ویرگول
ورودثبت نام
ali gudarzi
ali gudarzi
خواندن ۲ دقیقه·۳ سال پیش

متفاوت نگاه کنیم و نتیجه رو ببینیم

ساختمون ما معمولا کثیف بود، دیر به دیر نظافت می‌شد، پادری ورودی واحدها کثیف، همسایه‌ها شارژهاشون رو پرداخت نمی‌کردن و بعضیاشون چند ماه معوقه داشتن.

مدیر ساختمون بعضی وقتا اشتباه حساب و کتاب می‌کرد، همیشه هم غر می‌زد که‌ پول نداریم فلان قبض رو پرداخت کنیم و طبق روال اکثر ساختمونا تو ورودی ساختمون روی تابلو می‌زد و یه کلید داشت که قفل رو باز می‌کرد و اگه کسی پرداخت کرده بود یه تیک کنار اسمش می‌زد.

مشکلات و مسائل مختلفی هم داشتیم.

یه روز که جلسه‌ی ساختمون داشتیم مدیر قبلی اعلام کرد که من دیگه وقت ندارم و اشتباه می‌کنم و فلان، با بحث بین همسایه‌ها نهایتا به من پیشنهاد شد، منم گفتم مسائل حساب و کتاب رو می‌تونم انجام بدم ولی از مسائل فنی سر درنمیارم و یکی دیگه باید قبول زحمت کنه، خلاصه که این مسئولیت به من داده شد.

اینم بگم من تنها مستاجر تو جمع این دوستان بودم.

ایده‌ی اولیه‌م این بود که یه گوگل شیتز درست می‌کنم و یه گروه واتزاپی و لینک می‌دم و اطلاعات رو اونجا وارد می‌کنم که هر شخصی ببینه و خودش بره پرداختش رو ثبت کنه تا اینکه اومدم سرچ‌ کردن "مدیریت شارژ ساختمان" دیدم چند تا اپ وجود داره و از اونا #شارژبوک به نظرم بهتر از بقیه اومد، نصب کردم و اطلاعات ساکنین رو وارد کردم و تعداد نفرات رو و پیش‌فرض شارژ ماهانه رو، اطلاعات موجودی صندوق رو وارد کردم و دیدم هر هزینه و قبضی رو می‌تونی به نسبت نفرات، متراژ و مساوی تقسیم کنی، گردش حساب هر واحد و صندوق برای ساکنین شفافه، با پرداخت اشتراک امکان پرداخت بدهی واحد از درگاه پرداخت وجود داره و با پرداختشون در لحظه حساب و کتاب واحد و صندوق آپدیت می‌شه

ماه گذشته همه بدهی‌شون رو پرداخت کردن بدون پیگیری، این بار که ثبت کردم طی دو ساعت نصف اعضا بدهی‌شون رو پرداخت کردن (یه امکانی داره که هزینه برای همه پیامک می‌شه) موجودی صندوق افزایش قابل توجهی داشته که پیش‌بینی کردیم بتونیم چند تا اقدام خوب برای ساختمون داشته باشیم، نظافت منظم شد و همه جاهایی که قبلا کثیف بود داره مرتب تمیز می‌شه، منم کار خاصی نمی‌کنم و وقتی ازم گرفته نمی‌شه.

این همه تغییر بدون اینکه زحمت زیادی کشیده شده باشه یه پیامی برام داشت، اینکه فقط تصمیم درست گرفته بشه و پلتفرم شفافی وجود داشته باشه همون آدما که شارژ پرداخت نمی‌کردن خیلی مشتاق همکاری می‌کنن و ساختمونه تبديل به جای تمیز و خوب برای زندگی‌می‌شه

حالا این موضوع رو به خیلی جاهای دیگه می‌شه تعميم داد.

مدیریت ساختمانتغییرفرهنگمدیریتنگاه
شاید از این پست‌ها خوشتان بیاید