ویرگول
ورودثبت نام
hamed
hamed
خواندن ۲ دقیقه·۵ سال پیش

نرم افزارهایی که یک مهندس صنایع باید بداند

امروز میخوام درباره نرم افزار های مورد نیاز یک مهندس صنایع صحبت کنم . اولین قدم تو اینترنت یه سرچ زدم و 10 تا مطلب اول رو بررسی کردم ، اولین مطلب از آقای شعبانعلی بود ( شاید بعدا که شما این مطلب رو میخونید لینک ها تو سرچ گوگل جابجا شده باشه ) یکی از بهترین افرادی که میشناسم و حتما پیشنهاد میکنم سایت متمم که مدیریتش رو دارن رو ببینید. بعد از بررسی شروع به نوشتن این مطلب کردم.

به نظرم نرم افزار هایی که در زیر نوشتم رو حتما باید یک مهندس صنایع که داخل شرکت های تولیدی مانند خودرو سازی ، قطعه سازی و ... کار میکنه رو حتما باید بلد باشه.

اولین و مهترین نرم افزار های گروه آفیس

از Excell , Access , visio , powerpoint , word خیلی زیاد استفاده کردم . نرم افزار هایی مثل اکسل و اکسس رو باید خیلی خیلی بیشتر از ورود دیتا و رسم یک نمودار بلد باشی.

من اکسل رو در حد نوشتن و کار کردن با VBA و ساخت داشبرد های مدیریتی بلد شدم و همه جا ( کار خودم و هر شخص دیگه که در کنار مهندسی صنایع کار میکنه ) تونستم ازش استفاده کنم و برگ برنده من بوده.

کد نویسی و داشبرد ساختن خیلی مطلب طولانی و گسترده ای هست که بعدا مفصل دربارش صحبت میکنم.

اما برای اینکه بخوام تو همین مقاله تو تا منبع بگم برای آموزش و آشنایی لینک های زیر رو معرفی میکنم

https://excelpedia.net/excel-dashboards/ ، https://vista.ir/m/b/p9yd9

آشنایی و حرفه ای شدن تو هر کدوم از نرم افزار های آفیس نیاز به وقت و تمرین و ممارست داره.

نرم افزار MSP

یکی از نرم افزار هایی که مهندس صنایع های زیادی باهاش درگیر هستن.کسایی تو کار های پروژه ای فعالیت می کنن باید از این نرم افزار استفاده کنن و کار کردن باهاش رو خیلی خوب بلد باشن.اوایل کارم از این نرم افزار استفاده میکردم. کتاب های انتشار عابد تو زمینه یادگیری نرم افزار MSP خوندم و بنظرم کتاب خیلی خوبی هست. این اسم رو سرچ کنید کتاب آموزش سریع Microsoft Project 2016 اثر داود احمدیان نژاد

نرم افزار photoshop

این نرم افزار انتها نداره ، تا سطح مقدماتی فوتوشاپ رو یاد بگیرید. به دردتون میخوره و میتونید تو ارایه گزارش و ... ازش استفاده کنید.

نرم افزار Solid works

این نرم افزار هم انتها نداره و به درد بچه های مکانیک میخوره . خودم تا سطح مقدماتی بلدم و بنظرم تا حدی که بتونی یه ایستگاه کاری رو رسم کنی ، باید بلد باشی. یاد بگیرید و مطمین باشید به دردتون میخوره

نرم افزار های کاربردی دیگر که من خیلی کم ازشون استفاده کردم ولی تو منابع دیگه برای یادگیری پیشنهاد دادن. SPSS , minitab , Comfar , Matlab , Primavera

اگر بنظرتون نرم افزاری جا مونده برای تو کامنت ها بنویسید و من هم هر چند وقت یکبار این مطلب رو ویرایش و بروز رسانی میکنم.
برای دیدن بقیه مطالب و دلیل حضور من تو ویرگول لینک رو کلیک کن.
نرم افزارهای صنایعمهندسی صنایعمهندس صنایعنرم افزار صنایع
یک مهندس صنایع که دوست داره همه چی رو تجربه کنه ، آشنا به محیط وب و علاقه مند به اون . علاقه مند به کار تیمی و شناخت عوامل موثر و استفاده از اون در زندگی شخصی
شاید از این پست‌ها خوشتان بیاید