در قلمرو Marvel's Spider-Man 2، Insomniac Games ماموریتی غیرقابل حل را بر عهده می گیرد – دنبال کردن ظلم های تپنده نه یک، بلکه دو ابرقهرمان نیرومند. در حالی که ممکن است این یک تلاش بلند به نظر برسد، یک سوال باقی می ماند: آنها از اینجا به کجا می روند؟ خب، پاسخ در دو برابر کردن است، و نه هر دوگانه، بلکه دوگانگی مرد عنکبوتی.
اندازه نقشه دو برابر میشود، در حالی که صحنههای اکشن کمرنگ میشوند و عصر جدیدی از آکروباتهای هوایی هیجانانگیز را آغاز میکنند. با این تغییرات، استودیو فصل هیجان انگیز دیگری را در مجموعه مرد عنکبوتی ساخته است. این دنباله صرفاً به همزیستی با سلف خود بسنده نمی کند. آن به دنبال ارائه یک تجربه منحصر به فرد، یادآور همگرایی دو مرد عنکبوتی است. در حالی که مکانیک های جنگی اصلی به طور غیرقابل انکاری فوق العاده باقی می مانند، اما جوهره هیجان قبلی را حفظ می کنند. علیرغم نقشه توسعه یافته، فعالیتهای دنیای باز درون بازی نیازمند یک تکامل قانعکننده است.
نتیجه چیزی جز یک شاهکار سینمایی مدرن نیست. این یک هیجان غیرقابل انکار و طولانی مدت است که در گوشه و کنار بازیکنان طنین انداز می شود. Insomniac Games به طرز ماهرانه ای هنر حفظ حس نشاط را برای مدت طولانی متعادل کرده است، همگی در عین حال که اعداد را ارائه می دهند.
بازی Marvel's Spider-Man 2 از ریشه های خود دور نیست. شايد اين وبسنگدار لباس جديدي به تن نداشته باشد، اما هنوز هم ميتواند احساس راحتي باورنكردني را از خود بروز دهد. جاخالی دادن های دقیق، مانورهای جدید بی عیب و نقص (که شما را نه تنها درگیر می کند، بلکه مجذوب خود می کند)، و تمام کننده های آکروباتیک فوق العاده رضایت بخش هستند. علاوه بر این، تعقیب ترکیبهای چابک برای نبردهای شیک، کاری است که ارزش انجام آن را دارد. حرکات روان هستند و ضربات ویرانگر، شبیه به فنجان هیبریدی کره بادام زمینی که در آن هر یک از حریفان شما حساسیت منحصر به فردی به طعم آن دارند.
قدرت و ظرافت به زیبایی در کنار یکدیگر وجود دارند، با دشمنانی که مانند راگدولها به اطراف پرتاب میشوند، در هوا میچرخند، به سطوح بتنی برخورد میکنند، و مانند پینهای بولینگ زرهی به یکدیگر میچسبند. با این حال، طبیعی است که هیچ استخوانی در بدن آنها شکسته نشود و هیچ عضوی سوراخ نشود، اما آنها به طرز وحشتناکی زنده می مانند و آماده هستند تا جنایات خود را دوباره انجام دهند.
بازی Marvel's Spider-Man 2 در واقع خطرات را دو برابر کرده است و تجربه ای جذاب را ارائه می دهد که در عین کاوش در افق های جدید، جوهر اصلی را حفظ می کند. این فقط یک بازی نیست. این یک سفر است، سفری که شما را برای مدت طولانی درگیر خواهد کرد.
در مقایسه با پیشینیان خود، مانند مرد عنکبوتی یا مایلز مورالس، مرد عنکبوتی 2 مارول تاکید کمتری بر رویارویی های مخفیانه دارد. این رویکرد جدید، که سبک بازی سادهتر و پر اکشنتری دارد، مورد استقبال کسانی قرار گرفته است که بازیهای مخفی کاری قبلی را کمی سادهتر میدانستند.
به طور طبیعی، ماموریت های داستانی وجود دارد که در آن مایلز یا پیتر باید از پشت بام ها بپرند و دشمنانی را که هرگز زحمت نگاه کردن به بالا را ندارند، از بین ببرند. با این حال، مرد عنکبوتی 2 بسیار مشتاقتر است که شما را وارد عمل کند، مجهز به تواناییهای فراوانی که به شما امکان میدهد بهجای اینکه یک به یک گروههایی از دشمنان را از بین ببرید، یکباره با گروههایی از دشمنان مقابله کنید.
