ویرگول
ورودثبت نام
فرزاد
فرزاد
خواندن ۱۷ دقیقه·۱ سال پیش

ترک خودارضایی با ۷ روشی که خودم فهمیدم! (تضمینی)

بهترین روش ترک خودارضایی
بهترین روش ترک خودارضایی

برای من ترک خودارضایی بزرگ‌ترین چالش زندگی بود که با خواندن این مقاله منظورم را کامل متوجه می‌شوید! امیدوارم با نوشتن این مقاله بتوانم به افراد زیادی کمک کنم که از شر خودارضایی رها شوند و حس فوق العاده‌ای که من در این دو سال ترک خودارضایی داشته‌ام را تجربه کنند.

چرا خودارضایی نکنیم؟

علت اینکه من فهمیدم چرا نباید خودارضایی کنیم این بود که تاثیر به شدت وحشتناک آن را روی روان و ذهنم می‌دیدم. از آنجایی که من مسلمان هستم و احتمالا شما هم مثل من دوست داریدکه تا جای ممکن زندگی بدون گناهی داشته باشید، مجبور هستید خودارضایی یا استمناء را ترک کنید؛ زیرا این گناه زمینه‌ساز احساس شرم، استرس و اضطراب، افسردگی و… خواهد شد.

خودارضایی حرام است

وقتی که خودارضایی گناه است، پس طبیعی می‌باشد که با هر بار انجام دادن آن احساس خیلی بد و وحشتناکی را تجربه می‌کردم؛ به طوری که با هر بار انجام این عمل احساس می‌کردم در حال دور شدن از خداوند متعال هستم و به همین دلیل عزم خودم را جزم کردم و قول دادم که تا می‌توانم در این زمینه فکر و مطالعه نمایم تا این گناه را ترک کنم.

اثرات خودارضایی
اثرات خودارضایی

تاثیراتی که خودارضایی روی من گذاشت

احتمالا شما هم حداقل چند مورد را تجربه کرده‌اید وگرنه دلیلی ندارد که در حال خواندن این مقاله باشید! می‌دانم که همانند گذشته من، بابت خودارضایی حال‌تان خیلی خراب است. لطفا نگران نباشید، همان‌طور که من توانستم از این اعتیاد نجات پیدا کنم قطعا شما هم می‌توانید.

به طور کلی خودارضایی باعث شد که من:

  • بعد از انجام آن احساس شرم و گناه کنم.
  • یاد خداوند در دلم کمرنگ شود و برای نماز و دعا، بی انگیزه‌تر شوم.
  • استرس و اضطرابم در زندگی افزایش پیدا کرد.
  • برای انجام سایر کارهای زندگی بی انگیزه شدم.
  • دچار افسردگی جدی شدم.
  • به زودانزالی مبتلا شدم‌.
  • و…

در واقع از روز اولی که دچار اعتیاد به خودارضایی شدم اصلا فکر نمی‌کردم که قرار است آن را سال‌ها ادامه بدهم و هر ماه میزان آن بیشتر از ماه قبل شود! خیال می‌کردم که به راحتی می‌شود آن را ترک کرد؛ اما از وقتی که شروع کردم به مدت زمان حدود یک سال به طور کامل در حال شکست خوردن بودم.

راه های تضمینی ترک خودارضایی
راه های تضمینی ترک خودارضایی

۱۰ روش تضمینی برای ترک خودارضایی

در این قسمت تمام مواردی که برای ترک خودارضایی می‌دانم را با شما به اشتراک می‌گذارم و همان‌طور که در ابتدای مقاله گفتم، ۷ مورد را تقریبا خودم فهمیدم (منظورم این است که چندین مقاله انگلیسی خواندم تا این نکات را متوجه بشوم وگرنه بنده محقق نیستم). راستی! قرار نیست که با یک نکته شما بتوانید خودارضایی را برای همیشه ترک کنید؛ لازم است که موارد مهم را تا جای ممکن یاد بگیرید که اگر دچار شرایط خاصی شدید باز هم بتوانید در فرایند ترک خودارضایی سربلند شوید.

