ویرگول
ورودثبت نام
crypto lover
crypto lover
خواندن ۵ دقیقه·۲ سال پیش

متاورس در عمل: چگونه در فضای دیجیتال ساخت و ساز کنیم

تمام فضاهای فیزیکی که ما (معماران) طراحی می کنیم - ساختمان ها، فضاهای داخلی، شهرها به عنوان ابرفضا متولد می شوند و ما آنها را مدل های سه بعدی می نامیم. با این بیانیه، برایان جنسیک، مدیر برنامه ریزی در شرکت معماری HOK مستقر در سانفرانسیسکو، خطوط بین شیوه طراحی فعلی و آینده معماری در Metaverse را محو می کند. به گفته وی، ما از این فناوری دور نیستیم زیرا از همان ابزارهایی استفاده می کنیم که طراحان بصری برای ایجاد محیط های واقع گرایانه از جمله Unity، Twin motion و Blender استفاده می کنند.


با این حال، با وجود این مشترکات، ساختن یک استعاره نیازمند مهارت‌های جدید و از همه مهم‌تر تغییر دیدگاه است. علاوه بر مدل سازی سه بعدی، لازم است به کارکردهای دیگری مانند طراحی محتوا، شخصیت و بازی نیز توجه شود. با انجام این کار، دنیای معماری به روی متخصصان مختلف باز می شود و در نتیجه یک تیم چند رشته ای متمرکز بر فرآیند طراحی عصر جدید ایجاد می شود.

ارتباط با دنیای بازی‌های مجازی را می‌توان از طریق همکاری‌های بی‌سابقه بین شرکت‌های بزرگ معماری و صنعت سرگرمی، مانند معماران Zaha Hadid، که اخیراً با شرکت بازی‌سازی PUBG Mobile برای ایجاد محیطی که در آن بازیکنان می‌توانند زیبایی زیبایی را تجربه کنند، همکاری کردند، مشاهده کرد. . و میدان جنگ از نظر فنی غنی است

متاورس چیست

غلبه بر محدودیت های به اصطلاح معماری سنتی، طراحی در متاورس به معنای کاوش در زمینه ای هنوز ناشناخته است که از گفتگو با سایر رشته ها تا تسلط بر نرم افزارهای جدید را شامل می شود. با در نظر گرفتن این موضوع، این مقاله به دنبال ارائه برخی ملاحظات مهم برای معمارانی است که قصد ورود به فراجهان را دارند.

انتخاب پلت فرم Metaverse

در Metaverse دو شاخه از محصولات ایجاد می شود: پوشیدنی ها و عینک ها. اولین مورد، همانطور که از نام آن پیداست، پوشیدنی های مربوط به کالاهای دیجیتال مانند لباس، عناصر طراحی و سایر محصولاتی است که در حوزه معماری قرار نمی گیرند. در مورد معماری، خلاقیت در جهان با صحنه هایی مرتبط است که سازه ها یا مناظر معماری هستند.

برای ایجاد یک صحنه، ابتدا باید به پلتفرم Metaverse دسترسی داشته باشید. امروزه محبوب ترین آنها Sandbox، Cryptovoxels و Decentraland هستند. اولین مورد، یک پلتفرم بازی کاربرپسندتر و شهودی است که به کاربران اجازه می دهد آثار خود را با استفاده از بازار پلتفرم ایجاد، استفاده و به فروش برسانند. یک ویرایشگر ساده به نام VoxEdit برای ایجاد در Sandbox استفاده می شود. Cryptovoxels به نوبه خود یک دنیای مجازی است که از بازی محبوب Minecraft الهام گرفته شده است، جایی که می توانید زمین مجازی بخرید، در آن زمین یک مغازه بسازید، یک آواتار بسازید و گالری های هنری خود را با NFT پر کنید. در حالی که بهترین گزینه برای ساخت بر روی این پلتفرم، داشتن زمین شخصی است، کریپتووکسل همچنین یک گزینه فضای باز برای کسانی که مالک زمین نیستند اما می خواهند مهارت های خود را آزمایش کنند، ارائه می دهد.