ابزار مورد علاقه شخصی جدید به نام "Web Grabber" در مرکز این فلسفه قرار می گیرد و دشمنان را از دور می کشد و آنها را به هم می کوبد. من کاملاً از استفاده از آن لذت بردم قبل از اینکه رعد و برق و رعد و برق القا شده از مایلز را بر روی دشمنان گروهبندی شده رها کنم، و اکنون پیتر میتواند در این سرگرمی نیز شرکت کند. رسیدن به آن کمی بیشتر از حد انتظار طول می کشد، اما وقتی پارکر لباس سیمبیوتی را که در تریلرهای قبلی به نمایش گذاشته شده بود به تن می کند، قدرت ها و خشم جدیدی که به ارمغان می آورد تأثیر قابل توجهی می گذارد. روحیه جنگجویانه تری به نبردها می بخشد و عزم پیتر را تقویت می کند.
مجموعه ای از ابزارها برای تکمیل توان الکتریکی رضایت بخش مایلز طراحی شده است. آنها به همان اندازه لذت بخش هستند، زیرا به نظر می رسد کت و شلوار سعی دارد از طریق بازخورد کنترلر DualSense از دست من خارج شود. این سبک تهاجمی از گیم پلی پاداش داده می شود، زیرا تنها راه برای بهبود ایجاد یک نوار فوکوس است - پر از ضربات زمین کوبنده و جاخالی های کاملاً به موقع - که اطمینان حاصل شود که ریتم هیجان انگیز مبارزه هرگز از بین نمی رود.
بازی Marvel's Spider-Man 2 یک انحراف هیجان انگیز از بازی های قبلی متمرکز بر مخفی کاری است و تجربه ای پر از اکشن را ارائه می دهد که بازیکنان را درگیر و سرگرم نگه می دارد. این یک سفر واقعاً پر انرژی است و با لباس سیمبیوت در حال بازی، مخاطرات بیش از هر زمان دیگری افزایش یافته است.
یکی از زمینه هایی که Insomniac به طور قابل توجهی در آن پیشرفت کرده است، ارائه طیف متنوع تری از دشمنان در خرید Spider-Man 2 است. بنابراین، دیگر نیازی به کوبیدن مکرر همان تعداد انگشت شماری از سرسپردگان با چوب های بیسبال نیست. گروهها و واحدهای جدید، مانند جوخههای شعلهافکن که شما را دور نگه میدارند، پهپادهای پرنده، و شکارچیانی که شبکههای لیزری را در بالای سر خود مستقر میکنند تا حملات هوایی را محدود کنند، شما را سرپا نگه میدارند. برخی از دشمنان در برابر تواناییهای مختلف مانند حملات الکتریکی یا قدرت لباس سیمبیوت ضعیف هستند و لایهای از لذت را به نبرد اضافه میکنند. این به هیچ وجه انقلابی نیست، اما سطحی از پیچیدگی را معرفی میکند که باعث میشود در نظر داشته باشید که کدام قدرتها – یا حتی کدام مرد عنکبوتی – برای یک شغل خاص مناسبتر هستند.
این بدان معنا نیست که مخفی کاری خالی از لطف نیست، به خصوص زمانی که به عنوان مایلز بازی می کنید و از قدرت نامرئی او برای از بین بردن بی صدا دشمنان استفاده می کنید. ابزارهای زیادی برای حذف بیصدا وجود دارد، با ابزارهای جدیدی مانند Web Line که به شما امکان میدهد تلههای آویزان خود را برای دشمنان زیر ایجاد کنید. این ابزار سرگرمکنندهای است که به شما امکان میدهد عرصههای با دقت طراحی شده را به میدان جنگ خود تبدیل کنید و با انجام این کار، اتاق را با پینیاتاهای تار تزئین کنید. از سوی دیگر، مانند مبارزه، مخفی کاری با بسیاری از برخوردهای انباری که در بازیهای قبلی با آنها برخورد کردهاید، خیلی از فرمول فاصله نمیگیرد، زیرا با استفاده از تکنیکهای مشابه، دشمنان را اعزام میکنید.