۱. فعالیت بدنی اما تعرق آمیز!

حتما باید فعالیت بدنی که انجام می‌دهید موجب عرق ریختن‌تان شود، زیرا طبق تحقیقاتی که انجام دادم، عرق ریختن و افزایش ضربان قلب تا چندین برابر قوی‌تر از یک پیاده روی معمولی می‌باشد که باعث تعرق نمی‌شود! پس لازم است حتما ورزشی انجام دهید که باعث افزایش ضربان قلب شما شود. بنابراین این اولین چیزی بود که بنده با خواندن منابع انگلیسی متوجه شدم و در وب فارسی به آن اشاره زیادی نشده است.

نماز خواندن
نماز خواندن

۲. نماز خواندن!

هر چقدر هم که در ترک خودارضایی شکست خوردید باز هم لازم است توبه کنید و از رحمت خداوند ناامید نشوید. زیرا شما با توبه کردن می‌توانید یاد خداوند را در دل خود زنده نگه دارید و این باعث می‌شود که احساس تنهایی کمتری کنید و بدانید که همیشه یک همراه دلسوز و مهربان کنارتان است.

۳. دوری از فضای مجازی!

این موضوع هم جز مواردی بود که مشاهده نکردم در جایی به آن اشاره شود، اما به این نتیجه رسیدم که حداقل برای ۳ ماه اول ترک خودارضایی لازم است به طور کامل شبکه‌های اجتماعی را کنار بگذارم تا بتوانم روی خودم و زندگی و اهدافم بهتر تمرکز کنم. اینستاگرام و تلگرام به شدت موجب بی انگیزگی من در زندگی شده بودند (منظورم این نیست که شبکه مجازی مضر می‌باشد! اگر هر چیزی به اندازه استفاده شود مفید است، اما چون به شبکه مجازی اعتیاد پیدا کرده بودم، پس لازم بود که ۳ ماه کامل آن را رها کنم).

به همین دلیل پیشنهاد می‌کنم که اگر به فضای مجازی اعتیاد دارید حداقل در چند ماه اول ترک خودارضایی آن را کنار بگذارید تا دچار هوس، شهوت یا بی انگیزگی کمتری در زندگی شوید.

۴. ترک گروهی خودارضایی مضر است!

این هم یک تجربه شخصی است و شاید برای شما مفید باشد، اما حقیقتا برای بنده مضر بود. زیرا وقتی مشاهده می‌کردم که برخی از هم گروهی‌های من به راحتی تسلیم خودارضایی می‌شوند، اوایل باعث می‌شد که به خودم کمی افتخار کنم، اما بعد از مدتی باعث شد که به خودم بگویم خب چه ایرادی دارد الان انجامش بدهم؟ تا الان که بهتر از بقیه بودم و… . در حالی که این تفکر به شدت اشتباه است و نباید خودتان را با دیگران مقایسه کنید. تجربه شخصی من این بود که در چنین گروه‌هایی عضو نشوم و به تنهایی خودارضایی را ترک کنم؛ هرچند که هیچ‌وقت در این مسیر تنها نبودم و همیشه حضور خداوند را حس می‌کردم.

۵. عوارض خودارضایی را مرور کنید

این مورد را فقط در سایت ترک سریع مشاهده کردم و بنظرم خیلی مفید بود. یک داستان کوتاه بود که می‌گفت: شخصی می‌خواست موبایل خود را بفروشد و در قسمت آگهی آنقدر از فواید و مشخصات خوب موبایلش نوشت و تعریف کرد که از فروش آن منصرف شد!

در واقع این نکته را مطرح می‌کند که ما اکثر اوقات فراموش می‌کنیم چقدر یک چیز مفید یا مضر است! اگر همان لحظه که می‌خواهیم تصمیم بگیریم فقط یک دقیقه متوقف شویم و مضرات یا فواید آن چیز را مرور کنیم، قطعا خیلی بهتر می‌توانیم تصمیم‌گیری کنیم.

