ویرگول
ورودثبت نام
آقا نوری!
آقا نوری!
خواندن ۳ دقیقه·۴ سال پیش

اینا چیه دیگه؟!

سلام دوستان

شما آهنگ که گوش می کنید؟اگه دقت کرده باشید بعضی از این خواننده های ایرانی برای اینکه آهنگشون یه وزنی پیدا کنه و یه ریتمی هم داشته باشه یه عبارت کاملا بی ربط بش اضافه می کنن.

حالا می خوایم چند تا از همین بی ربط هارو براتو بشموریم و یکم دورهم بخندیم+تحلیل خودم

البته بگم از همین تریبون که اصلا قصد بی احترامی به هیچ خواننده ای ندارم...

خب با این مقدمه کوتاه بزن بریم:




1-بچگیم توپ چل تیکه بودم

ته اون کوچه تاریکه بودم.

ستایش"شهاب مظفری"

واقعا به جرئت میتونیم بگیم یکی از بی نظیر ترین شعر های موسیقیه که دارای مفهومه زیادیه.اما به دلیل اینکه خانواده اینجا نشسته از معنا کردن معذوریم!?


2-تورو دیدم زدم قید سارا مونا و حنا

قید همه دخترا

من محو تو امشب فدام،روانیتم من الان!

تی ام بکس

در این شعر بسیار زیبا شاعر مفهموم عارفانه ای رو در اون جا داده.ساده نگیرینش!در اینجا شاعر می فرماید:از وقتی که چهره معشوق را زیارت نمودم،از دنیا دل کندم و به سوی محبوب گام برداشتم.در این راه آنقدر شیفته او شدم که روانی گشتم!

البته توجه کنید سارا مون و حنا مجاز از تمام دنیاس(رو شخص کلید نکنید)


3-الان تو این دستشویی

منتظر تکستم!

مجاز نیست?

اینجا شاعر می خواهد بگوید که:انقدر عشق تو مرا در خود غرق کرده و مرا به هیجان واداشته،به شکم روش دچار شدم و مجبورم از دسشویی پیام های تو را دنبال کنم!


4-من از سر تا پا فنتم

فن پیج هیکلتم

فنتم من فنتم

تی ام بکس

این شعر ساده ست نیازی به تحلیل من نیست.شاعر می گوید:آنقدر شیفته ی هیکل تو شدم که پیج هیکلتو فالو کردم یا میشه گفت:برا هیکلت فن پیج زدم.بستگی به مخاطب داره.?


5-میشنوی حرفمو؟

من نبستم درو

تاکه شاید بیای ببری عقلو از سرو...

میشنوی حرفمو"سینا در خشنده"

اینجا اصلا با معنا و مفهومش کار ندارم.ولی سوالم اینه که شما درو واز گذاشتی،یهو به جای عشقت دزد بیاد خونت چه غلطی میخوای بکنی؟تازه بد آموزی هم داره!


6-پروانه وار رفتی مگه حسِ من آخه کم شده
توو گوشی دیدنه اسم تو هی تیکم شده

پروانه وارر"محسن ابراهیم زاده"

واقعا حرفی ندارم?


7-دونه دونه دونه دونه این حسی که الان بینمونه مال خود خودمونه مارو بهم میرسونه
دونه دونه آخ دونه دونه آخ

دون دونه"محسن ابراهیم زاده"

دونه دونه آخ دونه دونه؟آخه این چیه دیگه؟؟؟دونه ی چی؟یه ذره بیشتر توضیح میدادی خو!


8-اون مثه مانکن بود

همش تو زاویه بامن بود...

مانکن"فرزاد فرزین"

چی بگم؟؟؟?به نظرم منظور اینه که چون سر جاش ثابته بامن تو زاویه س؟شاید بامن اختلاف داره؟زاویه اصن یه محله تو قمه،شاید منظورش اینه که باهش میرفتم اونجا؟؟؟


9-لفظو میای میکنم هنگ
رقص رو میای یه طور گنگ
نکن اینطوری با ما
اینارو کی بت یاد داد

تی ام بکس

شاعر شیفته حرکات موزون حضرت یار شده و هنگ کرده و از او میخواد که این در گرانبها رو(لفظ و رقص)از که آموختی؟

خب.پست من به پایان رسید و بگم من اصلا قصد توهین نداشتم و فقط شوخی بود.شما رو با این شعر آخری واگذار می کنم و به عنوان تکلیف خونه تحلیل کنید برام بیارید.

10-هی میگه دیگه رفتم ای

برو بسمه ای

آخرش میری بهونه میگیری لم تو آخه تو دستمه ای

هر چی کشیدم بسمه ای

برو خستمه ای

حرف زیادی میزنی روانی دل بکَن دیگه بسّم هه

بسمه"سامان جلیلی"


ممنون که خوندین

یاعلی

راستی پست قبلیم رو هم بخونین:

https://virgool.io/@ferdosi.nor/%D8%AD%D8%A7%D8%AC%DB%8C-%D8%A8%D8%B5%D9%84-%D8%A7%D9%84%D9%86%D8%AE%D8%A7%D9%85-wpcji5ctjags
آهنگحال خوبتو با من تقسیم کنشوخیقصد توهین ندارم و فقط شوخی بود
از زیر و رو شدن زندگیت نترس! شاید زیرش ته دیگ سیب زمینی باشه:)))))))))
شاید از این پست‌ها خوشتان بیاید