از نظر عملیات مخفی کاری، سکانسهای MJ از بازی اصلی برمیگردند، و در حالی که جذابتر هستند و به خوبی به داستان ارائه میشوند، هرگز چیزی فراتر از ماموریتهای مخفی کاری ساده یا بخشهای تیراندازی سوم شخص ارائه نمیدهند. او مطمئناً کنار گذاشته نشده است، اما به نظر میرسد جایی برای هیجانانگیزتر کردن بخشهای گیمپلی او وجود دارد - یا حداقل بیشتر مطابق با شخصیت تثبیت شده او به عنوان یک گزارشگر تحقیقی بیباک در مأموریتهایی که به آنها فرستاده شده است. اینجا.
جدای از مبارزه، مردان عنکبوتی ما اکنون میتوانند در محلههای دوستانهشان به روشهای شیکتر از همیشه بچرخند، با تلنگرها و ترفندهای جدیدی که به کارنامهشان اضافه شدهاند و مزیتی شبیه به تونی هاوک ارائه میدهند. انجام مانورهای وب آکروباتیک همانطور که به یاد می آورید لذت بخش است و هنوز هم یکی از بهترین راه ها برای عبور از دنیای باز است. با این حال، بال های وب جدید بدون شک یک ویژگی برجسته هستند. شبیه به بتمن قبل از او، مرد عنکبوتی اکنون می تواند به زیبایی در شهر سر بخورد و اوج بگیرد، اما نه بی حد و حصر – شما باید ارتفاع خود را مدیریت کنید و حرکت رو به جلو را خودتان مدیریت کنید، با کمک راهروهای نسیم آسمان شهر که می توانند به سرعت شما را از یک راهرو منتقل کنند. منطقه به دیگری
داستان در مرد عنکبوتی 2 تعادل زیبایی را بین لحظات پرخاشگری و درون نگری برقرار می کند. بدون عذرخواهی کت و شلوار را پوشیده و وارد حالت خشم شبیه کریتوس میشوید، جایی که هر دو ماشه را فشار میدهید و شروع به ضربه زدن به هر چیزی در مسیر خود میکنید، اما نویسندگان هرگز فراموش نمیکنند که روکش انسانیت را در این ابرانسانها از بین ببرند. این را میتوان هم برای قهرمانان و هم برای شخصیتهای شرورشان گفت، زیرا مرد عنکبوتی 2 به منطق پشت اعمال هر شخصیت و خوبیهایی که میتوان در سایههای شیاطین پنهان میشود، پرداخت.
برای آنهایی که حافظهای مبهم دارند، خلاصهای از داستانهای پیتر و مایلز تا کنون در دسترس است، که مفید است زیرا این دنبالهای است که هم رشتههای روایی و هم شخصیتهای بازیهای قبلی و DLCهای همراه را در بر میگیرد. از آنجایی که قیمت Spider-Man 2 برای PS5 بر اساس مکانیک و داستان دو بازی اول ساخته شده است، شما نمی خواهید برای اولین بار به اینجا بپرید - البته، البته، دلیل کمی وجود دارد که این بازی ها به تنهایی عالی هستند. درست. بدون ارائه هیچ گونه اسپویلری، فرض اصلی حول محور Kraven the Hunter می چرخد، که خوب، وسواس زیادی برای شکار دارد. برای کسانی که با این شخصیت آشنا نیستند، او در اصل The Predator است، یک شکارچی Apex با توانایی های خارق العاده که نیویورک را به عنوان شکارگاه بعدی خود انتخاب کرده است. این یک نقطه شروع عالی است که پویایی قهرمان و شرور را به حرکت در می آورد زیرا او به بزرگترین طعمه ممکن نگاه می کند.
بازی Spider-Man 2 داستانهای کوچکتری دارد که ممکن است در مقایسه با هرجومرج شهر، اهمیت کمتری بهنظر برسند، اما نقش ماجراجویانی را برای کسانی که در آن زندگی میکنند، بازی میکنند. هر دو مرد عنکبوتی به افراطیترین نمونههای تلاش برای ایجاد تعادل بین کار و زندگی، بررسی طیفی از مسائل شخصی، از جمله روابط پیچیده و حلنشدهای که میتوانند ما را عذاب دهند، مهم نیست که چقدر احساس قدرتمندی داشته باشیم. این بهترین داستان نوشته شده در این مجموعه تاکنون با اجرای فیلمنامه قابل تحسین است. این یک پیروزی واقعی است که می تواند طیف گسترده ای از موضوعات را بدون شلاق تونال پوشش دهد. یک ماموریت به یاد ماندنی در زیر نور کارناوال سواری در جزیره کونی، لحظه ای برجسته است که می تواند به زیبایی ماهیت داستان را در بر بگیرد و تنش عاطفی آن را قبل از شکستگی اجتناب ناپذیر کاهش دهد.
