ویرگول
ورودثبت نام
دکتر کرمانی
دکتر کرمانی
خواندن ۳ دقیقه·۲ سال پیش

خانوادگی به جنگِ اضافه وزن رفتیم

ایلیا یگانه هستم 15 سالمه و ساکن سبزوار در استان خراسان هستم. قدم 185 هست. وزن قبلیم 107.5 بوده و الان به وزن 80 کیلو رسیدم. من تقریبا از بچگی دچار اضافه وزن بودم و مثل اکثر اعضای خانواده‌م چاق محسوب می‌شدم.

چاقی مشکلات خودشو داره مثلا توی مدرسه باهام شوخی می‌کردن لپمو می‌کشیدن یا منو با آدم‌های معروفی که چاق هستن مقایسه می‌کردن و بهم می‌گفتن شبیه فلانی هستی! خب شوخی‌های بی مزه‌ایه ولی من ناراحت می‌شدم و تمسخر دیگران روم تاثیر منفی می‌ذاشت. اعتماد به نفسمو از دست داده بودم. مشکل دیگه‌م این بود که لباس سایز خودم پیدا نمی‌کردم و نمی‌تونستم اون لباس‌هایی که دلم می‌خواد رو بپوشم.

به کبد چرب هم مبتلا شده بودم و شدتش گرید سه بود و دکتر می‌گفت برای سن تو خیلی زوده. همه‌ی این مشکلات باعث شد به فکر رژیم و ورزش بیفتم. بارها رژیم گرفتم و شکست خوردم. باشگاه می‌رفتم و کنار برنامه‌ی غذایی بهم رژیم دادن؛ مثلا مربیم بهم رژیم مرغ داده بود! چند کیلو هم لاغر شدم، اما خیلی سخت بود و زود وزنم برگشت.

دوباره رفتم دکتر و برنامه‌ی غذایی گرفتم اما نتیجه نداشت. هر راهی می‌رفتم به بن بست می‌خوردم. اهل قرص و دم‌نوش و جراحی هم نبودم و خلاصه از راه‌های مختلف ناامید شده بودم. دلم می‌خواست همینجوری طبیعی با رژیم و ورزش لاغر بشم ولی انگار نمی‌تونستم؛ شاید انگیزه‌ی کافی نداشتم تا اینکه یکی از آشناهامون رژیم دکتر کرمانی رو بهمون معرفی کرد. در موردش تحقیق کردیم با خانواده و وقتی فهمیدم رژیم تضمین شده و خوبیه و خیلیا ازش نتیجه گرفتن خانوادگی ثبت‌نام کردیم. اینطوری شد که چهارنفری رژیم دکتر کرمانی گرفتیم و کنار هم همت کردیم برای لاغر شدن.

ایلیا یگانه رکورددار کاهش وزن رژیم دکتر کرمانی
ایلیا یگانه رکورددار کاهش وزن رژیم دکتر کرمانی

اوایل رژیم، لاغر شدنم سریع‌تر اتفاق افتاد و وزن زیادی از دست دادم و نسبت به اطرافیانم زودتر لاغر می‌شدم و کاهش وزنم چشمگیر بود. برنامه‌م هم هفته منو بود و محدودیت خاصی نداشتم. خیلی متنوع بود و بهم سخت نمی‌گذشت و این تاثیر زیادی داشت تا انگیزه‌مو از دست ندم و رژیمو ول نکنم.

عیب رژیمایی که قبلا می‌گرفتم همین بود که تنوع نداشت و پر از محدودیت بود. خب معلومه با حذف همه‌ی غذاها آدم لاغر می‌شه، ولی خیلی سخته و لااقل من نمیتونستم از پسش بربیام ولی رژیم دکتر کرمانی این خوبیو داشت که غذاهایی که دوست داشتم رو می‌خوردم و لاغر می‌شدم. فقط کمی اراده لازم بود تا اندازه‌ها رو رعایت کنی و لاغر بشی.

قبلا خیلی پرخوری می‌کردم. این یه جور عادتِ رفتاریِ خانوادگیه؛ برای همینم همگی چاق بودیم. وقتی هم تصمیم گرفتیم با هم رژیم بگیریم سعی می‌کردیم همینطوری به همدیگه انگیزه بدیم.

توی سفر و مهمونی رعایت کردن سخت‌تره. مثلا توی مهمونی وقتی غذا پلومرغ بود، من پلو نمی‌خوردم ولی گاهی پیش می‌اومد که زیاده‌روی می‌کردم اما باز توی ورزش جبران می‌کردم. وقتی ضعف می‌کردم مصرف غذاهای آزاد و سبزیجات من رو از گرسنگی نجات می‌داد.

من این بیست و هفت کیلو رو تدریجی کم کردم و ورزش منظم هم انجام می‌دادم برای همین پوستم شل نشد. توی این مدت از راهنمایی‌های پشتیبانی خیلی کمک می‌گرفتم و راهنماییم می‌کردن.

ایلیا یگانه رکورددار کاهش وزن رژیم دکتر کرمانی
ایلیا یگانه رکورددار کاهش وزن رژیم دکتر کرمانی

بعد از لاغر شدنم کبد چربم درمان شد خوش‌تیپ شدم. الان دیگه می‌تونم لباسایی که دلم می‌خواد رو بپوشم. انقدر لاغر شدم که هر کی منو می‌دید فکر می‌کرد جراحی کردم. فکرشو نمی‌کردن فقط با رژیم و ورزش انقدر وزن کم کرده باشم. دیگه هرکی منو می‌دید تشویقم می‌کرد و بهم انگیزه‌ی بیشتری می‌داد برای ادامه‌ی رژیم.

من رژیم دکتر کرمانی رو به خیلی‌ها پیشنهاد می‌دم تا راحت و بی دردسر لاغر بشن. اتفاق خوب دیگه‌ای که بعد از لاغریم افتاد این بود که تونستم ورزش مورد علاقه‌م یعنی سوارکاری رو شروع کنم! با اضافه وزنی که قبلا داشتم هیچ‌جوره نمی‌تونستم به این ورزش فکر کنم؛ اما بعد از کاهش وزن رفتم سراغم علاقه‌م و خیلی خوشحالم. وقتی ناممکن‌ها، چیزایی که روزی فکرشم نمی‌کردی برات محقق میشن شبیه معجزه‌س! معجزه‌ای که با دست‌های خودت رقم زدی!

من از دکتر کرمانی خیلی تشکر می‌کنم. رژیم خوب و کاملشون به من و خیلیا که مشکل من رو دارن کمک کرده. ایشون ناممکن‌ها رو برای من و خانواده‌م ممکن کردن.

ایلیا یگانه رکورددار کاهش وزن رژیم دکتر کرمانی
ایلیا یگانه رکورددار کاهش وزن رژیم دکتر کرمانی

توصیه‌م به همه‌ی کسانی که قصد کاهش وزن دارن اینه که:

بیراهه نرید. هر کاری رو از راه اصلی و اصولیش پیگیری کنید.

برای لاغری عجله نکنید. کم کم وزن کم کنید تا موندگارتر باشه لاغریتون

عکسای چاقیتون رو پاک نکنید! بذارید جلوی چشمتون باشه تا برای تغییر انگیزه بگیرید.




رکورددار کاهش وزنکاهش وزنرکوردداردکتر کرمانیرکورددار دکتر کرمانی
شاید از این پست‌ها خوشتان بیاید