هیچ چیز اصلی یا عجیبی در مورد «Kalki 2898 AD» وجود ندارد، یک ماجراجویی علمی-تخیلی هندی تلوگو زبان شیک و گرانقیمت. این فانتزی با بودجه کلان که عناصر «مهابهاراتا» را به سنگهای محک علمی تخیلی آمریکایی مانند «جنگ ستارگان» و «مکس دیوانه» پیوند میزند، چند فیلم تماشایی هندی اخیر مانند «براهماسترا قسمت اول: شیوا» و ادی پوروش. «فیلم هندی کالکی 2898 پس از میلاد» در جایی موفق میشود که بسیاری دیگر به سادگی با دادن حس تناسب به ضد اسطوره دیستوپیایی خود برای مطابقت با مقیاس ژیگوندویش شکست خوردهاند. «Kalki 2898 AD» احمقانه، بیش از حد سختگیرانه و به اندازه کافی خوب است، فقط با حفاری عمیقتر از حد انتظار در چمن غنی ملودراماتیک داستانهای ناهموار خود، از رقبای خود پیشی میگیرد.
بیشتر شبیه J.J. دنبالههای «جنگ ستارگان» تحت رهبری آبرامز بیش از هر چیزی که جورج لوکاس ساخته است، «Kalki 2898 AD» در دنیایی بی خدا با منابع کمیاب، نرخ تولد پایین، و بدون هیچ قهرمانی به جز افراد علاقهمند اتفاق میافتد. سوپریم یاسکین (کمال هاسان)، یک مستبد سایبورگ پالپاتینی، از طریق فرمانده ماناس (ساسواتا چاترجی)، گردانی تمام نشدنی از سربازان طوفان، و هزاران بی اخلاق و جویای فضل، بر مجموعه شبه آرمان شهر توسط نیابتی حکومت می کند. پرابهاس، ستاره اصلی، نقش یکی از این لاشخورها را بازی می کند، بهیراوا، یک موچ خوش شانس که در سرتاسر شهر بدهکار است، منظورم اعتبار است.
در نهایت، بهیراوا به SUM-80 (دیپیکا پادوکن)، که بعداً به سوماتی تغییر نام داد، یک پناهنده باردار از مجتمع آزمایشگاهی "داستان ندیمه" مجتمع آزمایشگاهی Project K برخورد می کند. بهیراوا برای زندگی در مجتمع ماتریکس مانند هر کاری انجام می دهد و سوماتی جایزه بزرگی بر سر او دارد. او همچنین توسط Ashwatthama، با بازی یک آمیتاب باچان قد هفت پا، محافظت می شود، که با قدرت هرکول قدرت یافته است و در یک ماموریت چند صد ساله برای محافظت از سوماتی و فرزندش، که ممکن است مسیحی باشد یا نباشد که جهان را از ابدیت نجات خواهد داد، محافظت می شود. تاریکی. همه به تعقیب سوماتی میروند، که با کمک چند غریبه دلسوز، با عبور از یک سرزمین بیابان وسیع به پناهگاه صهیون مانند شامبالا میرود که توسط مریم مقدس (شوبهانا) و ارتشی از سربازان نیزهدار تکنو محافظت میشود.
همانطور که ممکن است تصور کنید، نیمه اول "کالکی 2898 پس از میلاد" به سختی چیزی را که نیمه پشتی به خانه میآورد، تنظیم میکند. در آن زمان، گروه بازیگران پان هندی فیلم به نقشهای دست دوم خود رسیدهاند و دیگر تمسخر نمیکنند، بلکه عظمت داستان خود را اعلام میکنند. دیدن مجموعه ای از ستارگان هندی مگا وات، از جمله باچان که اغلب شامل آنها می شود اما به ندرت مورد احترام قرار می گیرد، که به عنوان نمادهایی که طرفداران فداکار آنها قبلاً آنها را می شناسند، هنوز هیجان انگیز است.
«کالکی 2898 پس از میلاد» در نهایت پس از چند لول شبه کمیک زیاد، ریتم و فوریت خود را پیدا میکند، وقتی سوماتی از مجتمع فرار میکند، به پایین میلغزد و از دریچهها و تونلهای ستارهمانند مرگ بالا میرود و سپس از میان تراکمکننده زباله جهنمی فرار میکند. وقتی SUM-80 با حرکت آهسته از راهروی شعلهافکنها عبور میکند، میبینیم که یک شخصیت بیاهمیت در تلاش است تا از یک بازیگر ستاره فاصله بگیرد. هنگامی که او به عنوان سوماتی ظاهر می شود، نامی که دو توطئه گر فداکار به او داده اند، بیشتر به این دلیل است که داستان به اندازه کافی متمرکز شده است تا از حرکات کمپینگ بازیگران فراتر رود. چندین ضربات داستانی آشنا و حتی قابل پیشبینی در طول مسیر پخش میشوند و فیلم در نهایت دقیقاً همان جایی متوقف میشود که انتظار دارید اولین فیلم در یک فرنچایز نامطلوب به پایان برسد. اما چیزی که به عنوان یک فیلم پرفروش شروع می شود، در نهایت به یک تمرین خلع سلاح در سبک تبدیل می شود.
شايد شايان ذکر است که گرافيک کامپيوتری فيلم به طور مداوم بيان زيبايی به موضوعات و تنظيمات علمی تخيلي آشنا می دهد. بله، سفینههای فضایی مجتمع شبیه پوستههای خشک شده بیگانگان غدد جنسی در بازسازی «مهاجمین از مریخ» توبه هوپر هستند، و بله، وقتی سربازان مجتمع کلاه ایمنی خود را به سر میگذارند، شبیه کلاه ایمنی آقای روبوتو هستند. برادرزادههای نامرتب، علیرغم اینکه به تفنگهای آبی چاپشده سه بعدی نیز مجهز هستند. پرابهاس همچنین در یک گیره چشمی به سبک Geordi La Forge کمی احمق به نظر میرسد، اما این مانع از تبدیل شدن او به ضدقهرمانی نمیشود که این خفاشکننده با ظاهر احمقانه به آن نیاز دارد.
در پایان فیلم، سازندگان فیلم بالاخره تعادلی بین شگفتیهای پیشساخته با چشمهای گشاد شده و یک درام تیرهنشده در مورد تلاش برای داشتن ایمان و حتی امیدوار بودن، علیرغم همه چیز، ایجاد کردند. چند لحظه برجسته قبل از فاصله ده دقیقه ای فیلم وجود دارد که نشان می دهد قهرمانان واقعی فیلم انیماتورها و هنرمندان جلوه های ویژه آن هستند. صحنههای اکشن پرزرق و برق، مانند یک جفت مبارزه که Big B را در مقابل Prabhas قرار میدهند، به لطف سرعت و ساخت دراماتیک خود برجسته میشوند. ملودرام کنسرو شده هنوز هم به چشم می خورد.
«Kalki 2898 AD» با وقف کمی جدیتر به قراردادهای ژانر و تدبیرهای فرمولی، در جایی که بسیاری از رقبای بزرگترش ظاهر شدهاند، قد علم میکند. حتی صحنههای پیچیدهای که اغلب ناچیز هستند، که نوید رویدادهای بزرگتر و پیامدتر را در دنباله اجتنابناپذیر میدهند، همان کاری را میکنند که انجام میدهند. این همه قطعات استفاده شده است، اما در این مورد خاص، به اندازه کافی صیقلی هستند که درخشندگی متوسطی داشته باشند.