مرد عنکبوتی 2 که در اصل داستانی درباره پیتر پارکر است، رابطه او با ام جی و معرفی مجدد دوست دوران کودکی هری آزبورن را به زندگی او بررسی می کند. تماشای او که با تکههایی از گذشتهاش باید پشت سر بگذارد و چه آیندهای میخواهد دست و پنجه نرم میکند، همیشه قانعکننده است. در برخی از ماموریتهایی که شما کنترل پیتر معمولی و روزمره را دارید، نمیتوانستم احساس کنم که آنها بیش از همیشه تأثیر گذاشتهاند، هم در تکنیکهای داستانگویی که به کار میرود و هم در صحنههای اکشن سینمایی هنگام پوشیدن کت و شلوار. مهم نیست که یک سناریو چقدر پیچیده است. او همیشه یک تک خطی شوخ دارد که توسط صداپیشه با استعداد یوری لوونتال به طرز ماهرانه ای ارائه شده است.
با این حال، مایلز هنوز در مرکز توجه است و لحظات باورنکردنی در پایان کمپین اصلی دارد، حتی اگر برخی از کاوشهای جالبتر فرهنگ پورتوریکویی/آفریقایی آمریکایی او برای ماموریتهای جانبی ذخیره شدهاند. آنچه از داستان و شخصیت های مختلف آن استخراج می کنید، منحصر به شما خواهد بود. در ظاهر، این یک داستان ابرقهرمانی هیجانانگیز دیگر است که مملو از شگفتیها، کمئوها و تخممرغهای عید پاک است، اما معانی عمیقتری را نیز میتوان در اینجا یافت.
مرد عنکبوتی 2، و تا حدی تمام داستان های بزرگ مرد عنکبوتی، به موضوعات نوجوانی و بلوغ می پردازد - دوره ای از عدم اطمینان، حتی برای معمولی ترین نوجوانانی که سعی در کنترل مایعات بدن خود دارند. ما دقیقاً در این مرحله از زندگی مایلز، با تیرگی روابط خانوادگی، دوستیهایی که با چالشهای جدید روبهرو میشوند، و تصمیمات واقعاً مهم زندگی برای اولین بار به او ملحق شدیم. بازیگر Nadji Jeter تمام محدوده مورد نیاز برای این نقش را پوشش می دهد و به عنوان مرد عنکبوتی جوانتر که جلوی چشمان ما رشد می کند به برتری خود ادامه می دهد. برای پیتر، این مضامین به معنای فیزیکی بسیار بیشتر ظاهر می شوند. او در اوایل بیست سالگی است، بنابراین سال های سختی که مایلز در حال حاضر تجربه می کند پشت سر او است، اما به لطف لباس سیمبیوت، او دستخوش تغییرات فیزیکی قابل توجهی شده است.
این تظاهرات فیزیکی همچنین مشکلات سلامت روانی را که هر شخصیت مرد عنکبوتی با آن دست و پنجه نرم می کند برجسته می کند. زهر غم و اندوه چنان بر شخصیت های اصلی آویزان است که گویی در حالت ماتم هستند. داستان به طور ماهرانه ای به بررسی این مسائل می پردازد و این که چگونه شیاطین شخصی می توانند ما را مصرف کنند و به طور ناخواسته افرادی را که به آنها اهمیت می دهیم در آتش متقابل خشم و دردی که این احساسات ایجاد می کنند در صورت عدم پرداختن صحیح به دام بیاندازند.
