ویرگول
ورودثبت نام
فربد مستوفی Farbod Mostofi
فربد مستوفی Farbod Mostofi
خواندن ۱ دقیقه·۶ سال پیش

باز هم به من بگو چرا

به من بگو چرا
به من بگو چرا

دوستی درباره مجموعه کتاب‌های به من بگو چرا نوشته بود، و چه یادآوری خوبی بود، کتاب‌هایی که بخش اعظم بار علمی نوجوانی ما را به دوش کشید، در کنار مجله دانستنی‌ها، وقتی که نه ماهواره‌ای بود نه اینترنتی نه معلمی نه منبع و رفرنسی!

چقدر خوش‌شانس بودیم که آن ها را داشتیم.

چقدر غرق در لذت می‌شدم وقتی جواب خیلی سوالات را پیدا می‌کردیم و هزار هزار سوال دیگر پیدا می‌شد و در به در دنبال جواب‌هایی که پیدا نمی‌شد.

به من بگو چرا، دانستنی‌ها، سری کتاب‌های علمی تخیلی آیزاک آسیموف، جان کریستوفر، آرتور سی. کلارک، ژول ورن و .... اینها بود که ما را کشید همراه خودش در آن سال‌های سیاه جنگ و فقر و فشار.

چند سال بعد سری دیگری از "به من بگو چرا" ترجمه (!) و چاپ شد به نام "باز هم به من بگو چرا" که به قوت و درستی سری قبل نبود و پا نگرفت و محو شد... مثل ادامه خود من بر نوجوانی ام... که محو شد، گم شد...

باز هم به من بگو چرا
باز هم به من بگو چرا
خلاقیتعلمکتابنوجواندلنوشته
مدیر ارشد مارکتینگ، تبلیغات و برند
شاید از این پست‌ها خوشتان بیاید