طی این ۲ سال که پاک بوده‌ام و هستم، این تکنیک ساده حداقل ۵ بار مرا نجات داده! هر وقت دچار شهوت می‌شدم و سعی داشتم که به سمت استمناء بروم، ابتدا لیست تمام عوارضی که خودارضایی برای من داشت را مرور می‌کردم (از قبل بر روی یک کاغذ نوشته بودم) و همین باعث می‌شد آن لحظه آگاهی بیشتری به دست آورم و از گناه دوری کنم.

درحال رشد بودن
درحال رشد بودن

۶. لازم است همیشه در حال رشد باشیم!

ما انسان‌ها عاشق دانش و اطلاعات جدید هستیم و دوست داریم که در حال رشد باشیم و در دنیایی زندگی می‌کنیم که همواره دچار تغییر و تحول است و هر سال چالش‌های زیادی برای ما به وجود می‌آید؛ پس ما باید همراه با این تغییرات در حال ارتقای مغز خود باشیم!

اگر همان‌قدر که به شکم خود اهمیت می‌دهیم، به مغزمان هم اهمیت بدهیم قطعا زندگی‌مان دگرگون خواهد شد. این جمله باعث شد با خودم عهد ببندم که هر هفته باید یک آموزش مفید ببینم (یک ساعت در هفته) و بعد از ۶ ماه توانستم این مورد را به ۷ ساعت در هفته برسانم.

در واقع ترک خودارضایی بهانه‌ای شد که بتوانم کتاب‌خوانی و مطالعه را شروع کنم و به شما هم پیشنهاد می‌کنم که حتما از این بهانه قدرتمند استفاده کنید؛ زیرا هر چقدر که مغزتان قوی‌تر شود راحت‌تر می‌توانید عادات بد خود را کنار بگذارید و عادت‌های خوب را بسازید. با قوی شدن مغزتان قطعا می‌توانید بنده و مومن بهتری باشید و در این دنیا جوری زندگی کنید که خداوند و فرشتگان در آخرت به شما افتخار کنند.

در واقع ترک خودارضایی بهانه‌ای شد که بتوانم کتاب‌خوانی و مطالعه را شروع کنم و به شما همپیشنهاد می‌کنم که حتما از این بهانه قدرتمند استفاده کنید؛ زیرا هر چقدر که مغزتان قوی‌تر شود راحت‌تر می‌توانید عادات بد خود را کنار بگذارید و عادت‌های خوب را بسازید. با قوی شدن مغزتان قطعا می‌توانید بنده و مومن بهتری باشید و در این دنیا جوری زندگی کنید که خداوند و فرشتگان در آخرت به شما افتخار کنند. شود راحت‌تر می‌توانید عادات بد خود را کنار بگذارید و عادت‌های خوب را بسازید. با قوی شدن مغزتان قطعا می‌توانید بنده و مومن بهتری باشید و در این دنیا جوری زندگی کنید که خداوند و فرشتگان در آخرت به شما افتخار کنند.

هدف برای ترک خودارضایی
هدف برای ترک خودارضایی

۷. هدف! هدف! هدف! و دیگر هیچ!

مهم‌ترین نکته‌ای که فهمیدم این است که اگر هدف مهمی در زندگی و هدفی برای ترک خودارضایی نداشته باشید، تمام ترفندهای ترک خودارضایی بی نتیجه خواهند بود! اگر هدف خود را نمی‌شناسید حتما یک دوره یا آموزش در زمینه هدف‌گذاری مشاهده کرده یا مقداری درباره آن سرچ کنید تا بتوانید هدف خود را از زیستن پیدا نمایید.

اگر قبل از مرگ (روی تخت بیمارستان باشم) و خداوند آن نسخه از من را به ملاقاتم بفرستد که می‌توانستم باشم اما نیستم، چه حسی خواهم داشت؟

این جمله بالا ارزش خاصی به زندگی‌ام داد و باعث شد تا به شکلی زندگی کنم که اگر در حال مرگ باشم به خودم افتخار کنم؛ زیرا تمام تلاشم را کرده‌ام و مطمئنم در آخرت هم پاداش آن را خواهم گرفت.