البته یک قهرمان بدون شرورهای آنها چیزی نیست و گالری سرکشان مرد عنکبوتی تقریبا بی نظیر است. جدای از Venom، Kraven و Lizard که در تریلرها دیده می شوند، Insomniac کارت های شرور بیشتری را در آستین خود نگه داشته است. من حتی به هیچ یک از آنها اشاره نمی کنم جز اینکه بگویم که خرید Spider-Man 2 برای PS5 با صدای بلند باز می شود و حس مقیاسی را ارائه می دهد که قبلاً در این سری دیده نشده بود. این یک معرفی مجدد هیجان انگیز برای این مجموعه است که میزان خاطرات شما را در مورد مبارزه آزمایش می کند و ترفندهای جدیدی را ارائه می دهد. همچنین یک داستان شرور جانبی اختیاری جدید را آغاز می کند، و در حالی که آنها چیز جدیدی از نظر گیم پلی به ارمغان نمی آورند، عناصر داستانی ارزشمندی را اضافه می کنند. آنها این افراد شرور را تجسم میکنند و به شخصیتهای کاملاً شکلگرفته اجازه میدهند در مکانی ظاهر شوند که زمانی فقط ظاهر جنگ رئیس بودند.
وقتی صحبت از باسها به میان میآید، این منطقهای است که بر اساس برخوردهای اولیه با Kingpin، Vulture و دیگران شکل میگیرد. یکی از انتقادات من به ورودی های اولیه در سری Insomniac این بود که چگونه بسیاری از باس فایت ها فاقد الهام هستند، با دعواهای سنگین و سریع آنها که تأثیر سبکی از خود بر جای گذاشت. پیشرفت در مایلز مورالس حاصل شد، اما در ادامه کامل، رئیس ها واقعا می درخشند. گاهی اوقات مجبور می شوید کمی بیش از حد منتظر بمانید تا آنها ظاهر شوند، اما وقتی این کار را انجام می دهند، هرگز از نظر هیجانی ناامید نمی شوند. آنها نبردهای در حال تکامل و پرخطری را ارائه می کنند که تمام مهارت های شما را در معرض آزمایش قرار می دهد. شکاف ها و نشیمنگاه ها بسیار مهم هستند و شما همچنین از ابزارهای محیطی که در اطراف میدان ها قرار گرفته اند به نفع خود استفاده خواهید کرد.
یک سوم آخر کمپین اساساً به یک عجله سریع رئیس تبدیل میشود که سرسختترین دشمنان را در معرض آزمایش قرار میدهد - نه لزوماً به این دلیل که خیلی سخت میشود، بلکه به این دلیل است که شما آن دکمه مربع را کمی به هم میزنید. این مراحل پایانی جایی است که بیشتر هیجانهای مرد عنکبوتی 2 پنهان میشوند، و با این حال، ساختن و پایان دادن به داستان با عمق احساسی که حتی یک بار هم تهدیدی برای محو شدن ندارد، زمان میبرد.
داستان اصلی او حدود 18 ساعت طول کشید تا به 100% برسد و جایزه پلاتینیوم بعدی به من به خاطر تلاشهایم پس از مجموع 27 بازی تبریک میگوید. برای به دست آوردن آن تروفی گرانبها، من زمان زیادی را صرف پاکسازی بسیاری از فعالیت های جانبی ای که خرید Spider-Man 2 ارائه می دهد صرف کردم - و در حالی که همه نباید یا نیازی به انجام همه این وظایف ندارند، این نشان می دهد که کمیت با کیفیت برابری نمی کند. علیرغم جاهطلبیهای بالاتری که داستان ممکن است داشته باشد، هنوز هم یک رویکرد قدیمی برای طراحی بازیهای جهان باز است و هیچ کجا به اندازه فعالیتهای اختیاری آن مشهود نیست.
به اعتبار آنها، توانایی برجسته کردن اهداف جانبی با فشار دادن چوب سمت راست، در مقایسه با نمادهای صرف روی نقشه، یک پیشرفت خوشایند است و کاربر پسندی را بهبود می بخشد. حتی بدون آن، می توانید ابرهای شوم یا پشت بام های بنفش روشن را برای فعالیت های سیگنال مشاهده کنید. این دنیایی نیست که لزوماً کاوش یا کشف را تشویق کند، اما گامی در جهت درست به سمت غوطه وری بیشتر و صرف زمان کمتر برای خیره شدن به نقشه است.
