ویرگول
ورودثبت نام
faezehhastam
faezehhastam
خواندن ۴ دقیقه·۴ سال پیش

وابستگی بیشتر به ابزارک هوشمندم بخاطره کورونا؟؟؟!!!!!!!!!!

سلام.میخوام برتون گردونم به یه سال قبل همین موقع ها که کورونا شروع شد و خوب حدود دوماه بعدشم متاسفانه اعلام رسمی فراگیریش توی کشور عزیزمون ایران.

همون موقع بله دقیقا اسفند که شروع کردیم قرنطینه کردن خودمون توی خونه ها و مشغول کردن خودمون بیشتر و بیشتر با گوشی و سریال و کامپیوتر و غذا پختن و حتی دوران کیک پزی! و خوب کتاب خوندن.

یادتونه؟

منم یکی از همونا بودم که با شروع دوره ی قرنطینه دیگه سرکار و دنبال کار رفتنو بیخیال شدم راستش از ترس.

چسبیدم به گوشی!

بله درسته!

گوشی! این ابزارک هوشمند! و البته فیلم وسریال دیدن! وکتاب خوندن!

که اینجا دوست دارم براتون فقط از تجربه با ابزارک هوشمندم بگم!پس بزن بریم.

ابزارک هوشمندجان(تلفن همراه)
ابزارک هوشمندجان(تلفن همراه)


بله منم شروع کردم با ریختن کلی برنامه های زبان و برنامه ی ارتباط اجتماعی توی گوشیم! برام اولش خیلی جالب بود. چون دنبال بهتر شدن زبانم بودنم توی این برنامه ها کلی دوست از جاهای مختلف دنیا پیدا کردم. با همین گوشی باهاشون ارتباط ویدئویی برقرار کردم! وای چقدر این امکان این ابزارک هوشمند عالیه! فکر کن!

بری توی اتاق دوستت اونور دنیا!البته فقط تصویری ها!

پیانو زدن اونو تماشا کنی! هم زمان تو هم باهاش سنتور بزنی!

از کشور خودت بگی اونم بگه!

شروع کنی به یه زبان دیگه ارتباط برقرار کردن!

وای !

و تو هر روز بیشتر وابسته ی این ابزارک هوشمند بشی! هم داری دوستاتو میبینی و کلی دوستای جدیدی با فرهنگای مختلف پیدا میکنی و هم از اونور احساس تنهایی درمیای!

دوستای جدید
دوستای جدید


بحث تقویت زبانم که از همشون بهتر!

همزمان شروع کردم به پادکست و کتابای صوتی بیشتری با همین گوشیم گوش دادن!توی لایوها شرکت کردن! همین ابزارک هوشمندم شده بود یه دنیای واقعی اما مجازی!

وای به روزی که خاموش بود!

تنهایی میومد سراغم!

حس میکردم یه چیزی کمه!

شاید معتاد شده بودم بهش!

توی دنیای بزرگی که با این ابزارک هوشمند برای خودم ساخته بودم بیرونش من و بودم یه حس تنهایی! دقیق فهمیدم بدیش همینه! تو رو میبره تا اعماق بعد یهو میبینی این اقیانوسی به عمق یه سانته!

اونجا بود که شروع کردم زمان استفاده از گوشیمو کم کردن! بله تقریبا این بار کمتر هیجانی و بیشتر هوشمند استفاده میکردم.

این ابزارک هوشمند برام تبدیل شد به یه کتابخونه ی سیار با کلی اطلاعات جدید و کتابای خوب و زبان یادگرفتن و درکنارش دیدن آدمای جدید!

اینجا بود که فهمیدم این آدم هوشمند بوده که این گوشی هوشمندو ساخته پس باید بطور هوشمندی هم ازش استفاده بکنه!

بله دقیقا هوشمند!

حالا براتون یه مثال ساده میزنم از استفاده ی مفید از اینستاگرام با گوشیم! شروع کردم یه حساب جدید ساختم و برای مثال فقط باهاش صفحات زبان انگلیسی فالو کردم.نه هیچ دوست و نه آشنایی! نه سلبریتی ای نه دولیبریتی ای! نه فیلمی نه سریالی! شاید باورتون نشه ولی حتی اکسپلور اینستا هم دیگه برام همش صفحات مرتبط با زبان میاورد یا وقتی وارد اینستا میشدم داشتم فقط مطالب مفید زبان یا معماری میدیدم!

توی پادکست ها هم قضیه همین بود!البته بحث خرید آنلاین و داغ شدن این بازار هم شاید واقعا واقعا یکی از بهترین جنبه های این ابزارک هوشمند بود!

دیدن دوست و آشنا و فامیل اما خوب تصویری ولی واقعا توی دوران کورونا مثل یه چتر نجات برای رهایی از تنهایی بود.

بعده یه مدت دیدم این ابزارک هوشمند داره بیشتر از قبل با استفاده ی درست ازش هوشمندیشو نشون میده!

واقعیتش وابستگی بهش هم خوبه هم بد! اما نهایتا این خودتی که باید زمان رو کنترل کنی! ببینی از ور رفتن با گوشی چی میخوای!

داشتم به این فکر میکردم که چقدر خوبه تو با یه صفحه ی لمسی میتونی صدا و تصویر کسی که داری باهاش حرف میزنی رو ببینی! حالا بحث تفریحی به کنار کلی از جلسات و کارارو با همین امکانات گوشی هوشمندت پیش ببری!

اصن یه بحث دیگه! من با همین گوشیم کلی برنامه سلامتی و تندرستی که ورزش کردن اصولی رو توی خونه یاد میدن ریختم! کوکش کردم هر روز بهم یادآوری کنه کی ورزش کنم! یادآوری آب خوردن!

بعضی وقتا نوشتن لیست کارا!

ولی خداییش ورزش کردن با گوشی یه چیز دیگس! انگار مربی بالای سرته!

بله وابستگی و من گوشیم توی این دوران کورونایی شاید بشه گفت سبک زندگیمو عوض کرد واین اتفاق برای خیلیها افتاد!

راستش بودن توی دوران قرنطینه با ابزارهای هوشمد بد نیست و میتونه خیلی مفیدم ترم فقط باید مواظب سبک زندگیمون که کم کم باهاش عوض میشه باشیم! همین!

شاید اضافه شدن امکاناتی مثل زنگ زدن و هشدار اینکه از یه برنامه خیلی استفاده نکن و اینکه حواست به مدیریت زمان توی استفاده از این ابزارک های هوشمند خیلی مفید باشه و بهتره در آینده روی خیلی از ابزارها مثل گوشی و کامپیوتر و تبلت خیلی بهتر اضافه بشه! اینکه امکان این باشه که دیگه هر کسی توی فضاهای مجازی با استفاده از این ابزارها نخواد آرامش افراد دیگه رو بهم بریزه شاید واقعا نکات مهمی باشه که نهایتش این انسان هوشمند باید بهش فکری بکنه!

شاید زیستن هوشمند همراه با ابزار هوشمند!

#روایتگرباش

روایتگرباشروایتگر باشگوشیکوروناتنهایی
سلام.فائزه هستم . یه معماری که به پرواز فکر میکنه, اگه بالهاشو نچینن
شاید از این پست‌ها خوشتان بیاید