ویرگول
ورودثبت نام
الهام مشتاق
الهام مشتاق
خواندن ۲ دقیقه·۱ سال پیش

نویسنده ‌های ایرانی را می‌شناسید؟(3)

خرداد ماه چه کتاب هایی خواندی؟

ساناز اقتصاد نیا
ساناز اقتصاد نیا

معرفی نویسندگان ایرانی

ساناز اقتصادی نیا

خرداد ماه با خواندن داستانی بلند از خانم اقتصادی نیا جلوه‌ای رؤیایی گرفت و باعث شد کاملاً شیفتة داستان‌گویی، داستان‌نویسی ایشان بشوم. برای کسی که زیاد کتاب می‌خواند سخت و دشوار است یکهو دچار تپش شوق شدن. مخصوصاً در بین نویسندگان ایرانی کم پیدا می‌شود. قصد توهین ندارم همه‌شان خوب‌اند. خودم هم به‌زودی داستان‌هایم را چاپ می‌کنم و به این عرصه قدم خواهم گذاشت اما آنچه ناگهان قوه چشایی ذهن آدمی را تکان می‌دهد، درخشش نوری است در ظلمات اندیشه نوین ادبیات ایران.

نمی‌توانم داستان را خیلی بازکنم چون حیف است که لو برود اما از عنوان داستان بسیار خوشم آمد. بدون آن‌که ایده اصلی داستان را باز کند (اسپویل) معنا و مفهومی که می‌خواهد به تو در داستان بگوید را در علایق شخصیت داستان می‌آورد و رفتارهای او را در چهارچوب منطق او تجزیه‌وتحلیل می‌کند. عالی است.

برای من همین عنوان و کارکردش در داستان یک کلاس درس‌آموزشی بود و بسیار نکته‌ها آموختم. مدت‌ها می‌شد که داستانی را یک‌نفس نخوانده بودم. مشکل را به عدم تمرکز و فضای مجازی و ذهن تنبلم نسبت می‌دادم ولی تولید محتوای خوب واقعاً این روزها حکم کیمیا دارد.

خانم اقتصادی نیا متولد 1360 در تهران و پس از اتمام تحصیل در رشته روزنامه‌نگاری و گذراندن هفت‌خان رستم در روزنامه‌های خاص دوران خاص و پس‌ازآن در باشگاه‌های تئاتر و سینما و گذراندن دوره‌های فیلم‌نامه‌نویسی در دانشگاه سیتی لندن سرانجام متمرکز به نوشتن روی آورده است و حاصل کارش را در نشر نی با عناوین زیر به چاپ رسانده است:

· مجموعه داستان کاناپه (نشر نی 1400)

· رمان دست خدا، مارادونا (نشر نی 1401)

در حوزه فعالیتشان هم برنده چندین جوایز بوده‌اند.

برای شروع ماه خرداد قطعاً پیشنهاد من کتاب ایشان است تا خودم مجموعه داستان کاناپه از ایشان را تهیه و مطالعه کنم و البته از خدا می‌خواهم که شعله جوهر و ذات نویسندگی ایشان به یکی دو کتاب بسنده نکند.


فضای مجازینویسندگان ‌ایرانیپیشنهاد کتابداستانعنوان کتاب
مسافر هزاران راه نرفته ، نویسنده هزار داستان ننوشته و هزاران کار دیگر . اینجا از دیده ها و خوانده هایم می نویسم.
شاید از این پست‌ها خوشتان بیاید