قطعا خداوند انسان‌های تنبل و ضعیف را دوست ندارد و شاید علت اینکه ۲ سال پیش هر روز بابت ضعف خود احساس بدی داشتم این بود که خداوند به طور غیرمستقیم می‌خواست به من کمک کند! بله، شاید خداوند با این احساس به ما می‌گوید که باید هرچه سریع‌تر بر آن غلبه کنیم! اگر تنبلی و ضعف حس خوبی به ما می‌داد، پس قطعا هیچ‌وقت بابت رفع آن کاری نمی‌کردیم. آيا تا به حال از این زاویه به موضوع نگاه کرده‌اید؟
آب سرد برای ترک خودارضایی
آب سرد برای ترک خودارضایی

۸. قدرت دوش آب سرد را جدی بگیرید

مراقب باشید که آب نباید فورا سرد شود، بلکه آرام آرام آن را سرد کرده تا زمانی که حس کنید بخاطر سرمای آن، بدن‌تان در حال تولید گرما است! این تجربه جالبی بود که در ترک خودارضایی کمک زیادی به من کرد. طبق تحقیقاتی که انجام دادم (طبق گفته‌های دکتر هابرمن) دوش آب سرد روزانه می‌تواند باعث افزایش پایدار هورمون دوپامین و سرتونین شود، به طوری که تا چندین ساعت حس خوبی درون شما ایجاد کند.

حسی که عاشق آن هستم نماز خواندن بعد از دوش آب سرد است و چنان آرامشی به من می‌دهد که آن لحظه متوجه بعد جسمانی خود نمی‌شوم و با تمرکز کامل نماز می‌خوانم و شکرگذاری می‌کنم.

علاوه بر این موارد لازم است بدانید که در هنگام شهوت می‌توانید دوش آب سرد بگیرید؛ زیرا شهوت شما را کمتر می‌کند و تجربه شخصی من نشان داده که دوش آب گرم برعکس این موضوع عمل خواهد کرد و به همین دلیل فقط از دوش آب سرد استفاده می‌کنم که از نظر علم پزشکی نیز مشکلی ندارد و باعث بهبود سیستم ایمنی بدن هم خواهد شد. پس برای ترک دائمی خودارضایی این مورد را نیز جدی بگیرید.

۹. هر چیزی که الهام‌بخش است مقدس می‌باشد!

شخصی را می‌شناسم که هر وقت یاد خداوند در دل او کمرنگ شده یا به امور دنیوی وابسته می‌شد، به قبرستان می‌رفت و به من گفت که واقعا قبرستان برای من الهام‌بخش است و درس‌های زیادی از آن گرفته‌ام؛ در حالی که فرد دیگری در پاسخ گفته بود اتفاقا برای من اینگونه نیست! در واقع لازم است که هر روز درباره خود و زندگی‌ و ارزش‌های‌تان تفکر کنید و ببینید چه چیزی می‌تواند برای شما الهام‌بخش باشد و در این مسیر به شما کمک کند؟

ممکن است یک ساعت صحبت با خانواده برای یک فرد الهام‌بخش باشد و شخص دیگر با روزانه دو ساعت پیاده روی این حس را دریافت کند. بنابراین می‌تواند از فردی به فرد دیگر متفاوت باشد و برای ترک تضمینی خودارضایی باید ببینید که منبع الهام شما چیست.

دوره ترک خودارضایی
دوره ترک خودارضایی

۱۰. استفاده از دوره ترک خودارضایی

بنده وقتی که به مدت یک سال پاک بودم احساس کردم که واقعا در حال لغزش هستم و به سختی خودم را کنترل می‌کردم، به طوری که یک شب تنها بودم و اشک می‌ریختم و از خداوند خواستم که در این مسیر بیشتر هوای من را داشته باشد. زیرا نمی‌خواستم بعد از یک سال دوباره دچار لغزش شوم و دقیقا همان شب بود که اتفاقی این جمله را از تلویزیون شنیدم:

کسی که چیزی را بخواهد راه آن را پیدا می‌کند و کسی که نخواهد، بهانه آن را پیدا می‌کند!

