ویرگول
ورودثبت نام
فاطمه نصیری خلیلی
فاطمه نصیری خلیلی
خواندن ۲ دقیقه·۳ سال پیش

دست نوشته استاد

سلام بر محرم حسین.
روزهای تلخ و شیرینی رو در سال گذشته قمری پشت سر گذاشتیم.
ان شاءالله سال جدید قمری سال فرج و ظهور آقامون باشه و فرجی برای ما هم باشه.


#دست‌نوشته‌ ( ع ص)

بسم‌اللّه

السَّلامُ عَلَیْکَ یا اَباعَبْدِاللَّهِ وَ عَلَی الاَْرْواحِ الَّتی حَلَّتْ بِفِناَّئِکَ عَلَیْکَ مِنّی سَلامُ اللَّهِ اَبَداً ما بَقیتُ وَ بَقِیَ اللَّیْلُ وَ النَّهارُ ..

وَالفَجْر وَلیال عَشْر...

▪️ سال با محرّم آغاز می‌شود، و محرّم ماه حسین(ع) است. سال با حسین(ع) آغاز می‌شود.

▪️ آیا می‌توانیم عمر خود را و سال‌های خود را و لحظه‌لحظه‌های خود را با حسین(ع) آغاز کنیم و با حسین(ع) به انجام برسانیم؟

▪️ اگر با حسین(ع) آغاز نکنیم، با چه کسی و چه چیزی آغاز خواهیم کرد، و برای چه کسی و چه چیزی به انجام خواهیم رساند؟

با چه محبوبی، یا چه مقصودی؟!

▪️ با کدام قدرت و لذّت و ثروت و ریاست، با کدام یک از جلوه‌های دنیا و با کدام صاحبِ نعمت و صاحبِ عنوان و صاحبِ مقامی، حسین(ع) را مبادله می‌کنیم؟!

▪️ آیا حسین(ع) را می‌توانیم با تمامی دنیا، حتّی با تمامی حور و قصور و با تمامی لذّتها و شادی‌های بهشت مبادله کنیم؟!

▪️ آیا در این مبادله برده‌ایم و به غنیمت رسیده‌ایم، و یا باخته‌ایم و از دست داده‌ایم و بالاتر، از دست رفته‌ایم؟!!


▪️ من خودم را می‌گویم، که به حجّت رسیده‌ام. و با تمامی روشنی و بیّنات یافته‌ام، خودم را می‌گویم که با حسین(ع) شادیِ رنج‌ها را تجربه کرده‌ام و دور از او خستگیِ شادی‌ها را چشیده‌ام.

▪️ من خودم را می‌گویم، چگونه می‌توانم حسین(ع) را با حکومتِ ری، با گندمِ ری، نه بالاتر، با حکومتِ‌ شام و با حکومتِ‌ دنیا عوض کنم؟!

▪️ چگونه می‌توانم معامله کنم، چگونه می‌توانم؟!


◼️ @EinSadTehran

? Einsadtehran.ir

دلنوشتهعلی صفایی حائریعین صادمحرمامام حسین
سلام. اینجام که در کنار هم یاد بگیریم بهتر زندگی‌کردن و شادبودن رو.
شاید از این پست‌ها خوشتان بیاید