ویرگول
ورودثبت نام
دکتر کرمانی
دکتر کرمانی
خواندن ۶ دقیقه·۷ ماه پیش

رژیم 14 روزه دکتر کرمانی، لاغری سالم یا تبلیغی وسوسه انگیز؟

روزی که تصمیم گرفتم وزنم رو پایین بیارم، نمیدونستم از کجا و چه طور شروع کنم. آشنایی با انواع رژیم‌های غذایی، بیشتر از کمک کردن بهم باعث سردرگمی و تردیدم می‌شد.

از طرفی فشار خون و چربی کبدم وضعیت بدی داشت و باید دنبال رژیمی می‌گشتم که کنارش بتونم سلامت جسمیم به دست بیارم.

تجربه شکست‌های متمادی در رژیم گرفتن باعث شده بود نسبت به همه رژیم‌های غذایی بدبین باشم. پس تصمیم گرفتم هدف خودم از کاهش وزن و انتظاراتم از یک رژیم رو بنویسم و بعد به یک دنبال رژیم مناسب بگردم.

از یک رژیم غذایی چه می‌خواهید؟

لیست انتظاراتم از یک رژیم خوب به این شرح بود:

· اول از همه سرعت کاهش وزنم نسبتاً بالا باشه و استپ وزنی نداشته باشم.

· دوم باعث کاهش عوارض چاقی مثل فشار خون، کبد چرب، سکته قلبی، کمر درد و.... بشه

· سوم سبک زندگی‌ام رو عوض کنه و من رو به سمت سالم خوری ببره

· چهارم باعث افتادگی پوستم نشه و چهره‌ام رو شاداب کنه.

· پنجم خیلی سخت نباشه و احساس گرسنگی کلافه‌ام نکنه.

· ششم سایزم رو کم کنه و احساس سبکی بهم بده

· چون سرکار میرم و وقتم محدوده غذاهاش سخت و پیچیده نباشه

نحوه آشنایی من با رژیم 14روزه دکتر کرمانی

وقتی انتظاراتم رو نوشتم خیلی بهتر میتونستم رژیم‌های مختلف رو بررسی کنم. در همین حین که به دنبال یک رژیم خوب بودم با رژیمی آشنا شدم که تا به حال اسمش رو نشنیده بودم و جالب این بود که این رژیم انگار برای خود خود من نوشته شده بود.

علاوه بر تموم انتظاراتی که از یه رژیم داشتم خصوصیات خوب دیگه‌ای هم داشت که مطمئنم کرد این رژیم همون رژیمی هست که من میخوام!

رژیم ۱۴ روزه دکتر کرمانی رژیم ترکیبی از رژیم دش و رژیم مدیترانه‌ای بود که ادعا می‌کرد هدفش کاهش وزن سریع همراه با پاکسازی سیستم گوارشی هست.

تجربه این رژیم برای من کلی لذت بخش بود. برای همین تصمیم گرفتم به شما هم معرفی‌اش کنم تا اگر مثل من برای رژیم گرفتن توی شک و تردید هستید، کمک راهتون باشه.

آشنایی با رژیم 14 روزه

اولین چیزی که توی رژیم 14 روزه توجهم رو به خودش جلب کرد کاهش وزن 4 تا 6 کیلویی بود. سرعت نسبتاً بالای این رژیم بهم انگیزه می‌داد که دلم بخواد بیشتر درموردش بدونم.

توی وعده‌های این رژیم سبزیجات و میوه، روغن زیتون، انواع پروتئین‌ها و مواد مغذی بود که نشون می‌داد قراره رژیم خوشمزه و سالمی داشته باشم.

توی نگاه اول می‌شد فهمید که پروتئین‌ها حدود 50 درصد، سبزیجات و فیبرها حدود 30 درصد و چربی حدود 20 درصد از هر وعده اصلی رو تشکیل میده.

8 مزیت اصلی رژیم غذایی 14 روزه دکتر کرمانی

طبق تجربه من رژیم 14 روزه 8 مزیت برجسته داره که در ادامه بهتون میگم:

ارگانیک بودن غذاها و مصرف سبزیجات و فیبر کافی

توی وعده‌های مختلف این رژیم انواع فیبر و سبزیجات تازه، پروتئین، میوه و مغزیجات وجود داشت و مصرف مواد غذایی فرآوری شده ممنوع بود.

مواد غذایی فرآوری شده چون حاوی مقدار زیادی اسید چرب اشباع شده و قند ساده هستن باعث ذخیره چربی بیشتر و در نتیجه افزایش وزن می‌شن.

سبزیجات هم که سرشار از آنتی اکسیدان و ویتامین هستن که باعث کاهش التهاب توی بدن، رشد باکتری‌های مفید و پیشگیری از ابتلا به سرطان روده میشن.