در آن لحظه به من شوک عجیبی وارد شد و حس کردم این جمله طلایی همان چیزی است که به آن نیاز دارم! با خودم گفتم درست است که فشار زیادی روی من می‌باشد، اما آیا واقعا تمام راه‌های ترک خودارضایی را جدی گرفته‌ام؟

آن لحظه بود که فهمیدم لازم است یک هزینه ریز انجام دهم. هزینه خرید دوره ترک خودارضایی، کمتر از هزینه خرید یک تیشرت بود و از خودم خجالت کشیدم که برای چنین بحث مهمی حاضر نبودم کمی خرج کنم!

دقیقا پارسال بود که دوره حرفه‌ای ترک خودارضایی سایت ترک سریع را خریداری کردم و الان که در حال نوشتن این مقاله هستم متوجه شدم اسم نسخه جدید این سایت "تحول آنلاین" است.

آیا حتما لازم است که دوره ترک خودارضایی بخریم؟

خیر، همان‌طور که زبان انگلیسی را بدون کلاس خصوصی و آموزش می‌توانید یاد بگیرید، پس برای ترک خودارضایی هم می‌توانید از دوره استفاده نکنید.

اما این کار ممکن است باعث شود به جای اینکه خودارضایی را در یک سال ترک کنید، این فرایند به مدت ۳ سال طول بکشد و به همین دلیل بود که ترجیح دادم دوره ترک خودارضایی را تهیه کنم؛ زیرا زمان و انگیزه‌ام خیلی برای خودم مهم بود. می‌دانستم که اگر این بار شکست بخورم ممکن است تا چندین ماه بی‌انگیزه باشم؛ پس پیشنهاد من این است که اگر می‌خواهید خیلی جدی و به صورت تضمینی خودارضایی را ترک کنید از دوره‌ها استفاده نمایید.

فرصت ترک خودارضایی
فرصت ترک خودارضایی

آیا همیشه فرصت ترک خودارضایی را دارم؟

نمی‌خواهم بگویم که ممکن است قبل از ترک خودارضایی فوت کنید و با آلودگی به دنیای آخرت بروید؛ هرچند که تصور آن استرس و اضطراب زیادی دارد، اما می‌خواهم درباره یک چیز مهم‌تر صحبت کنم.

طبق چیزی که فهمیدم بهتر است برای شروع یک کار خوب با خودتان تکرار کنید که:

یا همین الان یا هیچ‌وقت! یا همین الان یا هیچ‌وقت! یا همین الان یا هیچ‌وقت!

زیرا مغز انسان عاشق این است که بگوید از فردا، از اول ماه بعدی، از شروع سال بعدی و… اما افسوس که هر چقدر زمان بیشتری می‌گذرد، میزان اعتیاد شما به خودارضایی یا آن کار بد بیشتر خواهد شد و در نتیجه اگر بخواهید ۵ ماه دیگر خودارضایی را ترک کنید باید در نظر داشته باشید که آن زمان خیلی سخت‌تر خواهد بود. دقیقا مثل وقتی که ۳۰ روز دیگر امتحان دارید و اگر هر روز درس نخوانید سختی کارتان برای روزهای بعدی بیشتر می‌شود، زیرا مطالب درسی انباشته خواهند شد. پس در بحث ترک خودارضایی هم نگذارید به این درجه برسید چون ممکن است اعتیاد شما تا حدی شدید شود که دیگر بیخیال ترک خودارضایی شوید!

مومن یا توبه می‌کند یا به گناه عادت خواهد کرد!

