ویرگول
ورودثبت نام
روژین قره وند
روژین قره وند
خواندن ۴ دقیقه·۲ سال پیش

"لندین" یا "لندیک" مسئله این است!

من روژین قره‌وند هستم منفی‌گیر اعظم کلاس آقای عادل طالبی و صرفا به جهت انجام تمرینات دوره دیجیتال‌مارکتینگ و جلوگیری از افزایش تعداد منفیام این مقاله رو نوشتم و قابلیت استناد ندارد
پس زیاد سخت نگیرید و با من همراه باشید تا براتون از تجربه ساخت "لندینگ پیج" در سایت‌های "لندین" و "لندیک" بگم .
اول از سایت لندین شروع کردم و به نظرم یه تمرین خیلی ساده و هیجان‌انگیز اومد! برای منی که منتهاى رفاقتم با دنیای دیجیتال استفاده از ایلستریتور و فتوشاپ و... بوده و حتی گوشه نگاهمم به طراحی سایت و این حرفا نیفتاده گزینه خیلی مناسبی بود که بتونم لندینگ‌پیج خودم رو بسازم، به نظرم شبیه بازی با لگو بود. تو نقد ادبی اصطلاحی داریم به نام "بینامتنیت" که اولین بار ژولیا کریستوا مطرحش کرد به این معنی که "متون ادبی همه ريشه هاى مشتركى دارن و از تركيب و جابجايى متون قدیمی شکل گرفتن و با استفاده از اين تركيبات درست، داستان هاى جديدى پديد آورده ميشه " مثل لندين كه انگار یه تعداد بلوك مشخص و از پیش تعیین شده داریم و حالا هی با این چندتا تیکه بازى می‌کنیم و لندينگ پيج هاى مختلف با سلیقه خودمون ميسازيم و در اصل بیشتر ترکیبشون دست ما هست تا طراحیش و البته همین مشخص بودن بلوك ها محدودیت هم ایجاد میکرد و جای زیادی برای تغییر نداشتی اما خبر خوش اینه که مراحل انقدر خوب و مرتب چیده شده که حتی مبتدی‌ترین افراد هم میتونن از پسش بر بیان و خوشحال باشن که هیچ کجای مسیر نیاز به تیکیت و پشتیبانی پیدا نمیکنن . بازی از ١٦تا بلوك شروع می‌شد که انتخاب میکردی میخوای صفحه فرودت چه بخش‌هایی داشته باشه و فقط میتونستی سه تا از این گزينه ها رو برداری، بعد سبک دیزاین صفحه رو انتخاب میکردی که فعلا فقط تصویرسازی فعال بود و شامل نه پکیج می‌شد و جالب اینکه به زودی میخوان گزینه موکاپ رو هم اضافه کنند، حالا دیگه نوبت انتخاب رنگ و فونت رسیده و تو میتونی اون چیزی که مناسب کسب و کارته و میتونه به خوبی هویتت رو نشون بده اعمال کنی، بخش هاى بعدی هم که دیگه اضافه کردن عناوین و محتوا اونم در قالب هاى مختلف که مثلا میخوای کادر داشته باشی، عکس یا نمونه وکتورهای آماده خود لندین و در پایان فوتر سایت که مثل همیشه با یه فونت ریز و کم اهمیت میتونستی اطلاعاتت رو اضافه کنی و ازش رد بشی یا نه با دقت از این بخش پر اهمیت استفاده کنی که لندین یه سوال قابل تامل برای پیش‌فرض انتخاب کرده بود"چرا باید مردم شرکت ما رو انتخاب میکردن؟" این واقعا منو به فکر فرو برد و امیدوارم هممون چرایی کسب و کارمون رو پیدا کنیم ... خلاصه با لندین در کوتاهترین زمان ممکن تونستم لندینگ پیج خودم رو بسازم و اینجوری بود که گول خوردم و گفتم حتما لندیک هم نیاز به صرف وقت زیادی نداره و میتونم دقیقه نود انجامش بدم چون متاسفانه علی‌رغم دوندگی هاى شبانه روزی من، همیشه با کمبود وقت مواجهم و به قول دخترم "مامان تو بیست و چهار ساعت کمه برات، باید روزات چهل و هشت ساعتی باشن!" علی‌ای‌حال "لندیک" برعکس "لندین" حسابی طولش داد تا دیگه ازاین فکرا نکنم، اونم سر تمرین‌های کلاس آقای طالبی اصلا چه معنی داره! سختی کار البته برای انتشار بود، اگرنه فضای ساخت لندیک خیلی حرفه‌ای‌تر طراحی شده بود و بعد از ورود میتونستی قالب مناسب کسب‌و‌کارت رو پیدا کنی و روی هر قسمت به راحتی ویرایش انجام بدی و محتوای خودت رو جایگزین کنی، از بین چند قالبی که به نظرم متناسب با کار من بود یهو دیدم یکیشون خیلی خوبه همگی بگین ماشالا... این دقیقا همون چیزی بود که من میخواستم، چون حتی میتونستم از متن پیش فرضش هم کمک بگیرم و دقیقا برای کار من نوشته شده بود. به راحتی تونستم فرمی که برای گرفتن اطلاعات مخاطب میخواستم رو اضافه کنم و در کل به نظرم قالب منظم‌تر و آماده تر از لندین طراحی شده بود، تنها دردسرش در بخش انتشار این بود که نیاز به تنظیمات فنی داشت تا دامنه و لندینگ پیج رو به هم متصل کنیم که بعد از توضیحات دوستانی که دلایل رو از پشتیبانی پرس و جو کرده بودند متوجه شدم این پروسه مربوط به دلایل امنیتی هست و بعد با پیدا کردن مقاله آموزشی اتصال دامنه، مراحل رو انجام دادم. و اما تفاوتش با لندین، در این بود که برای فرایند انتشار و ایجاد تغییرات در دامنه باید زمان چند ساعته ای رو در نظر میگرفتم تا این اتصال برقرار بشه که من نمیدونستم و اگر احیانا روز جمعه شروع کرده بودم قطعا به لحظات ملکوتی تحویل تمرینات نمیرسیدم و از خجالتم یکشنبه آینده برای جلوگیری از هرگونه سوزش و تکررمنفی گیری، غیبت کرده که منجر به محرومیتم ازدیدار ارزشمند جناب طالبی و دوستان می شد.

امیدوارم تونسته باشم در انتخاب بین این دو پیج کمکتون کرده باشم ممنون که همراهم بودید




انتخاب رنگطراحی سایتنقد ادبیکمبود وقت
شاید از این پست‌ها خوشتان بیاید