ویرگول
ورودثبت نام
بهروز رستمی
بهروز رستمی
خواندن ۱ دقیقه·۲ سال پیش

غلبه بر ترس از شنا


در مجله خبری سارینا تجربه جالبی پیدا کردم که تنها بخشی از آن را در زیر برای شما قرار میدم.

اگر تمایل به خواندن کل مقاله داشتید از اینجا آن را مطالعه کنید.



ترس از شنا
ترس از شنا


حال می‌خواهم تجربه یادگیری شنای خودم را با شما درمیان بگذارم.

من از شنا در نقاط عمیق استخر به شدت ترس داشتم و ترس از غرق شدن به من این جرات را نمی‌داد که از قسمت کم عمق لبه استخر جدا شوم.

در جلسه اول مربی متوجه ترس من شد و اولین درسی که به من آموخت، دوستی با آب بود.

برای آموزش شنا در وحله اول باید یاد بگیرید که با آب راحت باشید و از آن نترسید.

البته که ترس از مرگ و ترس از غرق شدن طبیعی ست، اما برای غلبه بر این ترس که خودم نیز با ان مواجه بودم از این روش در دوره آموزش استفاده کردیم.

اینکه شما می‌توانید در روزهای اول از جلیقه شنا و یا بطری‌های حلقه ای مانند دور بازو یا دور کمر خود استفاده کنید. علاوه بر این بهترین روش برای شروع یادگیری شنا و غلبه بر ترس این است که در جایی که عمق آب تا بالای شانه و زیر چانه شما می‌رسد بایستید و طوری که دقیقا لبه استخر باشید که بتوانید با دست لبه استخر را بگیرید.

سپس شروع کنید به دست و پا زدن آرام، طوری که بتوانید بدون آنکه پاهایتان به کف استخر برسد، روی آب خود را شناور نگه دارید.

چون شما می‌دانید که امکان غرق شدن وجود ندارد، ترس شما کاهش خواهد یافت و می‌توانید با تمرکز بیشتری خود را روی آب با دست و پا زدن شناور نگه دارید.

چنانکه تعادل خود را از دست دادید و شروع به زیر آب رفتن کردید، می‌توانید سریع دست خود را به لبه استخر بگیرید و خود را بالا بکشید.

بعد از کمی تمرین درست حرکت دست و پا به سادگی یاد خواهید گرفت که در آب خود را معلق نگه دارید.

منبع: مجله علمی سارینا

ترسغلبه بر ترسترس از شناترس از آب
مشاور کسب و کار و منتورینگ و علاقه مند به یادگیری در دنیای بیزینس
شاید از این پست‌ها خوشتان بیاید