جمله بالا هم خیلی تاثیرگذار است و همیشه با خودم می‌گویم که اگر از همین الان کارهای درست زندگی‌ام را شروع نکنم و بابت کارهای اشتباهم به توبه روی نیاورم؛ قطعا در آینده شدت دشواری انجام آن کار سخت‌تر خواهد شد و ممکن است بخاطر سختی بالای ترک کردن کار بد ترجیح دهم که به آن عادت کنم! قطعا این فاجعه است، پس همیشه با خودم می‌گویم یا همین الان یا هیچ‌وقت!

چگونه دوره ترک خودارضایی را تهیه کنم؟

برای تهیه دوره ترک خودارضایی می‌توانید این عبارت را در گوگل سرچ کنید:

"دوره حرفه‌ای ترک خودارضایی سایت تحول آنلاین"

یا اینکه مستقیما به این لینک ? مراجعه فرمایید:

? https://tahavol.online/course/quitting-masturbation-course/

اطلاعات بیشتر در لینک بالا موجود است ?.

مسیر ترک استمناء
مسیر ترک استمناء

سوالات متداول درباره ترک خودارضایی

اکنون بهتر است به برخی از پرتکرارترین سوالات شما پاسخ بدهم و امیدوارم که پاسخم مفید باشد و بتوانید در زمینه ترک خودارضایی عملکرد بهتری داشته باشید. همچنین خوشحال می‌شوم که اگر تجربه‌ای در زمینه ترک استمناء دارید آن را در قسمت کامنت‌ها بنویسید.

چرا نمی‌تونم خودارضایی رو ترک کنم؟

اگر احساس می‌کنید که به هیچ‌وجه نمی‌توانیدخودارضایی را ترک کنید کافی است به یاد بیاورید که قدرت اراده انسان چقدر بالا می‌باشد و یادتان نرود که خداوند پشتیبان شما هست و خواهد بود. در واقع اگر شما توانایی‌های خودتان را نادیده بگیرید و تسلیم شوید، پس در حال انجام گناه هستید؛ زیرا از این همه توانایی که خداوند به شما داده است استفاده نکرده‌اید. اگر فکر می‌کنید که نمی‌توانید خودارضایی را ترک کنید فقط کافیست که بدون توجه به افکارتان یکبار دیگر مسیر ترک این عمل را آغاز نمایید.

آیا عوارض خودارضایی بعد از ترک از بین می‌روند؟

قطعا بله، زیرا با توجه به تحقیقاتی که انجام دادم بدن ما انسان‌ها بسیار قدرتمند است و پس از هر بیماری یا مشکلی می‌تواند خودش را بهبود دهد و از آنجایی که ۹۰ تا ۹۹ درصد عوارض خودارضایی، روانی هستند پس قطعا بعد از ترک خودارضایی ضررهای آن کم کم ناپدید خواهد شد. البته هر مشکلی که دارید بخاطر خودارضایی ایجاد نشده و باید به پزشک متخصص مراجعه کنید. برای مثال اگر مشکل قلبی یا کمردرد دارید یا حتی اگر صورت‌تان زیادی جوش می‌زند نیاز است که به پزشک مربوطه مراجعه کنید و فکر نکنید تمام مشکلات جسمانی شما به دلیل خودارضایی ایجاد شده!

چرا منابع خارجی می‌گویند خودارضایی مشکلی ندارد؟

افسوس که منابع غرب به درد ما ایرانی‌های مسلمان نمی‌خورد، زیرا آن‌ها روی افرادی آزمایش انجام می‌دهند که بعد از خودارضایی به دلیل فرهنگی که داشته‌اند احساس بدی ندارند؛ اما ما مسلمانان می‌دانیم که خودارضایی حرام و گناه است و در جامعه هم عملی ناپسند می‌باشد. به همین دلیل بعد از انجام آن حس گناه و شرمی که داریم باعث مشکلات روانی زیادی خواهد شد. فلسفه زندگی ما با غرب تفاوت دارد و جالب است بدانید حتی در غرب هم منابعی وجود دارند که از عوارض خودارضایی صحبت کرده‌اند! برای مثال در یک تحقیق اثبات شده که خودارضایی باعث آسیب به حافظه و یادگیری می‌شود و همین هم دلیل مهمی برای ترک خودارضایی است.

