ویرگول
ورودثبت نام
Dr. Mohanna
Dr. Mohanna
خواندن ۲ دقیقه·۴ سال پیش

چطوری زبان انگلیسی رو یاد بگیریم؟

سلام?روزتون بخیر دوستان همراه? امروز میخوام براتون بگم چطور شد که من انگلیسی رو مثل آبخوردن یاد گرفتم! البته اولش میخوام یک اعترافی بکنم! همونطور که میدونید من از اول دبستان یادگیری زبان انگلیسی رو شروع کردم و حتی خیلی از ترم ها رو دوبار یا شاید بیشتر گذروندم! نه اینکه سقف نمره رو کسب نکرده باشم ها! نه! ولی برای یادگیری بیشتر و قوی تر شدن پایه زبان انگلیسیم، بعضی ترم ها رو دوبار یا بیشتر میگذروندم. ولی به نظر من هر چیزی راه خودش رو داره و هر کسی هم روش خودش رو! چون گاهی یکی با تکرار زیاد یک مطلب رو بخاطر میسپره و گاها یکی با نوشتن راحت تره! من خودم مدل دومم! یعنی اگه یک جمله و یا لغت جدید رو بشنوم تا اون رو روی کاغذ نیارم، ۱۰۰ بار هم تکرار کنم یادم نمیمونه!? ولی یک چیزی که تو هر دو روش یادگیری مشترکه، مصمم بودن و پشتکار داشتنه! یعنی چی؟! یعنی اینکه زبان رو هر روز بخون حتی اگه ۱۰ دقیقه شد! میدونی چرا؟! چون کم کم ذهنت آماده میشه و قوی میشه و تو بعد مدتی میتونی حتی با یکبار تکرار و یا نوشتن یک اصطلاح و یا جمله اون رو بخاطر بسپاری! من خودم به شخصه، هر چیزی که میدیدم که به زبان انگلیسی بود حالا اخبار، فیلم یا موسیقی، دفترچه زبانم رو به همراه خودکار جلوی خودم میذاشتم و تمام نکات، لغات و اصطلاحات جدید رو سریع توش یادداشت میکردم و تا مدت ها هر روز اون مطالب رو مرور میکردم. الانم همینجوریما! کلا انگار با نوشتن مطلب، همزمان اون رو دارم تو مغزم هم مینویسم و هک میکنم!? شاید عجیب باشه ولی هر کی یک طوره دیگه!? مطابق با موضوع صحبت امروزمون، یک ضرب انگلیسی هست که میگه a penny saved is a penny earned! حالا تو به من بگو معادل فارسی این ضرب المثل انگلیسی چی میشه؟ در کامنت برام بنویسید?

با من بمونید که کلی قراره با هم چیزهای جدید یاد بگیریم??

اگه علاوه بر اینجا، عضو یوتیوب و اینستاگرام هستید، به پیج Dr.mohanna در یوتیوب و اینستاگرام هم سر بزنید?

زبان انگلیسیخاطراتسبک زندگینحوه یادگیری زبان انگلیسیآموزش زبان انگلیسی
در این پیج در مورد زبان انگلیسی و نحوه یادگیری روان آن و همچنین اصطلاحات پرکاربرد زبان انگلیسی مطلب مینویسم??
شاید از این پست‌ها خوشتان بیاید