ویرگول
ورودثبت نام
بسیجی مدیریت خوانده
بسیجی مدیریت خوانده
خواندن ۲ دقیقه·۵ سال پیش

مطالبۀ به حق من از آقای دکتر ظریف: اول گزارش کار!

خبر استعفای اینترنتی وزیر امور خارجه را که متوجه شدم، با خودم گفتم: خدا را شکر که مسئول نیستم در ایران؛ اگر مسئول و مدیری بودم، بدون پاسخگویی به عملکردم، راحت می‌توانم استعفا بدهم و بروم و به کسی هم جوابگو نباشم.

دکتر جان اول یک گزارش به من بدهید که در طول دوران مسئولیت شما که ارتباط تنگاتنگی با آرامش، اقتصاد و امنیت ملی ما دارد، چه کارهایی کردید؟ چه چیزهایی به دست آوردید و چه چیزهایی را از دست دادید؟...و در نهایت ما مردم از کدام اقدامات شما بهره بردیم و از کدام آسیب خوردیم. فکر نمی‌کنم حرف بدی زده باشم! متشکرم.
دکتر جان اول یک گزارش به من بدهید که در طول دوران مسئولیت شما که ارتباط تنگاتنگی با آرامش، اقتصاد و امنیت ملی ما دارد، چه کارهایی کردید؟ چه چیزهایی به دست آوردید و چه چیزهایی را از دست دادید؟...و در نهایت ما مردم از کدام اقدامات شما بهره بردیم و از کدام آسیب خوردیم. فکر نمی‌کنم حرف بدی زده باشم! متشکرم.


اما خب یک جای کار به نظرم ایراد دارد؛ خصوصاً الآن که چهل سال از انقلاب شکوهمندمان گذشته و رهبر عزیزمان نیز به جوانان دستور دادند که این مسیر را شماها باید ادامه بدهید.

این که نمی‌شود همه کاری بکنیم و بعد بدون پاسخ دادن یا حتی گزاش عملکرد، راحت استعفا بدهیم و برویم. رئیس جمهور هم اگر اینگونه راحت قبول کند، نه درست است و نه در حمایت از ارزش‌های امام، انقلاب و شهداست.

مطلب من و مطالبۀ من اصلاً سیاسی نیست؛ یک مطالبۀ قانونی و مطابق با قانون اساسی کشورمان هست. من به رسانه‌ها و روزنامه‌ها کاری ندارد، ولی به عنوان یک شهروند انتظار دارم وقتی مدیری و مسئولی، چند ماه از بیت‌المال حقوق می‌گیرد، پاسخگویی هم داشته باشد؛ پاسخگویی به همۀ مردم.

خب اجازه بدهید من هم اظهار نظرم را بکنم؛ به هر حال آقای دکتر ظریف، وزیر خارجۀ من هم هستند؛ تأکید می‌کنم: هستند! چون هنوز استعفایشان را دکترروحانی قبول نکرده‌اند.

دکترجان ان شالله همیشه با خانواده خوش باشی. می‌دانی دکتر! سه دهه از خدا عمر گرفتم و هنوز نتوانستم به خاطر مسائل مالی، تشکیل زندگی بدهم و با همسرم کنار خانواده‌ام، اینطور بخندم...می‌دانم ممکن است برایتان مهم نباشد، ولی خب بدجور در دلم مانده بود که اگر من جای پسر شما بودم، باز هم وضعیتم اینطوری بود؟ بنویس آقای گزارشگر و خبرنگار زحمتکش: برای ما پابرهنه‌ها هم زحمت بکش!
دکترجان ان شالله همیشه با خانواده خوش باشی. می‌دانی دکتر! سه دهه از خدا عمر گرفتم و هنوز نتوانستم به خاطر مسائل مالی، تشکیل زندگی بدهم و با همسرم کنار خانواده‌ام، اینطور بخندم...می‌دانم ممکن است برایتان مهم نباشد، ولی خب بدجور در دلم مانده بود که اگر من جای پسر شما بودم، باز هم وضعیتم اینطوری بود؟ بنویس آقای گزارشگر و خبرنگار زحمتکش: برای ما پابرهنه‌ها هم زحمت بکش!


جناب آقای دکتر ظریف! من اهل انتقاد تندوتیز نیستم؛ اهل تخریب و جنگ و دعوا هم نیستم. من از محاکمه حرفی نمی‌زنم؛ چون نه صلاحیتش را دارم و نه اختیارش را؛ دلم هم نمی‌خواهد بهانه به دست دشمنان اسلام و ایران عزیزم بدهم.پس لطفاً ابتدا یک گزارش کامل از عملکرد خودتان، منافع و ضررهایی که به کشور و مردم بر اثر مدیریت شما رسیده است، به صورت شفاف، صادقانه و دور از هیاهوهای سیاسی ارائه دهید؛ سپس صحبت از رفتن به خارج از ساختمان پاستور ریاست‌جمهوری و یا کشور دهید. متشکرم.

راستی داشت اصل کار یادم می‌رفت! تحلیل من اینه که شاید کشور ما هم بخواهد از برجام خارج شود و ظریف هم ایثارگرانه، نقش تسهیل‌کننده را دارد که با رفتن او، زمینه‌سازی خروج ایران از برجام فراهم شود.

محمد جواد ظریفوزیر امور خارجهاستعفای وزیر امور خارجه ایراناستعفای محمدجواد ظریف
یک بسیجی آپدیت و امروزی و در عین حال دغدغه‌مند. http://basij57.blog.ir
شاید از این پست‌ها خوشتان بیاید