همانطور که گفته شد، نمی توانم به این زودی ها به بازدیدهای بیشتری از گاتهام به نیویورک امیدوار باشم. حرکت خودکششی از متروپلیس به سمت شما کمک زیادی به دنیای ابرقهرمانی جهان باز ایجاد شده توسط Rocksteady در مقایسه با آنچه که در اینجا به دست می آوریم، کمک زیادی کرده است، حتی اگر همیشه در یافتن راه هایی برای دور نگه داشتن افراد غیر جنگنده از خیابان ها کوتاهی کند. . وقتی تکامل طراحی بازیهای جهان باز را در نظر میگیرید که سری Arkham در سه قسمت خود پشت سر گذاشته و تلاشهای چند لایه جانبی شرور را در نظر میگیرید، دیدن برداشت Insomniac از محتوای جانبی وقتگیر در اینجا تا حدودی خسته کننده به نظر میرسد. داره خودشو بهت نشون میده
فعالیتهای استاندارد پرکننده جهان باز در اینجا فراوان است، و این منطقهای است که قیمت Spider-Man 2 برای PS5 در آن پیشرفت نکرده و هیچ جاهطلبی نشان نمیدهد. کلکسیونها، فرصتهای عکس و جنایات خیابانی نسبتاً ابتدایی هنوز اینجا هستند و علیرغم داشتن ویژگیهای کمی جالبتر این بار، فقط گاهی اوقات هیجانانگیز هستند. شما به طور معمول با فشار دادن چند دکمه، همان فرارها را متوقف میکنید (دکمهسازی بازیهای قبلی تا حد زیادی از بین رفته است) یا همان چند آدم بد را تنها با زدن آنها بیرون میآورید. در حالی که تنوع اضافی دشمن در بازی باعث میشود این فعالیتها در مقایسه با گذشته کمی طولانیتر شود، اما هنوز آنقدر قوی نیست که عکاسی با بازیکنان آماتور را به نجات یک ساختمان در حال سوختن در اولویت قرار دهد.
ماموریت هایی مانند کمک به دانش آموز برای درخواست علاقه خود یا صرفه جویی در مراسم جشن Brooklyn Visions با حل یک سری معماهای نوری و آینه ای به بازی سرگرم کننده و تنوع بیشتری می بخشد. اما من دوست دارم زندگی بیشتری را در این دنیا ببینم تا با شکوه بصری آن مطابقت داشته باشد. این شخصیتها طعم بیشتری به جهان و جمعیت NPC نسبتاً همگن میافزایند که به وضوح نمیتوانید آنها را خیلی دقیق بررسی کنید.
با این حال، استثناهایی برای این قانون وجود دارد: چند خط جستجوی سادهتر وجود دارد که بسیار مغذیتر هستند، تا جایی که تقریباً مجموعهای از ماموریتهای داستان اصلی کوچک هستند. مورد علاقه من The Flame Questline بود که با کمک به یک آتش نشان شروع می شود اما به سرعت به شبکه ای از فتنه و رمز و راز تبدیل می شود. این مجموعه پر از پیچ و تاب، چرخش و شگفتی است، بسیار شبیه به یک کتاب کمیک کوتاه عالی که خود را از بقیه زمانآزماییهای اختیاری مرد عنکبوتی 2 و مینیگیمهای پازلی ساده متمایز میکند.
پاداش برای تکمیل این فعالیت های مختلف متفاوت است. برخی از آنها ضربات داستانی واقعاً هیجان انگیزی را برای آینده ارائه می دهند، در حالی که برخی دیگر بخش های فنی ساده ای را برای ارتقاء توانایی های شما ارائه می دهند. با این حال، وظایف اغلب آنقدر خسته کننده و تکراری هستند که من اغلب از خودم سوال می کنم که آیا این چیزهای کوچک ارزش آن را دارند که اغلب احساس می کردند.
همه اینها به مبارزه با جرم و جنایت در هر ناحیه از نیویورک کمک می کند، شهری که اکنون دو برابر آنچه قبلا دیده بودیم، از جمله محله های مسکونی سرسبز در کوئینز و مناطق شلوغ بروکلین. 14 منطقه منحصر به فرد وجود دارد که هر کدام مجموعه ای از اهداف خاص خود را دارند که باید قبل از اینکه بتوانید قفل سفر سریع به آن قسمت از نقشه را باز کنید، آنها را تکمیل کنید. نبود سفر سریع یک لمس هوشمندانه است، و صادقانه بگویم، من به سختی از آن استفاده کردم زیرا چرخیدن و پیمایش در شهر بسیار جذاب تر است، حتی اگر زمان بارگیری سریع وجود نداشته باشد. انتقال سریع و روان دوربین بین پیتر و مایلز، به لطف تونل های باد متعددی که در خیابان های به ظاهر بی پایان نیویورک، احاطه شده توسط معماری آرت دکو و آسمان خراش های شیشه ای مدرنیست، راه خود را باز می کنند، سبک و سرگرمی زیادی به آن می بخشد.