در این مورد، معماری دقیقاً بر روی Metaverse Cryptovoxels ساخته نشده است، بلکه یک نسخه محدود از آن است.


در حال حاضر، Decentraland ممکن است محبوب ترین پلتفرم از بین سه پلتفرم فوق باشد. به طور کلی می توان آن را به عنوان یک دنیای سه بعدی تعریف کرد که توسط یک سازمان غیرمتمرکز مستقل (DAO) اداره می شود و بیشتر محبوبیت آن به دلیل باز شدن واحد JP Morgan در خود بازی است. علاوه بر این، زمانی که یکی از زمین های مجازی خود را به قیمت 2.4 میلیون دلار (618000 MANA - واحد پول اصلی آن) در نوامبر 2021 فروخت، در دستور کار قرار گرفت.

در عمل، برای استفاده از پتانسیل کامل روبنای Decentraland، داشتن یک کیف پول دیجیتالی ارز دیجیتال به نام Metamask و شروع سرمایه گذاری در زمین - که امروزه به یکی از بزرگترین موانع برای ساختن در متاورس تبدیل شده است، ضروری است. او هست. جدا از استثنائات شدید، مانند موارد ذکر شده در بالا، زمین های آنها به طور متوسط 15000 دلار آمریکا قیمت دارد که با قیمت اولیه غرفه بسیار متفاوت است، زمانی که می شد مقدار زیادی را با 500 دلار خریداری کرد. مانند Cryptovoxels، ساختارهای موازی Decentraland را می توان فقط برای سرگرمی، بدون سرمایه گذاری ایجاد کرد، و اگر بخواهید، همچنان می توانید صحنه خود را ضبط کنید تا در زمین دیگران پست کنید.

صحنه ها را ایجاد کنید

بر خلاف معماری در دنیای فیزیکی، طراحی در متاورژن نیازمند رویکردهای خاص تری برای ارائه یک تجربه همهجانبه است. از این نظر، بسیاری از معماران از ابزارهای صنعت فیلم، مانند استوری بورد، برای جان بخشیدن به آثار خود استفاده کرده اند. این اجازه می دهد تا نمای صحنه ها تقریباً مانند معماری یک استراحتگاه قرن بیست و یکم به نمایش گذاشته شود. به این ترتیب، تجربه غوطه ور و تعاملی در متاورس با داستان سرایی خوب تقویت می شود.

خود پاتریک شوماخر، مدیر پروژه در معماران زاها حدید، در مصاحبه ای با ArchDaily اظهار داشت که معتقد است در عصر آینده، در دنیایی هذلولی خواهد بود که در آن کارها و نوآوری های زیادی در معماری اتفاق خواهد افتاد و او آن را مقصر می داند. دست صنعت سرگرمی در حال حاضر، فضای دیجیتال تحت تسلط توسعه دهندگان بازی یا افراد علاقه مند به طراحی سه بعدی است – اما نه لزوماً معماران. علاوه بر این، آنها فضاهایی هستند که برای پیمایش دشوار است یا لزوماً از دیدگاه کاربر تصور نمی شود.

این اظهارات اهمیت معماران را در ایجاد این عصر جدید فناوری برجسته می کند، زیرا مانند زندگی واقعی، طراحی ساختارهای زیبایی شناختی کافی نیست، بلکه مغزهایی که آنها را تشکیل می دهند، چه در دنیای فیزیکی و چه در دنیای دیجیتال، کافی است. . برای انجام این کار، ما باید آماده و با برنامه ها و فناوری های جدید برای اختراع مجدد حرفه خود، اما بدون از دست دادن ماهیت "انسانی" خود، هماهنگ باشیم.

زمین متاورس

https://www.aparat.com/v/6rcpA

برای دیدن آموزش کامل صرافی کراکن کلیک کنید.

ارز دیجیتالتوسعه دهندگانداستان سراییدنیای مجازیکیف پول دیجیتالی
شاید از این پست‌ها خوشتان بیاید