تأکید بر مصرف پروتئین گیاهی و حیوانی

یکی از مهم‌ترین ویژگی‌های این رژیم استفاده از انواع پروتئین‌هاست که 50 درصد درشت مغذی‌های رو شامل میشه. احساس سیری توی این رژیم زیر سر این پروتیین هاست.

گوشت مرغ، بوقلمون، ماهی، میگو و مقدار کمی گوشت قرمز از جمله پروتئین‌های حیوانی و حبوبات و کینوا از جمله پروتئین‌های گیاهی این رژیم هستن.

سطوح بالای آنتی اکسیدان‌ها، اسیدهای چرب امگا ۳ و چربی‌های غیراشباع موجود توی این پروتئین‌ها به بهبود سلامت قلب، کاهش کلسترول و کاهش التهاب کمک می کنه.

مصرف چربی‌های مفید

توی این رژیم بر مصرف چربی‌های مفید تأکید میشه. وجود روغن زیتون فرابکر و مغزیجات چربی این رژیم رو شامل میشن.

در واقع تنها روغن مجاز توی این رژیم روغن زیتون هست. این چربی‌های مفید باعث میشن سطح کلسترول بد خونتون بیاد پایین. این یعنی دیگه خبری از گرفتگی عروق قلبی نیست.

پاکسازی کبد

مصرف چربی‌های مفید، فیبر و سبزیجاتی که توی این رژیم هست باعث میشه سطح آنزیم‌های کبدی کنترل بشه. این مواد غذایی خاصیت آنتی اکسیدانی و ضد التهابی دارن و پس در نتیجه کبد رو پاکسازی میکنن.

توی این برنامه به دلیل پیروی از یه تغذیه سالم تجمع چربی‌ها در کبد کم میشه.

کاهش چربی خون

توی این رژیم چربی اشباع شده و ترانس خیلی محدود شده چون خوردن بیش از حد چربی‌های اشباع شده می‌تونه کلسترول و LDL (چربی بد) شما را افزایش بده. LDLبالا خطر گرفتگی عروق (آترواسکلروز) را افزایش میده.

ضد التهاب بودن رژیم غذایی 14 روزه دکتر کرمانی

چرا میگیم این رژیم ضد التهابه؟ توی رژیم ۱۴ روزه دکتر تنها روغن مجاز، روغن زیتونه. روغن زیتون چون اسید چرب مفید داره باعث کاهش التهاب توی بدنمون میشه.

همچنین این رژیم سرشار از غذاهای دریایی و گوشت سفید هست؛ به همین خاطر حاوی مقادیر بالایی از امگا 3 است.

امگا 3 به عنوان یک ضدالتهاب قوی شناخته میشه که باعث بالا رفتن سطح ایمنی بدن، کاهش خطر سکته مغزی و نارسایی قلبی می‌شود. همچنین حاوی مقادیر بالای فیبر هست که باعث کاهش التهاب و بهبود عملکرد سیستم گوارشی میشه.

شاید برای شما هم سوال پیش بیاد که چرا ضد التهاب بودن این رژیم مهمه؟ وقتی رژیمی ضد التهابه یعنی می‌تونه:

· از ابتلا به سرطان پیشگیری کنه

· خطر ابتلا به دیابت نوع ۲ رو کاهش بده

· از بیماری قلبی و سکته جلوگیری کنه

بهبود کیفیت خواب

برای شما هم پیش اومده شبایی که غذای سنگین خوردین، خواب‌های بد ببینین؟ یا توی خواب مدام بپرید و خیلی خوابتون سبک باشه؟ شاید براتون جالب باشه که بدونین یه رژیم غذایی خوب میتونه به خواب شما کمک کنه.

وجود پروتئین، سبزیجات، مغزیجات وحبوبات توی این رژیم میتونه سروتنین و ملاتونین و ویتامین D رو بالا ببره و به خواب بهترتون کمک کنه.

مصرف مواد غذایی حاوی سروتونین به افزایش سروتونین کمک می‌کنه!
مصرف مواد غذایی حاوی سروتونین به افزایش سروتونین کمک می‌کنه!

کنترل دیابت و فشار خون

مصرف نمک توی این رژیم محدود و کنترل شده است پس فشار خونتون تنظیم میشه. همچنین مصرف قندهای ساده و کیک و شیرینی توی این رژیم ممنوعه، پس به پیشگیری از دیابت نوع 2 هم کمک میکنه.

نتیجه گیری

رژیم 14 روزه دکتر کرمانی به من کمک کرد علاوه بر کاهش وزن فوق العاده سبک غذاییم هم تغییر کنه و سالم خوری رو یاد بگیرم. در ضمن سلامت جسمی‌ام افزایش پیدا کرد و فشارر خونم تنظیم شد.

من این رژیم رو بهتون پیشنهاد میدم و امیدوارم شما هم مثل من با انجامش سالم و سلامت وزن کم کنید.

رژیمکاهش وزنمواد غذاییلاغری سریعرژیم لاغری سریع
شاید از این پست‌ها خوشتان بیاید