ویرگول
ورودثبت نام
عباس قاسمی | دیزاین باز
عباس قاسمی | دیزاین باز
خواندن ۳ دقیقه·۱ سال پیش

بهترین روش سرمایه گذاری در طلا

چند وقته که من شروع به مطالعه در حوزه های مالی کردم. جذاب ترین مدل سرمایه گذاری برای من سرمایه گذاری در طلا و خصوصا طلای آب شده است.

بهترین طلا برای سرمایه گذاری چیه؟‌

از نظر من طلای آب شده بهترین نوع طلا برای سرمایه گذاری است. طلای آب شده از ذوب کردن شکل‌های دیگه طلا مثل گردنبند، النگو و... که آسیب دیده یا از رده خارج شده به دست میاد و پس از ذوب طلا در قالب های مکعبی یا مفتولی ریخته میشه.

طلای آب شده
طلای آب شده


دلیل من برای مزایای طلای آب شده موارد زیر است:

  1. این نوع طلا اجرت ساخت نداره.
  2. اختلاف قیمت خرید و فروش این طلا خیلی پایینه.
  3. معمولا مالیات نداره و اگه داشته باشه هم خیلی کمتر از طلا های ساخته شده است.
  4. مبلغ سرمایه گذاری دلخواهی داره (شما با هر مبلغی میتونید سرمایه گذاری کنید).
  5. قدرت نقدشوندگی بالایی داره. شما هر زمان نیاز به پول داشته باشید میتونید راحت بفروشید.

با توجه به این ویژگی ها من شروع به پس انداز و سرمایه گذاری طلای آب شده کردم. اما با مشکلاتی هم مواجه ام. چه مشکلاتی؟

مشکلات سرمایه گذاری در طلای آب شده

  1. معمولا کارگاه های تولید طلای آب شده کمتر از ۳۰ گرم عرضه نمیکنند و برای خرید طلای آب شده به صورت فیزیکی باید حتما برابر با قیمت ۳۰ گرم طلای آب شده پول داشته باشین. یعنی از این فرمول استفاده کنین: قیمت طلا ۱۸ عیار * ۳۰ گرم . (مشاهده قیمت طلا امروز )
  2. وقتی می‌خوای طلای آب شده رو بفروشی، طلا فروشی به قیمت طلای ۱۷ عیار یا ۷۴۰، طلا رو ازتون میخره.
  3. حفظ و نگهداری طلا کلا دغدغه بزرگیه. ترس اینکه دزد نزنه و....

- خوب با این مشکلات بازم طلای آب شده رو پیشنهاد میدی؟

+ بله :)

یه راه حل خوب دارم واسه اینکه مشکلاتی که گفتم رو حل کنیم.

سامانه معاملاتی طلا

بعد از یه کم بررسی متوجه شدم عمده مشکلاتی که گفته شد با سامانه معاملاتی طلا حل میشه. من خودم از سامانه معاملاتی طلاین استفاده میکنم.

ویژگی های سامانه معاملاتی طلاین

  1. تو این سامانه قیمت خرید و فروش طلا شفاف و مطابق با قیمت اتحادیه طلا و بر اساس قیمت طلای ۱۸ عیاره.
  2. با هر مبلغی میتونید طلای آب شده رو داخل سامانه معامله کنید. (حتی ۱۰ سوت، یعنی یک صدم گرم!)
  3. کارمزد معاملات به صورت ثابت ۵ هزار تومن است.
  4. برای خرید طلا دیگه نیاز نیست به بازار مراجعه کنیم و زمان رو از دست بدیم.
  5. طلاین مجوز های لازم برای فروش طلا به صورت آنلاین رو هم داره.
سامانه معاملات طلا
سامانه معاملات طلا


به نظرت چطوری طلا رو پس انداز کنیم؟

من خودم اول هر ماه یه مبلغ ثابتی از حقوق ام رو میزارم برای سرمایه گذاری طلا، وقتی آدم طلا رو در طولانی مدت میخره ریسک سرمایه گذاری رو خیلی پایین میاره. از طرفی طلا همیشه ارزش پول ما رو در برابر تورم حفظ میکنه. یه بار حساب کردم اگه یکسال ماهی یک میلیون طلا میخریدیم در طول یکسال ارزش پول ما از ۱۲ میلیون تومن به ۱۶ میلیون تومن میرسید.

راستی قبلا یه محتوای دیگه نوشتم که چطور با سرمایه گذاری های ۱۰۰ تومنی تونستم برای خودم وسایل مختلف بخرم. اگه دوست داشتید اون رو هم میتونید بخونید.

دیگه خیلی سرتون رو درد نیارم.

من عباس قاسمی ام و میتونید من رو در سایر سوشال ها با اسم دیزاین باز پیدا کنید.:)

طلاسرمایه‌گذاری طلاطلای آب شدهحفظ ارزش سرمایه
عباس قاسمی هستم. کارشناس برند کارفرمایی اسنپ فود با تجربه طراحی سایت و سئو
شاید از این پست‌ها خوشتان بیاید