ویرگول
ورودثبت نام
آوا اسفندیاری
آوا اسفندیاری
خواندن ۲ دقیقه·۱ سال پیش

مکالمه یک دقیقه و یک ثانیه(تجربه)

فکر میکردم اگه یکی شبیه به من باشه این یعنی میتونم یک رابطه ی عالی و بی نقص داشته باشم . شبیه به من نبود ، خوده من بود مثلا ؟ من عصبی بودم اون عصبی تر ، من با استرس زندگی میکردم اون با استرس بیشتر،  من لجباز بودم اون لجباز تر ... فکر میکردم آدمی که مثل خودم عصبی و ... باشه میتونه درک کنه وقتی عصبیم دقیقا چه حالیم پس این رابطه خوب پیش خواهد رفت.! اون سه ماه اول که همه باهم خوبن و همه چی عالی پیش میره ، برای ما هم همین بود ، غریبه عکس ما رو میدید فکر می‌کرد خواهر و برادریم ( فقط شباهت اخلاقی و رفتاری نداشتیم) حالا سه ماه اول گذشته و کم کم دعوا ها شروع میشه ، چرا؟ چون کنترل خشم نداشتم اون هم همینطور . اون اوایل روی اینو نداشتیم که خشم اصلی و رفتار واقعیمون رو نشون بدیم به همین دلیل دعوا ادامه دار نمیشد و اون قدرا هم بد پیش نمی‌رفت،  تا اینکه یک روز به خودمون اومدیم و دیدیم چهره های اصلی همو داریم نشون میدیم،  همون عصبی بودن های واقعی همون بی طاقت بودنا ... هشت ماه سکوت ( ترجیح می میدادیم سکوت کنیم و با اعصاب خودمون بازی نکنیم ) بعد از این مدت باهم صحبت کردیم ، هر دومون تلاش میکردیم آروم باشیم و مکالمه خوب پیش بره،  خوب بود! سه روز تونستیم چت کنیم دلتنگی زیاد شده بود خواستیم حرف بزنیم مطمئن نبودم بتونیم, ولی با خودم میگفتم بعد از هشت ماه قطعا نیم ساعت مکالمه موفقیت آمیز خواهیم داشت ...گوشی زنگ خورد اینقدر این اسم و روی گوشیم ندیده بودم خواستم چند ثانیه زنگ بخوره و نگاه کنم ، جواب دادم.

_ چقدر خوشحالی صدام و میشنوی ؟

+ تو خودتو کشتی زنگ بزنم احتمالا تو داری از ذوق میمیری

تا اینجای مکالمه مشکلی نبود تا اینکه بحث شد قطع کردیم نذاشتیم به دعوای بدتری کشیده بشه


یک دقیقه و یک ثانیه تونسته بودیم حرف بزنیم،  این فاجعه بود البته باید از قبل حدس میزدم که قرار نیست همه چی همیشه با گذشته زمان بهتر بشه ، بعضی وقتا بدتر می‌شه.  نمیدونم بازم قراره مکالمه ای ,صحبتی یا چتی داشته باشیم فقط از یک چیز مطمئنم ، ما نتونستیم .

حالا چی میخوام بگم؟ آدم ها برای جفت شدن ، برای باهم بودن لزوما نباید شبیه به همدیگه باشن اتفاقا نباید شبیه باشن

اینکه یه آدم پر سر و صدایی و یه آدم آروم تو زندگیت بیاد این خوبه اینکه تو بداخلاقی و یه آدم خوش اخلاق تو زندگیت بیاد نشونه ی خیلی خوبیه ... شبیه بودن اصلا خوب نیست شاید واسه همینه خدا انسان ها رو شبیه به هم نیافرید .

کنترل خشمدقیقه ثانیهرابطهتجربه
کسی که با کامپیوتر سروکار داره و متافیزیک بازه
شاید از این پست‌ها خوشتان بیاید