارها ( هنوز در دست تلاشه?)
  7. احساسی برخورد نکردن با مسائل مختلف
  8. حذف کردن آدم های سمی از زندگی و دایره دوستی ام
  9. قضاوت نکردن
  10. تحمیل نکردن دیدگاه سیاسی و اجتماعی خودم به دوستانی که دیدگاه یکسان با من ندارند.
یکی از دوستام این عکس رو برام فرستاده بود و گفته بود خیلی شباهت داریم??
یکی از دوستام این عکس رو برام فرستاده بود و گفته بود خیلی شباهت داریم??


پیشرفت هایی که از نظر فکری پیدا کردم و چیزهایی که یاد گرفتم:

  1. یادگرفتم یک آدم درونگرا صرفا افسرده نیست و قرار هم نیست مثل من برونگرا رفتار کنه.
  2. یاد گرفتم یک درونگرا پیش دوست صمیمیش برونگراترینه.
  3. یاد گرفتم شرایط زندگی همه یکسان نیست پس آرزو داشتن برای اینکه جای طرف باشیم، اشتباهه.
  4. یاد گرفتم درون هرکس مهربونی و ویژگی های مثبتش رو ببینم نه نقاط ضعفش رو.
  5. یاد گرفتم گاهی تنهایی برام لازمه.
  6. یاد گرفتم مامانم واقعا بهترین رفیق زندگیمه.
  7. یاد گرفتم با یک بیسجی یا عرزشی هیچ وقت بحث سیاسی نکنم.
  8. یاد گرفتم درس تنها اولویت زندگی نیست.
  9. یاد گرفتم خودم باشم.
  10. یاد گرفتم با مهربونی میشه خودت رو توی دل کسی جا کنی.
  11. یاد گرفتم به هرکسی اعتماد نکنم.
  12. یاد گرفتم دختر مستقلی باشم.
  13. یاد گرفتم همیشه به احساساتم گوش نکنم منطق هم گاهی خیلی مهمه.
  14. یاد گرفتم تلاش مستمر همیشه جواب میده.
  15. یاد گرفتم رسیدن به هدف سختی کشیدن داره.
  16. یاد گرفتم همه افراد فارغ از دیدگاه هایی که دارن دوست من هستند و عزیز دل من.


امسال در کنار تمام سختی هایی که کشیدم و خاکستر درد و غم هایی که بر روی دل همه ما نشست، با کلی درس مهم و ثانیه های بارزشی به همراه بود برام.

یک سال دیگه بزرگتر شدم و فهمیدم فصل های کتاب عمر آدمی خیلی زود ورق میخورن پس باید تلاش کرد و لذت برد.

و یکی از بهترین اتفاقای امسال، اومدن به ویرگول و نوشتن و پیدا کردن دوستایی بود که مثل اعجاز خدا هستند :)


https://melonmusic.ir/373/%D9%85%D8%AF%DA%AF%D9%84-%D8%B1%D9%81%DB%8C%D9%82-%D9%82%D8%AF%DB%8C%D9%85%DB%8C11/

با یک سال بزرگتر شدن پیر نشدم اما به شدت با این آهنگ مدگل همزاد پنداری میکنم??


پستی برای خودمسال 1401فیلم و کتاباسما نوشت
و به کجا می برد این امید ما را؟??
شاید از این پست‌ها خوشتان بیاید