ویرگول
ورودثبت نام
فرفره :)
فرفره :)
خواندن ۳ دقیقه·۲ سال پیش

هفت کتاب برای《چالش ۱۲ کتاب مورد علاقه!》!!!

سلام !

بعد از یه عالمه تنبلی بالاخره اومدم که به چالش آیرین جان بپیوندم :)

خب اینطور بگم که من حدودا 4 ساله که کتابخون شدم و کتابای کمی خوندم مخصوصا که 2 سال اولش هم درگیر درس و کنکور و ... بودم ؛ اینا رو گفتم که اگه تعداد کتابای مورد علاقه ام کمه و به 12 نمیرسه بر من خرده نگیرید خلاصه و این حرفا ...:) :) :) :)

سریع برم سر اصل مطلب :

1. ملت عشق

این کتاب اولین کتابی بود که بعد از سالها کتاب نخوندن و بعد از یک کنکور سخت و پر استرس خوندمش ؛ کتاب معروفیه و همه میشناسنش و نمی خوام خیلی راجبش بگم ولی من ازش لذت بردم و برای اولین کتاب وظیفه اشو درست انجام داد و من رو به کتابخونی معتاد کرد :) کار دیگه ای هم که کرد این بود که من فهمیدم چقدر به زندگینامه خوندن علاقه دارم ...

2. بادبادک باز

کتابی که فکر کنم بعد از ملت عشق خوندمش و به شدت دوستش داشتم ... با اینکه تلخ بود ولی خیلی دوست داشتنی بود و خوندنش خیلی پیشنهاد میشه ... تو کتابخونه اسمش توجه منو به خودش جلب کرد و خوندمش و باز نقش زیادی توی اعتیاد من به کتاب داره :)

3. صد سال تنهایی

خب ایشون سوگلی من هستن و جالبه که خیلی اتفاقی بهترین ترجمه اش رو هم خوندم :)

توی یه کلمه بگم که عاشقش شدم و به خودم قول دادم بارها بخونمش ولی فعلا بخاطر جنون کتاب های جدید تر موفق نشدم بیشتر از یه بار بخونمش ... دیگه بیشتر از این نمیدونم چی بگم راجبش چون واقعا حرف نداره ...

4. 976 روز در پس کوچه های اروپا

وقتی تو یه فروشگاه اینترنتی کتاب پرسه میزدم اسمش دلمو برد و خریدمش :) انصافا هم کتاب جالبی بود درواقع یه جورایی سفرنامه هستش میگم یه جورایی چون آقای دلاوری برای سفر به اروپا نرفتن بلکه برای زندگی کردن به بلژیک میرن و حدود سه سال اونجا زندگی میکنن و این کتاب حاصل تجربیات اون سه سال هست...

این کتابو تا قبل از اینکه بخرم هیچ معرفی ازش ندیدم ولی با اطمینان بهتون پیشنهادش میدم :)

5. بلندی های بادگیر

اولین کتاب از دسته ی کتاب های کلاسیک که خیلی خوشم اومد و منو به کتاب های کلاسیک علاقه مند کرد :)

و بازهم خوش شانس بودم که خیلی اتفاقی ترجمه ی خوبی ازش خوندم :)

6. کتابخانه نیمه شب

فک کنم یک سالی میشه که تو لیست پرفروش هاست و واقعا هم لیاقتش رو داره ...

داستانی برای ناامیدان از زندگی ! داستانی خیالی ولی پر از واقعیت های زندگی !

توی دورانی خوندمش که اصلا حالم خوب نبود برای همین با شخصیت اصلی داستان خیلی همذات پنداری کردم ... اگه حالتون خوب نیست پیشنهاد میشه و اگه حالتون خوبه باز هم پیشنهاد میشه ولی شاید تاثیری که روی گروه اول میذاره بیشتر باشه !

7. تکه هایی از یک کل منسجم

و نهایتا کتابی که هنوز تمومش نکردم ولی تا همین جایی که خوندمش خیلی دوستش داشتم و بهم آرامش داده :) رمان نیست و هر وقت کلافه بودی میتونی همین جوری یه صفحه شو باز کنی و بخونی ... قول میدم که با بقیه ی کتاب های روانشناسی فرق داره و خیلی آرومت میکنه چون یه روانشناس اونو نوشته ...


خب تموم شد :) مرسی که خوندین :)

پ.ن : کتابا رو به ترتیبی که خودم خوندم معرفی کردم و اونایی که ترجمه شدن با همون ترجمه ای که توی عکس هست خوندمشون و میتونم بهتون اطمینان بدم که ترجمه های خوبی بودن ... :)

ششم مرداد یک هزار و چهارصد و یک :)

کتابمعرفی کتابکتاب مورد علاقهچالش ۱۲ کتاب مورد علاقه
میل سخنم نیست چه باخود و چه بی خود!
شاید از این پست‌ها خوشتان بیاید