ویرگول
ورودثبت نام
بهراد باقری
بهراد باقری
خواندن ۲ دقیقه·۱ سال پیش

باشگاه کجا رفتی؟ باشگاه محتوا!

باشگاه محتوا
باشگاه محتوا


این یکی از آخرین تمرین‌های ما در باشگاه محتوا است؛ اینکه تجربه خودمان را از حضور در باشگاه محتوا بنویسیم.

من متن دیگری را آماده کرده بودم، پر از تعریف و تشکر از مربی‌ها و مامان و بابای باشگاه و... . الحق والانصاف متن جذاب و شیرینی هم شده بود؛ اما بعد دیدم هدف چیز دیگری است و به همین خاطر آن را کنار گذاشتم.

اصلاً اجازه دهید از همین‌جا شروع کنم که یکی از درس‌های مهم باشگاه محتوا و بازاریابی محتوایی در آن پنهان است؛ نوشتن و تولید محتوا، همه برای مخاطب و اهداف بازاریابی است.

ما برای نوشتن و تولید محتوا با چنین هدفی آموزش دیدیم. تلاش کردیم ذوق، علاقه و استعداد خودمان را در مسیری هدایت کنیم که سود و فروش بیشتر را برای افراد و شرکت‌ها به همراه دارد.

تولید چنین محتوایی کار بسیار سختی است و احتیاج به مهارت و تخصص بالایی دارد؛ اما با صبر و تلاش می‌شود به نتیجه رسید. بخش جذاب و هیجان‌انگیز باشگاه برای من، قسمت پادکست بود که فهمیدم با امکانات کم هم می‌شود پادکست‌های جذابی تولید کرد. قرار است یک ایبوک هم با موضوع «نویسندگی و موانع آن» برای باشگاه بنویسم.

خوشبختانه من این شانس را داشتم که زمان و انرژی کافی برای محتواهای آموزشی و تمرین‌های باشگاه بگذارم. حجم محتواهای آموزشی در باشگاه محتوا به‌شدت زیاد است و هر دوره هم به حجم آن اضافه می‌شود. اما هیچ‌کدام از این محتوا، بی‌ربط یا کم‌اهمیت نیستند و به نظر من جای بعضی از ویدئوهای آفلاین در محتوای آموزشی اصلی خالی است.

قطعاً هیچ‌کس با شرکت در این دوره کارشناس بازاریابی محتوایی نمی‌شود. برای تبدیل‌شدن به یک کارشناس در هر حرفه‌ای باید دانش و تجربه زیادی به دست آورد. باشگاه محتوا می‌تواند تا حدود زیادی دانش لازم برای تبدیل‌شدن به یک کارشناس بازاریابی محتوایی را در اختیارتان بگذارد؛ اما تجربه چیزی است که در کار و با صرف زمان به دست می‌آید.

امیدوارم تجربیات من از شرکت در فصل دهم باشگاه محتوا به شما کمک کرده باشد.

اگر حرف و نکته‌ای هست برای من بنویسید.


باشگاه محتوابازاریابی محتواییتولید محتوااستراتژی محتوادیجیتال مارکتینگ
پژوهشگر و مربی نمایش خلاق
شاید از این پست‌ها خوشتان بیاید