ویرگول
ورودثبت نام
Elham Hossieni
Elham Hossieni
خواندن ۲ دقیقه·۴ سال پیش

اسطوره ها در شخصیت ها؟!

همیشه تاریخ و اسطوره جز، علاقه مندی هام بوده، حالا چه کتاب، چه مستند، چه فیلم و صد البته که سفر و عکاسی هم در راس شون هست...

خیلی وقت پیش توی یک مهمونی با ی دوستی به صورت خیلی اتفاقی سر صحبت مون راجب اسطوره باز شد و من با آرکیتایپ های شخصیتی آشنا شدم. از همون اول موضوع برام خیلی جالب اومد، اون دوست بعد از کمی صحبت و توضیح دادن، چندتا کتاب تو این زمینه بهم معرفی کرد و من به خاطر علاقه مندی همیشگیم به این موضوعات خیلی زود و مشتاقانه پیگیرشون شدم و خوندمشون...

جالب که از اون وقت که این موضوعات دغدغه ذهنم شد، کلی فیلم و مطلب و ویس و کارگاه آموزشی و حتی ویدیوهای پیشنهادی اینستاگرام هم تو این زمینه به صورت اتفاقی جلوی چشم هام اومدن...

البته برای من خیلی موقع ها این اتفاق می افته، منظورم همین تسلسل و پیش اومدن ادواری موضوعات گوشه ذهنم به صورت پشت سرهم هست، که من رو در مسیر تکامل یافتن دغدغه های ذهنم پیش میبره...

فکر کنم این قانون جهانی و انکارناپذیر در مورد من خیلی با شدت عمل میکنه و من از بابت خودم آدم خوش شانسی حس میکنم و بابتش شاکرم...

راستی اگر کسی به موضوعات اسطوره ای و روانشناسی یونگ و آرکیتایپ های شخصیتی علاقه مند بود، این دوتا کتاب برای شروع خیلی بهش توصیه میکنم. نثر خیلی روان و قابل فهمی داره برای همه افراد با سطح آگاهی های مختلف داره...

نمادهای اسطوره ای و روانشناسی مردان و نمادهای اسطوره ای و روانشناسی زنان نوشته ی "شسنودا بولن"

اسطورهآرکیتایپیونگروانشناسیکتاب روانشناسی
دانش آموز نویسندگی
شاید از این پست‌ها خوشتان بیاید