ویرگول
ورودثبت نام
احسان ابوالحسنی
احسان ابوالحسنی
خواندن ۲ دقیقه·۱ سال پیش

هنر جنگ دانشگاه سوهانک

رسیدگی به مردم :

26سال از شهادت ابراهيم گذشت. مطالب كتاب جمع آوري و آماده چاپ

شد. يكي از نمازگزاران مسجد مرا صدا كرد و گفت: براي مراسم يادمان آقا

ابراهيم هر كاري داشته باشيد ما در خدمتيم. با تعجب گفتم:

شما شهيد هادي رو ميشناختيد!؟ ايشون رو ديده بوديد!؟

گفت: نه، من تا پارسال كه مراسم يادواره برگزار شد چيزي از شهيد هادي نمیدونستم

اما آقا ابرام حق بزرگي گردن من داره!

براي رفتن عجله داشتم، اما نزديكتر آمدم. باتعجب پرسيدم: چه حقي!؟

گفت: در مراســم پارسال جاســوئيچي عكس آقا ابراهيم را توزيع كرديد.

من هم گرفتم و به ســوئيچ ماشينم بستم. چند روز قبل، با خانواده از مسافرت

برميگشتيم. در راه جلوي يك مهمانپذير توقف كرديم.

وقتي خواســتيم سوار شويم باتعجب ديدم كه ســوئيچ را داخل ماشين جا

گذاشتم! درها قفل بود. به خانمم گفتم:كليد يدكي رو داري؟ او هم گفت:

نه،كيفم داخل ماشينه!

خيلي ناراحت شــدم. هر كاري كردم در باز نشــد. هوا خيلي ســرد بود. با

خودم گفتم شيشه بغل را بشكنم. اما هوا سرد بود و راه طوالني.

يكدفعه چشــمم به عكس آقا ابراهيم افتاد. انگار از روي جاسوئيچي به من

نگاه ميكرد. من هم كمي نگاهش كردم و گفتم:آقا ابرام، من شنيدم تا زنده

بودي مشــكل مردم رو حل ميكردي. شــهيد هم كه هميشه زنده است. بعد

گفتم: خدايا به آبروي شهيد هادي مشكلم رو حل كن.

ُ تــو همين حال يكدفعه دســتم داخل جيب كتم رفت. دســته كليد منزل را

َ برداشتم! ناخواسته يكي از كليدها را داخل قفل در ماشين كردم. با يك تكان،

قفل باز شد.

با خوشــحالي وارد ماشين شديم و از خدا تشــكر كردم. بعد به عكس آقا

ابراهيم خيره شــدم وگفتم: ممنونم، انشاء الله جبران كنم. هنوز حركت نكرده

بودم كه خانمم پرسيد: در ماشين با كدام كليد باز شد؟

با تعجب گفتم: راســت ميگي، كدوم كليد بود!؟ پياده شدم و يكي يكي

كليدهــا را امتحان كردم. چند بار هم امتحــان كردم، اما هيچكدام از كليدها

اصلا وارد قفل نميشد!! همينطوركه ايستاده بودم نَفس عميقي كشيدم. گفتم:

آقا ابرام ممنونم، تو بعد از شهادت هم دنبال حل مشكالت مردمي.


(شهید ابراهیم هادی- راوی نویسنده کتاب سلام بر ابراهیم)


نویسنده وبلاگ : احسان ابوالحسنی

نام استاد علی اکبر حسنوند

نویسنده کتابسلام بر ابراهیمابراهیم هادیحلال مشکلاتشهید
شاید از این پست‌ها خوشتان بیاید