ویرگول
ورودثبت نام
زهرا فولادی
زهرا فولادی
خواندن ۳ دقیقه·۲ ماه پیش

خودشناسی مزایای آن راههای شناخت خود را بدانید


من مقاله ام را با موضوعاتی در مورد خودشناسی آغاز می کنم چون که بنا به نظر بزرگان خودشناسی ایستگاه اول در بدست آوردن موفقیت در داشتن حال درونی خوب وزندگی موفق است .در واقع شکل گیری شخصیت سالم و مثبت در هر شخصی به میزان قابل توجهی به شناخت وآگاهی او از هویتش و کیستی آن باز می گردد.

زندگی واقعی انسان شناخت حقیقی او از خودش تولد واقعی و خود شکوفایی انسان زمانی آغاز می شود که خود را شناخته باشد تا جایی که حضرت علی فرمودند من عرفه نفسه ،فقد عرفه ربه هرکسی خودش را بشناسد قطعا خدایش را خواهد شناخت .

خودشناسی چیست؟؟؟

شناخت عواطف احساسات ،ویژگی هاو صفات درونی ،پتانسیل ها توانایی ها و استعدادهایی که از نظر ما پنهان هستند.با خودشناسی می توانیم پا در مسیری بزاریم و به روشی عمل کنیم که علاقه قلبی ما و رسالت ماست.

با خودشناسی می توانیم به یک حالت سکون و آرامش برسیم و دست از دنبال کردن سراب ها ی فریب گونه برای داشتن حال خوب برداریم.

مزایا و فواید خودشناسی

1_خدا شناسی و ایمان به خداوند :انسان با شناخت حقیقی و درست و بنیادی خود می تواند خدای راستین را نه خدایی که مدرسه ها و رسانه ها و یا پدر و مادر ها بما یاد دادند را قبول داشته باشد.

2_رسیدن به کمال و سعادت :کمال و سعادت برای شخصی که به خودشناسی حقیقی رسیده متفاوت از کسی که به خود شناسی نرسیده و شخصی که حقیقت خودش را نمی داند کمال و سعادت را در داشتن پول و مقام می داند اما کسی که خودش را بشناسد ارزش و شان خودش کمالش را قیمتی تر می داند.

3_معنا دار بودن زندگی:انسان با خود شناسی پی میبرد که حضور او در این دنیا معنا و اهمیتی دارد وجود من اینجا اتفاقی نیست و نبوده و به ارزش و معنای واقعی خود پی می برد که منجر به احساس مهم بودن در شخص می شود .

4_احساس آرامش و صلح :با خودشناسی ما می توانیم راحت تر و پرقدرت تر مسایل و مشکلات زندگی را حل کنیم.با خودشناسی می توانیم خودمان را بپذیریم به صلح و آرامش درونی می رسیم خودمان را به عنوان مخلوق خداوند می بینیم که چه کسی هستیم چطور هستیم دیگ خودمون را با دیگران مقایسه نمی کنیم .

5_دوستی و درک خویشتن:با شناخت خود به دوستی و درک خویش می رسیم و خودمان را همانگونه که هستیم دوست می داریم .و می پذیریم تایید می کنیم آنموقع همچی به نفع ما می شود معجزه ها را با عشق ورزیدن به خودمان به شکل عشق ،سلامتی،شغل خوب ،محبت اطرافیان می بینیم .

راههای شناخت خود

1_مدیتیشن یا مراقبه کردن

2_ارتباط عمیق و دایمی با خداوند

3_مطالعه و تحقیق کتابهای خودشناسی

4_صداقت با خود

5_تعیین اهداف و رسالت

به راستی من کیستم؟؟؟

شناخت خود چقدر اهمیت دارد که با شناخت خود من به شناخت خداوند می رسم من کیستم من جانشین خداوندم این شعار نیست این کلام خداوند در سوره ی مبارکه بقره است .من همانم که خداوند از روح خودش در من دمیده.به راستی من کیستم که خداوند لکیلا تاسو علی ما فاتکم ولا تفرحوا بما آتکم و الله لا یحب کل مختال

چیزی به دست می آورید خوشحال نشوید و چیزی هم از دست می دهید ناراحت نشوید چون نه آنچیزی که بدست می آورید شاکله وجود شما را شکل می دهد و نه آنچیزی که از دست می دهید جفت این ها موقتی یعنی چی یعنی جواب سوال طلایی ho am i??تو کسی هستی فراتر از همه این چیزهایی که بدست می آوری فراتر از پول فراتر از اسم و رسم فراتر از لباسها و ظاهرت بالاتر از تمجید هاو انتقادهایی که می شوی تو آن چیزی هستی که خداوند با خلق تو به خودش احسنت گفت ...






oخودشناسیعشق ورزیدنمشکلات زندگی
من یک معلمم معلم عاشق باتمام وجودم با عشق درونی ام تدریس می کنم بدون توقع نتیجه چون من مطمینم خداوند عزیزم بهترین نتیجه را در زمان و مکان مناسب به من می دهد
شاید از این پست‌ها خوشتان بیاید