البته، اگر میخواهید انعکاس 4K خود را با ردیابی پرتوی فعال ببینید (اگر حالت وفاداری را با سرعت 30 فریم در ثانیه انتخاب کنید)، باید در بهترین حالت خود باشید. نگران نباشید، زیرا ده ها و ده ها کت و شلوار برای باز کردن وجود دارد، با پوسته های پر جنب و جوش بی شماری برای انتخاب. از تفسیرهای مدرن کلاسیک گرفته تا موارد مورد علاقه طرفداران، چیزی برای طرفداران مرد عنکبوتی در تمام نسل ها وجود دارد. اکنون، همه آنها کاملاً آرایشی هستند - تفکیک هوشمند شکل و عملکرد به این معنی است که می توانید مهارت ها و توانایی های مجهز خود را جدا از لباس انتخابی خود انتخاب کنید.
درست مانند بازیهای قبلی Insomniac، موسیقی فوقالعاده است و بسته به اینکه مایلز یا پیتر را کنترل میکنید، تمهای امضا پخش میشوند. با این حال، یک نکته برجسته، ردپای موضوعی کراون است که بیش از یک شباهت گذرا به موسیقی حماسی هاوارد شور از ارباب حلقه ها دارد. این موسیقی متن صدایی مسحورکننده ایجاد میکند، حتی زمانی که با سرعت 60 فریم در ثانیه پخش میشود، همانطور که من در بیشتر بازیهایم انجام دادم.
در واقع خرید Spider-Man 2 در کل یک شگفتی فنی است. بارگیری تقریباً آنی، توانایی سفر دقیق و ظاهر شدن در مقصد در عرض یک ثانیه، نور اتمسفر و انعکاسهای واضح، همه قطعات به زیبایی کنار هم قرار میگیرند - تنها با گاه به گاه NPC سکسکه. من نمی توانم به یاد بیاورم که در طول ده ها ساعت بازی خود افت فریمی را تجربه کرده باشم. این به مرد عنکبوتی ۲ اجازه میدهد تا در شگفتانگیزترین لحظات خود بدرخشد - که داستان اصلی بسیاری از آنها را ارائه میکند - زیرا اکشنهای انفجاری، جلوههای الکتریکی خیرهکننده و پرتابههای سیمبیوت لزج مناسبی را ارائه میکند که صفحه را پر میکنند.
بازی Spider-Man 2، به عنوان دنباله ای در یک سریال بسیار مورد توجه، هم یک نعمت و هم یک نفرین بوده است. داستان آن یک داستان لذت بخش در مورد دو مرد عنکبوتی است که رویای یک طرفدار Spidey را به زیبایی می بافد و در طناب بین طنز سبک دل و مضامین عمیق تر حرکت می کند. با این حال، Insomniac تا حد زیادی به فرمول مبارزه و چرخش وب بدون ایجاد انقلابی در هیچ یک از مکانیکهای اصلی پایبند است و با معرفی ترفندها و تواناییهای جدید به اندازه کافی آشنا هستند تا آنها را به ارتفاعات سرگرمکننده ارتقا دهد. بخشی که واقعاً نیاز به بازنگری اساسی دارد، شهر نیویورک جهان باز است که رشد کرده است اما لزوماً بهبود نیافته است، و دارای یک چک لیست تا حدی تکراری از فعالیت های جانبی است. با این حال، می توان گفت که Spider-Man 2 ابرقهرمان وب را به یک سفر قدرتی کاملاً لذت بخش می برد، با یک ماجراجویی جذاب که شاید بهترین در سری Insomniac تا به امروز باشد، و علیرغم جنبه کوتاهتر جهان باز، سفری که باعث می شود احساس کنید مرد عنکبوتی هستید.