ویرگول
ورودثبت نام
fattemeh1.hosseini
fattemeh1.hosseini
خواندن ۱ دقیقه·۲ سال پیش

من مرگ هستم

ماهیت مرگ با وجود ترسناک بودنش، غیر قابل انکار هم هست.

مثل سایه به زندگی چسبیده

مثل دم و بازدم حرکت می کنه

مثل آوار یک دفعه روی سر موجودات فرود میاد

یا مثل پتوی گرم و نرمی، لبخند آخر را از زنده سابق به جا میگذاره

خیلی از ما، مرگ را نادیده میگیریم و حتی به خواندن این جمله هم نمی رسیم

خیلی از ما کنجکاوی می کنیم و سعی می کنیم با این ناشناخته بیشتر آشنا شویم

مقصد اول گردشگری مرگ سوار بر ارابه کرونا، سرطان، تصادف، جنگ و قحطی همیشه کشورهای جهان سوم است؟ جواب این سوال به نظرم باید خیلی جالب باشد.


برای توصیف مرگ، چیستی آن و یا هر چیز دیگری، متخصصان و متقلبان زیادی صحبت کردند.

( من جزو هیچ کدوم از این دو دسته نیستم و سکوت می کنم.)

تحمل و درک مرگ برای بزرگسالان متفاوت از کودکان است. کتاب " من مرگ هستم" اثر الیزابت هلاند، از زبان مرگ ساده و زیبا با بچه ها صحبت کرده است.


بچه هایی که یتیم شده اند،

بچه هایی که مرگ را دیده اند،

بچه هایی که عزیزی را از دست داده اند اما کلماتی برای توصیف این تجربه ندارند

و بچه هایی که کنجکاو شده اند،

کتاب بسیار جالبی برای خواندن منتظر آن هاست.

م.

ع.

ز.



مرگمعرفی کتابسوگواری کودکانمفهوم زندگیآموزش
نوشتن جادویی است که به من قدرت می دهد.
شاید از این پست‌ها خوشتان بیاید