ویرگول
ورودثبت نام
behzad borji
behzad borji
خواندن ۲ دقیقه·۳ سال پیش

اصالت سوشی

بعضی غذاها فقط ظاهرشون خوبه ،مزش هم بد نیستا ولی آخرش میفهمی اونی که میخواستی نبوده مثل همین #سوشی ،خوبه آدم تجربه کنه ولی در حد یه بار . میدونی چی بده اینکه زندگی پر از این تجربه هاییه که یکبارش کافیه تا بفهمی ، بشناسی ، درک کنی ، خرد بشی ، بشکنی ،طعم #شکست رو بچشی اما نمیفهمی بازم گول میخوری هی گول میخوری هی سوشی میخوری خلاصه #تکرار پشت تکرار البته این خودش یه خوبیهاییم داره بعد از یه مدت بزرگ میشی جنس گول خوردناتم عوض میشه مثلا من خودم اولین بار که سوشی خوردم کنارش هیچ غذای #چینی دیگه ای رو امتحان نکردم ولی این بار علاوه بر سوشی یه غذای دیگه که اسمش یادم نیستم خوردم اونم بد نبودا ولی همچین باب میل من نبود انگار امیدوار بودم بهتر شده باشه ولی نشده بود میدونی چرا امید داشتم و الان میگم گول خوردم چون به اصالتش توجه نکرده بودم نه اینکه سوشی #اصیل نباشه فقط جنس اصالتش با من فرق میکنه و این باعث میشه من نپسندمش حالا برخورد ما با خیلی از آدما همینطوره ممکنه ازشون #دلگیر بشیم ، ازشون بدمون بیاد یا حتی #متنفر بشیم و گله کنیم که چرا مثلا ارزش هاشون با ما متفاوت گفتم ارزش ها به خاطر اینکه توی دنیای امروز جای ارزش ها خیلی عوض شده امروز پول شده ارزش #شرافت ،مروت و مردانگی ،#عشق خیلی معنا نداره امروز ملاک و معیار خیلی از آدما ماشین و منطقه زندگی و نوع خونه و این جور چیزاست اون آدمایی که #مادیات براشون مهم ترین ارزش قطعا آدمای با اصالتی هستن ولی جنس اصالتشون فرق داره.این شما هستین که باید جنس اصالت افراد بشناسین که البته بعضی وقتا خیلی سخته بعضی وقتا خیلی راحت ، باید مراقب باشی چون نمیشه اصالت آدمارو عوض کرد وگرنه خودت آسیب میبینی. هر چند خیلی دردناک ولی باید قبول کرد که آدم هایی دارن تو جامعه ما بالا میان که جنس اصالتشون با داستان های #شاهنامه و اشعار #مولانا و #حافظ و #سعدی و ... خیلی فرق داره . وای از روزی که سلیقه بیشتر جامعه هم به سمت و سوی اونا تغییر کنه احتمالا چند وقت دیگه جای #اسطوره هامونم عوض بشه.

خیلی مهمه که حواسمون به جنس اصالت ایرانیمون باشه تاریخ و فرهنگی که پشت سر داریم فراموش نکنیم.. ‌ ‌خیلی ساده و جم و جور گفتم شما خودتون حدیث مفصل بخوانید.


سوشیاصالتچینعشقفرهنگ
شاید از این پست‌ها خوشتان بیاید