ویرگول
ورودثبت نام
حجت عمومی
حجت عمومی
خواندن ۴ دقیقه·۲ سال پیش

از حال بد به حال خوب

چند وقتی بود که ساعت ها پشت صندلی می نشستم و در طول روز اصلا پیاده روی نداشتم.حتی برای خرید نان هم از ماشین استفاده می کردم.این شد که از اواخر تابستان امسال بیماری هایی که به کم تحرکی مربوطند یکی یکی محاصره ام کردند.هر چه سعی می کردم از اشتهایم کم کرده و قضیه را یک جوری جمع و جور کنم فایده ای نداشت....

یک سوم میانی من
یک سوم میانی من


این یک هشدار همگانی است که چه وزنمان نرمال باشد چه چاق باشیم، با شرایط زندگی این روزها پیاده روی روزانه کاری ضروری است.البته می دانم که خیلی از شما لاغرید و بعضی ها برای اینکه بیشتر کتاب بخوانند ناهار هم نمی خورند ولی ماه اسفند هوای خوبی برای پیاده روی دارد و حیف است از آن استفاده نکنیم.

از آنجایی که مجبور به کاهش وزن شده ام انواع رژیم غذایی و ورزش را تجربه کردم.پس از چند بار آزمون و خطا در این راه و انجام پیاده روی های طولانی و روزه داری های زنجیره ای(رژیم لاغری)متوجه شدم در این دو قسمت نه باید افراط کرد و نه تفریط.مخصوصا به حرف دیگران هم نباید گوش کرد چون هر کسی از ظن خود که نه از کتف خود برای شما یک نسخه غیرعلمی می پیچد.فلان چیز را بخور.فلان طور راه برو....




چاقی

چاق ها معمولا آدم های مهربان و انتقاد پذیری هستند و لاغر ها عصبی اند.آیا شما چاق مهربانید؟این را BMI شما پاسخ می دهد:

اگر BMI شما بالای 25 بود شما اضافه وزن دارید.

اگر چه من آدم خوشتیپی هستم ولی همانطور که می دانید افراد نمکی کمی تپل هم هستند.به گفته ی BMI ،من 6 کیلو اضافه وزن دارم.





اگر عزم کاهش وزن را دارید باید بدانید که 35 درصد کار شما برای رهایی از وزن زیاد رژیم اصولی داشتن و 50درصد آن ورزش یا پیاده روی است.15 درصد هم استفاده از مکمل است.

البته سریعترین راه برای لاغری استرس و ناراحتی داشتن است که خودم در دوره ای تجربه اش کردم و مثل نی قلیان شدم.فکر و ناراحتی باعث می شود که شما میلی به غذا نداشته باشید ولی این راه خوبی نیست چون بالاخره در همیشه روی یک پاشنه نمی چرخد: روزی هم غم و غصه شما کم می شود و آن وقت است که دوباره چاق می شوید.پس بهتر است بصورت علمی خودتان را لاغر کرده و این وزن را تثبیت نمایید.

اصول پیاده روی علمی

مواردی را که خودم در پیاده روی رعایت می کنم در اینجا می آورم:

پیاده روی من 35 دقیقه است.17 و نیم دقیقه می روم و همانقدر بر می گردم.

راه رفتن باید بصورت مستمر و بدون توقف صورت گیرد.اگر وقفه ای در آن ایجاد شد باید از نو آغاز کرد.

فرق ندارد در چه ساعتی از شبانه روز انجام می گیرد.

باید در مسیری هموار،بدون شیب و پله صورت گیرد.

بهتر است تنهایی به پیاده روی بروید چون آرام بودن ذهن و تمرکز بر کار پیاده روی باعث اثر گذاری بیشتر بر چربی سوزی می شود.

حرکت در کنار خیابان و جاده خطرناک است،ولی چه می شود کرد؟مواظب رانندگان زن باشید.

هم می شود از تردمیل استفاده کرد هم در فضای باز پیاده روی کنیم.استفاده از تردمیل در شرایطی که هوای بیرون آلوده است بهتر است.(الله اکبر از این اصل علمی)

تردمیل با دور 3.5 تا 4.5 با شیب صفر و یا پیاده روی در فضای آزاد به صورتی که یک کیلومتر را در 15 دقیقه طی کنید خوب است.نیازی به عرق کردن و هروله نمودن و طپش قلب نیست.

بحث خوش رژیم گرفتن

کسانی که لاغر مردنی اند و اشتهای زیادی ندارند متوجه نیستند من چه می گویم.آنهایی هم که لاغرند و انگار تهشان سوراخ است و هر چه می خورند چاق نمی شوند از ما نیستند.اما رژیم گرفتن برای چاق ها پس از کار در معدن سخت ترین کار دنیاست.رژیم های ما هم که مثل توبه کردن هایمان می ماند زود بی خیالش می شویم.قابلمه ی برنج تا می فهمد رژیم گرفته ای مدام بهت چشمک می زند و می گوید عزیزم بیا پیشم،بیا بخورم ته دیگ سیب زمینی ام همه ش مال خودت.

دانایان گفته اند رژیمی اصولی است که گرسنه ات نگه ندارد،گروههای چهارگانه غذایی ات را تامین کند و در کمترین زمان بدون عوارض جواب دهد.اگر به متخصص تغذیه مراجعه کنید با کاهش کالری دریافتی تان به این مهم می رسد و اگر به طبیب حکیم سنتی با اصلاح مزاج.منظور از اصلاح مزاج هم همان سرد را در کنار گرم خوردن است.در هر حال این را بدانید که اگر رژیمی را شروع کردید و دیدید نمی توانید ادامه دهید و علتش هم از بی همتیان نیست بدانید که یک پای تهیه رژیمتان لنگ است چون همان دانایان مذکور گفته اند رژیم خوب رژیمی است که عملی باشد نه پدر درآور.





اینم پیشنهاد من:

https://virgool.io/@alicheh/%D8%AA%D8%AC%D8%B1%D8%A8%D9%87-%DB%8C-%D8%A7%D8%B3%D8%AA%D9%81%D8%A7%D8%AF%D9%87-%D8%A7%D8%B2-%D8%B1%DA%98%DB%8C%D9%85-%D9%84%DB%8C%D9%85%D9%88%D9%85%DB%8C-phwjbp14cslw





چاقیرژیمپیاده رویمحمد کرمانیحال خوبتو با من تقسیم کن
شاید از این پست‌ها خوشتان بیاید