ویرگول
ورودثبت نام
Elham Hossieni
Elham Hossieni
خواندن ۳ دقیقه·۴ سال پیش

تصمیم به داشتن

تو زندگیم به این نتیجه رسیدم که قرار نیست احساس بهتری داشته باشم، و یا قرار نیست خوشبختی چند وقت دیگه بیاد سراغم و یا حتما به بعضی چیزها برسم و بعد احساس خوشبختی کنم...

باید همین الان، همین الان الان احساس خوبی داشته باشم و بتونم با همین چیزها و شرایطی که دارم، حس خوشبختی کنم و از تک تک لحظه های زندگیم لذت ببرم،

از همین صبح ها که خیلی دوست شون دارم،

از همین چای ها و دم نوش هایی که بعدازظهر عاشق خوردنش هستم و حتی

از همین حالا که قدرت نوشتن احساساتم رو دارم...

به این باور رسیدم که خوشبختی داشتن تمام خواسته هام و ایده آل هام و دلخواسته هام نیست، بلکه خوشبختی داشتن تنها یک احساس است و اونم همین داشتن توانایی لمس و درک حس خوشبختی...

خوشبختی یعنی اینکه توانایی دیدن داشته هامو داشته باشم و با دیدن نداشته هام، احساس عدم خوشبختی نکنم.

شاید ی مقدار شعارگونه باشه و شایدم الان نمیتونم به حد کفایت حق مطلب رو ادا کنم،

اگر اینطوریه فکر میکنم به خاطر اینکه این احساس از کشفیات جیدم نسبت به احساساتم...

و خیلی خودم رو خوش شانس و خوشبخت احساس میکنم که تونستم این احساس درک کنم...

باید یاد بگیرم همه چیز بسیاربسیار گذراست، از آدم ها، حوادث، شرایط، موقعیت ها و... کلا همه چی دیگه حتی خیلی از اون چیزهایی که همین امروز خیلی خواهانشون هستیم و فردا از داشتنشون پشیمون و یا بی تفاوت هستیم...

باید یاد بگیرم که برای چیزهایی که روزی من نشدن، حالا به هر دلیلی خودم رو اذیت نکنم، و پذیرش نداشته هام رو هم داشته باشم.

نمیخوام تلخی کنم اما این واقعیت که ما در بهترین شرایط هم فقط خودمون هستیم و باید خیلی از احساسات ومسیرهارو به تنهایی تجربه کنیم، و خیلی مراقب جسم و روح مون باشیم...

دلتنگی، ترس، نداشتن، عالی نبودن، بی نقص نبودن و... همه همه ی این ها همیشه تو زندگیمون هست و بودن هرکدوم از این ها هیچ وقت به معنای بدبختی نیست، چراکه خوشبختی به معنی از هیچ چیزی نترسیدن نیست، به معنی هیچ وقت خواستن و نشدن نیست، به معنای هیچ وقت غمگین نبودن نیست، به معنای همیشه سرخوش بودن و تو خرید و مهمونی و تو جمع بودن نیست.

خوشبختی تنها درک حس خوشبختی و داشتن حس خوب خوشبختی...

خوشبختی یک و یا چند معیار واحد نداره که اگر دیدی میتونی که به سادگی و راحتی تیکشون بزنی و بعد حس کنی خوشبختی و اگر به سادگی نتونستی تیک بزنی حس کنی بدبختی و یا حس کنی خوشبخت نیستی...

خوشبختی یک احساس که وقتی درکش کنی و همیشه در هر لحظه زندگیت جاریست و اگر فراموشش کنی، دیگه نیست...

خودشناسیداشتن حس خوشبختی
دانش آموز نویسندگی
شاید از این پست‌ها خوشتان بیاید