آیا کسی که بیش از ۱۰ سال خودارضایی می‌کند می‌تواند ترک کند؟

قطعا بله، متاسفانه چون این مقاله را به صورت ناشناس نوشته‌ام نمی‌توانم مشخصات خودم را کامل ارائه بدهم؛ اما همین را بدانید که از سن کم دچار این گناه شدم و بیش از ۱۰ سال گناهکار بودم و این ۱۰ سال چیزی بجز رنج و اندوه نبوده. لطفاً فکر نکنید این کار لذت‌بخشی است که مدتی آن را انجام بدهید و بعد آن را ترک کنید؛ بلکه روح و روان‌تان را در بر می‌گیرد و دید شما را به زندگی کثیف و آلوده می‌سازد و از خداوند شاکرم که در این مسیر به من کمک کرد تا از روزانه ۲ تا ۳ بار خودارضایی، تبدیل به فردی شوم که بیش از ۲ سال است چنین گناهی را انجام نداده و هیچ نوع رابطه‌ای نداشته.

چگونه فیلم مستهجن را ترک کنیم؟

ترک مشاهده فیلم مستهجن و +۱۸ نیز دقیقا مانند ترک خودارضایی است. از همان اصولی که برای ترک خودارضایی استفاده می‌کنید می‌توانید برای ترک تماشای این فیلم‌ها هم استفاده نمایید و اگر درگیر اعتیاد به چنین فیلم‌هایی هستید حتما در قدم اول اولویت خود را برای ترک آن‌ها بگذارید. زیرا من درد و رنج زیادی بخاطر عوارض دیدن این فیلم‌ها کشیده‌ام و می‌دانم که چقدر خانمان‌ سوز و آسیب زا هستند؛ پس حتما هرچه زودتر به فکر ترک آن باشید.

آیا بنده مشاوره برای ترک می‌دهم؟

خیر، بنده شخص خاصی نیستم که بخواهم به شما مشاوره بدهم. مشاور اصلی همه ما خداوند است و خداوند به زبان‌های متفاوتی با ما صحبت می‌کند. شاید همین مقاله‌ای که در حال خواندن آن هستید، خداوند باعث شده باشد در این لحظه آن را ببینید. فقط یادتان باشد که خداوند همیشه در کنار شما است و اگر می‌خواهید هم به خودتان بیشتر افتخار کنید و هم بنده صالح خداوند باشید، حتما به دنبال رشد و پیشرفت باشید و متوقف نشوید. اگر واقعا حس می‌کنید که به یک مشاور برای ترک خودارضایی نیاز دارید پیشنهاد می‌کنم هرچه سریع‌تر دوره ترک خودارضایی را تهیه کنید؛ زیرا به شما حس خیلی خوبی می‌دهد و انگار که دقیقا راه‌های اصلی را به شما نشان خواهد داد.

بخشی از محتوای بنده هم از همین دوره تهیه شده بود، اما قطعا هیچکس نمی‌تواند یک دوره که پر از محتوا است را به صورت خلاصه و در یک مقاله بگنجاند؛ پس به همین دلیل برای بار چندم پیشنهاد می‌کنم که به اندازه یک تیشرت برای مغز خود هزینه کنید یا به میزان خرید چند فست فود بی ارزش! اما این هزینه کجا و آن هزینه‌ای که برای یادگیری و روان‌تان می‌شود کجا!

?? دوستان عزیز اگر دوست دارید نظرات خود را در زیر این کامنت بفرستید اما ابتدا لطفا پست را کامل بخوانید و یادتان باشد که انسان های زیادی ممکن است بخاطر کامنت شما خوشحال یا ناراحت شوند پس لطفا مراقب باشید باعث ناراحتی کسی نشوید ??

ترک خودارضاییخودارضاییاستمناءترک استمناء
شاید از این پست‌ها خوشتان بیاید